Hogy lehet minél több benzint megspórolni? Mivel már tél van és menet közbe ha nyomatja az autó a meleget hogy a pára is kimenjen meg én se fázzak az miatt nő a fogyasztás?
Azzal növeli a fogyasztást, hogy hideg van, tehát többet megy dúsított keverékkel a motor. Ha te elkezded nyomatni a fűtést, még nehezebben fog bemelegedni, mert a fűtés elvonja a motor hőjét(ahogy nyáron ezzel megakadályozható, hogy felforrjon a víz, úgy télen ez gátolja a motor melegedését) tehát még többet megy "szívatóval", és ez nem jó sem a motornak, sem a pénztárcádnak.
Veszel állófűtést bele, vagy egyszerűen nem fűtesz amíg be nem melegedett annyira, hogy legalább már teljesen meleg levegőt fújjon, és ne langyosat.
Ha már meleg a motor, lényegtelen, hogy fűtesz vagy sem, kb annyira növeli a fogyasztást a fűtőventilátor, mint az, hogy hallgatod a rádiót vagy sem, jelentéktelen.
Ahogy írták, amíg nem melegszik be a motor, addig igenis növeli a fogyasztást a fűtés, hiszen lassabban melegszik be a motor s hidegen, ugye, sokkal többet fogyaszt. Ezért is rossz kis távokat menni vele, főleg télen.
A bemelegedett motor hulladékhőjét már nyugodtan használhatod.
Benzinspórolás? Nézegess hypermiler oldalakat és technikákat, persze ésszel használd őket, vannak extrémnek nevezhetők is (no meg a teljesen agyament baromságok, amik pici javulásért beáldozzák a biztonságot). A legfontosabb a fék kerülése, amennyiben nincs szükség a fékező hatásra, gondolok itt a szükségtelen motorfékezésre vagy a kanyar/piros lámpa előtti nagy fékre, mert MUSZÁJ volt nyelezni az utóbbi 100 méteren... Az sose árt, ha az ember előre tekint, nemcsak a közvetlenül előtte haladóra, biztonságosabb is s kevesebb erős fékezésben végződő meglepetés éri az embert. Rendes vagy annál nagyobb követési távolság, a láthatóan idiótán vibráló sebességű idegbetegek vagy ijedősök megelőzése... Lejtőn és megálláskor szabadon gurulás... Ennek vannak hatékonyabb, de valamivel kevésbé biztonságos verziói, amibe nem megyek bele :)
A motor hatékonyabb, ha terhelve van, úgyhogy jobb kerülni a lagymatag gyorsítást ;) Az egyenletes sebesség sem annyira jó a fogyasztásnak, mint a gyorsítás/gurulás, ezt rengeteg hypermiler tapasztalta már (a különbség nem apró).
Ésatöbbi, ésatöbbi. Autóval kicsit más, mint motorral (a motor sokkal gyorsabban lassul), s városban vagy autópályán sokkal kevesebb lehetősége van az embernek, mint pl. egy helyes, szolidan kanyargós, településekkel tarkított hegyi úton (az kb. a legjobb fogyasztás szempontjából, ha az ember jól csinálja s nem is siet).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!