Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fogyasztáscsökkentés szemszögé...

Joba kérdése:

Fogyasztáscsökkentés szemszögéből milyen optimális sebesség tartozik az országúton 5. sebességben autózáshoz? Ha van valamilyen képlet, ötlet, féltudományos meglátás, kíváncsian várom.

Figyelt kérdés
Tehát konkrét példa: autónk KIA Rio 1.3 benzin, 1343cc, 82LE@5500, 116Nm@3000. Saját tömege 1080kg, végsebessége 165km/h. Ezek gyári adatok.

2013. nov. 26. 23:17
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
80-90 Km/h
2013. nov. 26. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
100-nál mennyit forog a motor 5-ben?
2013. nov. 26. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:

Persze: kellene egy rakás adat, amit nem ad ki manapsag a gyártó. A Ladákhoz meg rendelkezésre állt jópár grafikon, amiből simán kiolvastad elvileg mi volt az ideális tempó ha csak a fogyasztasra mentél.


Bár 3-4-5 km/h közel sem "hoz" annyit, mint az előrelátó, átgondolt vezetési stílus egy jó műszaki állapotú autóval.

2013. nov. 27. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 A kérdező kommentje:
100km/h-nál kb. 2900at forog. Nyomatékcsúcs elvileg 3000nél van, 105-110km/h-nál. De ott meg már a légellenállás sokkal nagyobb, mint 80-85km/h-nál. Ezért is kérdezem, és ezért is vitázunk munkatársammal rajta. Szerinte 70nél többet eszik az autó, mint 90nél.
2013. nov. 27. 01:01
 5/20 Szálab ***** válasza:

Elég fura paraméterekkel rendelkezik a kocsid. Nem jelentős az eltérés, de nézz rá. Forgalmiban mi van?

[link]


A 3000rpm-en jelentkező nyomatékmaximum jó a benzinesek között, de a 116 Nm kicsit sovány, alíg haladja meg a swiftekét. Ehhez van neki bő 1 tonnája, ami azért nem kevés.

Ha az alföldön használod akkor szerintem a lehető legalacsonyabb fordulatszámon haladva amit elbír, passz de 60-70 km/h-ra saccolnám. Ha dimbes-dombos vidéken, akkor a 3000 rpm közelében (Úgy, hogy minnél kevesebbszer fogyjon el a lendület dombnak felfelé annyira, hogy vissza kelljen váltani, de nyilván nem a 3000-res fordulaton mész mindíg, mert azért az biztos nem gazdaságos) Majd írdd meg légyszi mit megy 3000-res fordulaton, érdekelne.

2013. nov. 27. 01:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 Szálab ***** válasza:
Látom a 3000-res téma storno :).
2013. nov. 27. 01:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:

minél kisebb a:

-légellenállás, annál jobb a fogyasztás

-gázpedál állás, annál jobb a fogyasztás

minél nagyobb a:

- megtett táv főtengely fordulatonként


Tehát elméletileg 5-ös alapjáraton fogyaszt a legjobban az autó, hiszen:

-lehető legkisebb gázállás

-lehető legnagyobb megtett út fordulatonként

-a második ponthoz viszonyítva a legkisebb légellenállás


Ettől kezdve, minél gyorsabban haladsz annál többet fog fogyasztani az autó, hiszen:

-nagyobb lesz a gázállás, tehát fordulatonként annyival több benzint fog elégetni

-növekszik a légellenállás, amit le kell küzdeni, tehát energiaveszteség


Szóval ez igazából egy kompromisszum, de lényegesen nem változik tőle a fogyasztás, ha mondjuk 90-ről lelassítasz 70-re. Valamivel jobb lesz, de nem literekkel... a vezetési stílus sokkal inkább számít, hogy gyorsítasz, hogy lassítasz, mikor váltasz, hogy tartasz követési távolságot, stb...

Pl autópályán akkor fogyasztasz a legjobban, ha beállsz egy kamion mögé, és az ő 85-90-es tempójával, viszonylag közelről követed, de nem úgy, hogy gyorsítasz-lassítasz, annak érdekében, hogy tartsd a sebességet, mert attól csak többet fogsz fogyasztani az állandó gyorsítgatás miatt, de ha van tempomatod amit beállítasz olyan sebességre amivel a kamion/busz halad, akkor marha jó fogyasztást érhetsz el, mivel itt jön képbe az alacsony légellenállás, tehát sokkal kevesebb energiát használsz fel a leküzdésére, vagyis nem kell annyi benzint égetned, mintha üres úton mennél.

Ez azonban fokozott figyelmet igényel, ami azért elég kimerítő, és balesetveszélyes is, hiszen bármikor fékezhet az előtted haladó, bár nyilván te az autóval hamarabb állsz meg, mint egy 40 tonnás dög, de azért a reakcióidő még akkor is ott van...

2013. nov. 27. 01:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 Szálab ***** válasza:
A vitáról annyit, h ezt csak te mérheted le, de a szép emlékű 1.3 16v (88 le kb 110 Nm) corollám esetében a kollégádnak adnám. A mostani 2.0 (131 le 170 Nm) Accordom esetében meg te lennél a befutó tapasztalataim alapján.
2013. nov. 27. 01:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 A kérdező kommentje:

Ezek sem a pontos adatok. Forgalmiban 60kW, és 1069kg önsúly van. A mindenit, mit találtam...

[link]

2013. nov. 27. 02:55
 10/20 anonim ***** válasza:
Az ötödik alapjáratot felejtsd el. Nekem is volt ilyen autóm, igaz az 1.5 volt. Ha jól emlékszem, akkor 79 volt a könyvében de ez nem biztos. Ez elég bonyolult számításokat igényel, mindenképpen kellenének hozzá azok az adatok, amik csak a gyárban állnak rendelkezésre.
2013. nov. 27. 06:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!