Fogyasztáscsökkentés szemszögéből milyen optimális sebesség tartozik az országúton 5. sebességben autózáshoz? Ha van valamilyen képlet, ötlet, féltudományos meglátás, kíváncsian várom.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem dízel autóm van, ami majdnem kétszer ekkora nyomatékkal rendelkezik 2300-as fordulatnál, de 80 alatt nem kapcsolok 5.-et. 90-nél így is épphogy 2000-es a fordulatszámom. Igazán olyan 100-110-es tempónál érzi jól magát. Kiírja a fogyasztást is az autó, 80-as tempó környékén és attól lefelé 5.-ben elkezd nőni a fogyasztásom, mert erőlködik a motor. Optimum nálam olyan 100-as tempó környékén van, ami megfelel pont a nyomatékmaximumnak megfelelő fordulatszámnak.
Neked kicsit más a váltód és más a motorod is, de saccra azt mondanám hogy nálad olyan 80-nál lehet...
A dízel más téma, ott a turbónyomás felépülése nagyban befolyásolja a fogyasztást (a teljesítményleadás vonatkozásában). Bár újabb TD, CR dízeleknél szinte alig van turbólyuk. A linkelt oldal viszont a gyár saját grafikonja, szerintem hihető.
Eszerint 50-60km/h-nál sík szélmentes terepen egyenletes sebességgel 4.1 l/100km.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Miért felejtsd el az 5. alapjáratot? Állj meg egy olyan autóval üresben alapjáraton ami kiírja a pillanatnyit, pl a skodának állóhelyzetben átvált l/100km-ről l/órára, asszem 0,5 liter körül... Na most ha eközben még haladsz is mondjuk 30-al, akkor 1 óra alatt 0,5 liter benzin -> 30km/h-nál 60km/liter -> 1,7 l/100km de ezt soha a büdös életbe nem fogod megvalósítani :D De egyébként valóban nem ettől változik jelentősen a fogyasztás, szinte mindegy, hogy 70-el vagy 90-el mész, max 1-2 deci, de ez is csak 100km-re vetítve ennyi, viszont nem nagyon van olyan, hogy 100km-t egyenletesen ennyivel tegyél meg, a 130 valószínűbb autópályán, de ott meg már több is a fogyasztás...
Ezért mondtam, hogy kamion mögé beállva a legjobb, ez kétségtelen, mivel a szélárnyékában kisebb a légellenállás a sebességhez képest, de egyébként érezni is a kocsin, én legalábbis érzem, ha pl előzésbe kezdek, és a kamion mögött lépek a gázra, sokkal jobban indul meg az autó mintha csak üres úton gyorsítanék, aztán mikor kilépek a szélárnyékból ott meg azt érzem, hogy kicsit megtorpan. Mondjuk nem véletlenül használják ezt ki versenyzésben sem... :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Előző!
Nem csak a Skodánál van így, az összes többi BC-vel ellátott autó általában ilyen.
A számításod pedig ott sántít, hogy ha sebességbe teszed a váltót és felemeled a kuplungot, máris nem 0,5 liter/óra lesz a fogyasztásod. Próbáld csak ki!
Dízelnél, ha egyenletes 100-as tempóval haladsz nem kell felépülnie a turbó nyomásnak, hiszen van folyamatosan.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!