Fogyasztáscsökkentés szemszögéből milyen optimális sebesség tartozik az országúton 5. sebességben autózáshoz? Ha van valamilyen képlet, ötlet, féltudományos meglátás, kíváncsian várom.
Nekem dízel autóm van, ami majdnem kétszer ekkora nyomatékkal rendelkezik 2300-as fordulatnál, de 80 alatt nem kapcsolok 5.-et. 90-nél így is épphogy 2000-es a fordulatszámom. Igazán olyan 100-110-es tempónál érzi jól magát. Kiírja a fogyasztást is az autó, 80-as tempó környékén és attól lefelé 5.-ben elkezd nőni a fogyasztásom, mert erőlködik a motor. Optimum nálam olyan 100-as tempó környékén van, ami megfelel pont a nyomatékmaximumnak megfelelő fordulatszámnak.
Neked kicsit más a váltód és más a motorod is, de saccra azt mondanám hogy nálad olyan 80-nál lehet...
A dízel más téma, ott a turbónyomás felépülése nagyban befolyásolja a fogyasztást (a teljesítményleadás vonatkozásában). Bár újabb TD, CR dízeleknél szinte alig van turbólyuk. A linkelt oldal viszont a gyár saját grafikonja, szerintem hihető.
Eszerint 50-60km/h-nál sík szélmentes terepen egyenletes sebességgel 4.1 l/100km.
Miért felejtsd el az 5. alapjáratot? Állj meg egy olyan autóval üresben alapjáraton ami kiírja a pillanatnyit, pl a skodának állóhelyzetben átvált l/100km-ről l/órára, asszem 0,5 liter körül... Na most ha eközben még haladsz is mondjuk 30-al, akkor 1 óra alatt 0,5 liter benzin -> 30km/h-nál 60km/liter -> 1,7 l/100km de ezt soha a büdös életbe nem fogod megvalósítani :D De egyébként valóban nem ettől változik jelentősen a fogyasztás, szinte mindegy, hogy 70-el vagy 90-el mész, max 1-2 deci, de ez is csak 100km-re vetítve ennyi, viszont nem nagyon van olyan, hogy 100km-t egyenletesen ennyivel tegyél meg, a 130 valószínűbb autópályán, de ott meg már több is a fogyasztás...
Ezért mondtam, hogy kamion mögé beállva a legjobb, ez kétségtelen, mivel a szélárnyékában kisebb a légellenállás a sebességhez képest, de egyébként érezni is a kocsin, én legalábbis érzem, ha pl előzésbe kezdek, és a kamion mögött lépek a gázra, sokkal jobban indul meg az autó mintha csak üres úton gyorsítanék, aztán mikor kilépek a szélárnyékból ott meg azt érzem, hogy kicsit megtorpan. Mondjuk nem véletlenül használják ezt ki versenyzésben sem... :D
Előző!
Nem csak a Skodánál van így, az összes többi BC-vel ellátott autó általában ilyen.
A számításod pedig ott sántít, hogy ha sebességbe teszed a váltót és felemeled a kuplungot, máris nem 0,5 liter/óra lesz a fogyasztásod. Próbáld csak ki!
Dízelnél, ha egyenletes 100-as tempóval haladsz nem kell felépülnie a turbó nyomásnak, hiszen van folyamatosan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!