Elég a 75LE egy 2017es benzines Mazda 2nél?
Nem csak a lóerőt kell nézni hanem a súlyt is.
Egy ilyen kisautónál bőven elegendő a 75 lóerő, jól is fog vele menni úgy 90-100km/h-ig de felette győzni fog a légellenállás.
Nem azt mondom, hogy nem fog menni pályán 130-al mert menni fog, de ekkora sebességnél már zabálni fog rendesen, hangos lesz, pörögni fog és nehezen fog gyorsulni.
De ha pl. max 100-110-el mész pályán akkor teljesen jó választás.
Pályára sajnos semmiképp, nem oda való motor. Nagyon sokat pörögne 120km/h felett, sokat fogyasztana, hamar tönkremenne.
Nem vagyok dízel párti, de azt javasolnám pályára, 1600-2000ccm3 közt. 110-130 le már elég, az tudja tartani szépen a 130-140km/h-ás tempót.
Ha városba kellene, simán azt mondanám hogy elég a 75 paci, de pont autópályára kevés lesz. Vedd a nagyobbik motorral, azt hiszem a következő a 90 lovas, az már jobb lesz pályázni.
Nekem a 2 literes 120 lovas van Mazda3-ban, és még azzal is 5,9-6,2 között van a vegyes fogyasztásom, tehát ne aggódj a fogyasztása miatt.
Nekem is hasonló LE-s autóm van és mindenhol tudom használni. Városban jobb mint a turbósak, autópályán meg nem megyek 100-nál gyorsabban.
Ha az autópályán 100 vagy 130-al megy az ember olyan 50 km távon 2-3 perc lehet a különbség, ami elenyésző.
Úgy hogy ha nem vagy egy nagyon versenyző tipus akkor nyugodtan megveheted, nem fogod hátrányát érezni.
"Főleg pályán járnék vele havi 2x 3x. Városban ritkábban használnám, mert ott jobb a tomegkozlekedes."
Erre a célra mért pont egy városi kisautót szeretnél venni? Hogy elég-e az relatív. Képes lesz 130-cal menni és nem is fog szétesni mint amiket itt okoskodnak.
8 év és bő 200.000km-en át ingáztam autópályán egy 1,3 tonnás 100 lóerős autóval. Igaz ez dízel volt, tehát nyomatéka is volt bőven. Mindig kihasználtam a sebességkorlátokat és se nem hullott szét, se nem ette le a hajamat, se nem éreztem kevésnek. A mazda2 1 tonna körül lehet, ha jól saccolom. Ezért a relatív kis szívómotorral nem olyan rossz a gyorsulása. A nyomatékszegénysége miatt a sebességi fokozatok valószínű rövidebbek. Azaz kevésbé komfortos nagyobb tempónál, pörgetni kell. Valamint nem a legbiztonságosabb pályára egy ilyen kis autó, mert nem oda tervezték. Kb ennyi a hátránya.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!