Van egy Mazda 2 benzines 1.4-es 2007-es évjáratú autó, elszakadt a vezérműszíj. Károsodott-e a hengerfej, dugattyú, és a szelepek? Vagy esetleg más is? Köszönöm előre is a választ.
Nem biztos.Ha csak egyet ugrott,akkor leállítja a motorvezérlőegység a motort és addig nem lehet beindítani,még helyre nem kerül szinkronba a vezérlés jeladója a főtengely jeladóval.A főtengelyének minden fordulatra,a vezérlés bordás kerekének,pedig minden második fordulatra.A minden második fordulatnál pedig szinkronban kell lenniük egymással a jeladókhoz viszonyítva.
Leveszik a bordásszíj burkolatát és ekkor látható,hogy mennyi az eltérés a két jelzés közt.
Ha egy,akkor helyre kell tenni,ha több akkor már lehet gond,de ezt is lehet tesztelni komoly motorbontás nélkül.Helyre kell rakni a vezérlést és utána kivenni a gyertyákat.Ez után a gyújtási sorrendnek megfelelően a gyertya helyén jól záró tömlőn sűrített levegővel megnyomni a legmagasabb sebességfokozatban lábfékkel.Ha nem így teszel,akkor a motor fordul egy felet és nem lehet mérni.Nos,ha belenyomsz sűrített levegőt az adott gyújtás után felső holtponton álló dugó hengerébe,akkor ne legyen sziszegő hang se a szívó,se a kipufogó oldalon.Ellenkező esetben elgörbült egy,vagy több szelep.Ha sziszeg,vagy fúj valamelyik oldalon akkor felesleges a többit is tesztelni,tovább forgatni a motort,mert károsodott abban a hengerben azon az oldalon az összes szelep.Ez miatt a hengerfej úgyis lekerül és fellehet mérni a károsodást a dugókon szemrevételezéssel, a fejre állított hengerfejen pedig a szelepeken benzin és sűrített levegő tesztel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!