Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha már messzebbről látom,...

Workhardplayhard00 kérdése:

Ha már messzebbről látom, hogy piros a lámpa és üresbe teszem az autót, úgy gurulok, akkor megálláshoz ugyanígy kuplung féket kell nyomni?

Figyelt kérdés
Kuplung fék piros

2020. jan. 27. 20:09
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

"Tisztában vagyok vele, hogy le leszek pontozva, mivel az idejárók nagy része nem képes megltani a mélyebb összefüggéseket, és egy összetett mondat értelmezése is nehézséget okoz."


Egy városban hány évente van olyan, hogy tisztán látsz egy piros lámpát 300 méterről? :D

De egyébként csináld nyugodtan ezt, ha igaz is lenne amit írsz (nem az), akkor az autó teljes élettartama alatt ügyesen megspórolhatnál 2 kupicányi benzint. Gratulálok.

2020. jan. 28. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
100%

Látom a 10-es le lett pontozva a sárga földig, pedig sok olyan helyzet van, amikor üresben kigurulással kisebb fogyasztással lehet menni.

Tipikus példa, amikor lejtő után rögtön emelkedő következik. Ekkor a motorfékes versenyzők a helyzeti energiájuk jelentős részét elfűtik a motorfékkel, az üresben guruló versenyzők pedig ugyanezt az energiát felhasználják az emelkedő megmászásához.

Másik példa, amikor olyan a lejtése az útnak, hogy üresben épp megfelelő sebességgel gurul az autó, motorfékkel pedig túlságosan lelassul. Ilyen helyen üresben gurulva akár kilométereket el tudsz menni kb. 1 literes fogyasztással, míg sebességben muszáj gázt adnod és akkor 3-4 litert simán megetetsz vele.


Szóval egyik módszer sem jobb a másiknál, helyzettől függően takarékosabb az egyik vagy a másik.

A biztonsági szempontot sem igazán értem. Soha nem hallottam még olyan balesetről, ami üresben gurulás miatt következett volna be.


A kérdésre válaszolva:

Nem kell ilyenkor kuplungot nyomni. A forgalmi vizsgán valóban hibapont jár az üresben gurulásért.

2020. jan. 28. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
91%

"Tipikus példa, amikor lejtő után rögtön emelkedő következik. Ekkor a motorfékes versenyzők a helyzeti energiájuk jelentős részét elfűtik a motorfékkel, az üresben guruló versenyzők pedig ugyanezt az energiát felhasználják az emelkedő megmászásához.


Másik példa, amikor olyan a lejtése az útnak, hogy üresben épp megfelelő sebességgel gurul az autó, motorfékkel pedig túlságosan lelassul. Ilyen helyen üresben gurulva akár kilométereket el tudsz menni kb. 1 literes fogyasztással, míg sebességben muszáj gázt adnod és akkor 3-4 litert simán megetetsz vele."


A világmindenségen hány olyan hely van ahol lenne értelme ezt kihasználni? Az Andokból lefele, ha nem zavar hogy 200-al gurulsz? :D

Magyarországon hány olyan hely van, ahol van értelme ezt csinálni és szerinted mégis mennyi benzint spórolsz ezzel?


"A biztonsági szempontot sem igazán értem. Soha nem hallottam még olyan balesetről, ami üresben gurulás miatt következett volna be."


Mert mondjuk nem tudsz gázadással variálni semmit? Nem tudsz kigyorsítani, csak nézed a belédvágodó autót, miközben számolgatod, hogy ezzel a manőverrel spóroltál 3 adag hangyapisinyi benzint.

2020. jan. 28. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
#13 motorfékkel gurulni nagyrészt olyan áttétellel fogsz, amivel nem tudsz kigyorsítani, vissza kell váltani. Életszerűtlen a helyzet. Ha nincs annyi időd hogy bevágd 2-esbe, arra sem lesz hogy felgyorsulj.
2020. febr. 2. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!