Tényleg akár 1-2 literrel is csökkenthető a városi fogyasztás ha kuplung be és csak gurulunk a kereszteződés lámpa és egyéb megállás miatti utolsó 30 méterekre, és nem ugyanazzal a gázzal megyünk el addig?
Gondolok itt látom,h 30 méter múlva körforgalom van és én akkor kuplung be gázt elengedem és elgurulok addig és nem ugyanazzal a gázzal sebességet tartva megyek el addig.
Olvastam egy cikket,hogy ha 10 km városi használat alatt 10-15x megcsináljuk ezt akár 1-2 litert is spórolhatok...
Számokat persze nem tudok, de ezzel sokat lehet a fogyasztáson csökkenteni, igen. Nyilván jó, ha nem fékezed el a drága lendületet és gurulva teszed meg a távot gáz nélkül, nézd közben a fogyasztásmérőt...
Városban lehet a legtöbbet megtakarítani megfelelő technikával. Nekünk mondjuk kisautónk van, ami országúti sebességgel persze, hogy többet eszik, mint városban (hacsak nincs dugó, nagyon sok lámpa, igen rövid utak...etc. csak normálisan A-ból B-be megyünk a városban egypár km-t), de még lassabb tempóval is összemérhető a városi fogyasztása. Hardcore hipermiler vezeti.
A lendület nem elfékezése országúton is alkalmazható, de inkább csak akkor, ha nem egyforma a tempó (sok falu, éles kanyarok, miegymás). Pl. normális körülmények között főúton vagy autópályán meg vagy lőve, maximum pulse & glide-olhatsz (lendületes gyorsítás és kigurulás), hisz az egyenletes sebességnél az sokkal jobb a fogyasztásra nézve (egyes járműveknél nem jobb, ha nem is rosszabb).
Ha nem fékez túlzottan a motorfék (attól függ, mikor vesszük észre, hogy jó eséllyel meg kell állni vagy erősen le kell fékezni), akkor az a jó, igen. Nekem motorom van, aminél szinte sosincs értelme a motorféknek, ha számít a fogyasztás.
Viszont ha nem akarunk megállni vagy erősebben, de normál fék nélkül lefékezni, akkor árt a fogyasztásnak a motorfék autó esetében is, hiszen rengeteg lendületet fékezünk el s ez igen káros a fogyasztásra. Gurulva sokkal több utat tudunk megtenni, miközben a fogyasztás csak kicsit több.
Ha kuplungot benyomod akkor fogyaszt. Ha sebességben gurulsz akkor nem.
De aki 2liter spórolást össze hoz így az előtte valami nagyon vadállat módon vezethetett városban.
Van, aki nagyon vadállat módon vezet városban... De aki nem, az is olyan számokat ad elő néha, hogy csak nézek. Ahogy a gyári fogyasztások is.
Már írtam, hogy nekünk kisautónk van, de dugó legyen a talpám, amivel rosszabb fogyasztás jön össze városban, mint főúton, normál országúton sokkal jobb a fogyasztás (főleg, ha úgy megyünk, ahogy a párom szeret: lassan), azt már nem tudjuk verni városban (kis forgalmú falun áthaladva még igen).
A fentiekben persze a sebesség keményen benne van. Egy kisautó kis sebességnél eszik jól. S ez a kis motorokra is igaz. Egy nagyobb, erősebb járgány városban hátrányban van, országúti sebességnél elemében, ott egészen más a helyzet.
De a lendület elfékezése annál is büntet.
Vezess előrelátóan, kerüld a fékezéseket és próbálj minél nagyobb átlagtempót menni. Nekem ez jött be, 2.0 (19 éves!!) benzines motorral most 6,8 az átlagfogyasztásom, pedig nem is spórolok betegesen csak ésszel csinalom. Persze sok a pálya benne.
Láss előre, ha látod hogy bármi akadály miatt lassítanod kell, akkor vedd le a lábad a gázról és motorfékkel közelítsd meg. Ha jól csinálod, akkor nem is kell a fékhez nyúlnod.
A körforgalomba ne nagy lendülettel érkezz majd satufék és elindulsz ha nem jön senki. Ha van rá lehetőséged akkor előre nézd ki a helyet amikor bemehetsz, próbálj minél kevésbé lelassítani. Ha 2 sávos, akkor akár 60nal is átcsaphatsz rajta kihasználva mindkét sávot.
Fölösleges üresben gurulni, olyankor fogyaszt az autó, motorfékkel nem fogyaszt. Igaz, üresben tovább tudsz elgurulni, de semmi értelme a lámpát üresben üzemanyagot fogyasztva megközelíteni és a végén lefékezni. Adtál a sz rnak egy pofont. Nagyon nagyon ritka az az eset amikor az üresben gurulás éri meg, szerintem fölösleges eröltetni. Abban az esetben nyersz vele, ha a művelet során nem kell belefékezz a dologba. Na de egy városban mit számolsz ki ennyire előre? Feltartasz vele egy rakas embert. Szóval szerintem semmire sem jó
#8
Igen, ez a lényege hogy hamar lelassul és sem féket nem használsz (koptatsz) sem üzemanyagot nem fogyasztasz.
Értem amit írsz, a kigurulással tovább eljutsz, ez szépen működik is egy zárt pályán. A valóságban autók, lámpák vannak körülötted, azért nem olyan nagy biznisz. Ha figyelmesen vezetsz, láthatod hogy az autópályán sokan egy kamiont nem tudnak megelőzni fék nélkül vagy a másik feltartása nélkül. Nem gondolkodnak előre. Hogy várná el az ember hogy városban úgy használják a kigurulást hogy ne kelljen belefékezni? Mert ugye ha belefékezel, akkor már el is veszítetted a szuper megspórolt lendületedet és az átlagfogyasztásod már is rosszabb mint az enyém motorfékkel.
Városban nagyon nehéz kiszámolni, esetleg éjszaka tudod megcsinálni ha ismered az összes lámpát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!