Ha már messzebbről látom, hogy piros a lámpa és üresbe teszem az autót, úgy gurulok, akkor megálláshoz ugyanígy kuplung féket kell nyomni?
Kerülendő üresben gurulni, mert semmi értelme.
- Jár a motor, kap üzemanyagot, motorfék esetén pedig nem, tehát benzint spórolsz.
- Motorfékkel nem kopik a fékbetét.
- De ami a legfőbb indok: BALESETVESZÉLYES! Ha olyan forgalmi helyzet adódik, akkor nem tudsz szükség esetén egyből gyorsítani.
Ha már üresben van akkor nem kell kuplungot nyomni.
Ha még forgalmi vizsga előtt vagy akkor erre ne szokj rá, mert ha jól tudom ez hibának számít. Meg veszélyes is, és a fékek jobban kopnak, és ha sebességben gurulsz még üzemanyagot is spórolsz!
Üresben nem fog lefulladni a motor, ha kuplung nélkül állsz meg, menni fog alapjáraton. Kerülendő ez a vezetési stílus, üresben ugyanis megy az alapjárati befecskendezés, így valamennyivel többet fogyaszt az autó, mintha sebességben, motorfékkel gurulnál. Nincs értelme bármekkora gázt adni, ha egyszer úgy is meg kell állni, a meglévő mozgási energia pedig hőenergiává alakulna a fékeken.
Motorféknél nincs befecskendezés, valamelyest lassul az autó, a féket kevésbé koptatod, illetve nem kellene biztonsági okok miatt a motort függetleníteni a kerekektől, csak közvetlenül megállás előtt.
Én személy szerint ha látom, hogy piros (lesz), elengedek mindent, közelebb érve fékezek, amikor már eléggé lelassult az autó (~15 km/h), kuplung és kiveszem üresbe. Sokszor azonban kuplung sem kell, ugyanis az autómnál ráéreztem, mikor egyenlődik ki a motor és a váltó terhelése, így 0 reccsenéssel ki lehet húzni a váltókart üresbe a megállás előtt. Araszolásnál a fele kuplunolást megspórolom. Sok gyakorlással meg lehet tanulni kuplung nélkül váltani, de ennyire azért nem kell óvni a kuplungot. Elég az, ha igyekszel keveset csúsztatni, illetve pirosnál nem állsz végig rajta.
A sok okosnak, aki szerint motorfékkel nem fogyaszt az autó:
Alapjáraton a fogyasztás kb. 0,5 liter / óra.
Üresben gurulva el lehet gurulni (ha az ember nem tart fel senkit) egy 2-300 méterre lévő lámpáig, miközben az autó lelassul 50-ről 30-ra. Ugyanez motorfékkel kb 50-60 méter alatt bekövetkezik.
Fogyasztást mindig az okoz, ha feleslegesen mozgatunk tömegeket és okozunk surlódást a motoron belül. Tök mindegy mi forgatja a motort, a váltó tolóüzemben, vagy az üzemanyag alapjáraton, sokkal több energiát emészt fel egy motort feleslegesen 2-3000/perc fordulaton tartani, mint hagyni alapjáraton ketyegni 750-en.
Ha motorfék üzemben hagyná a kérdező, már félúton gázt kéne adnia, hogy ne lassuljon le teljesen az autó.
Tisztában vagyok vele, hogy le leszek pontozva, mivel az idejárók nagy része nem képes megltani a mélyebb összefüggéseket, és egy összetett mondat értelmezése is nehézséget okoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!