Úgy ha sebességbe vagyok, kuplunk behúz, lefékezek, és állóhelybe teszem egyesével visza, majd üresbe? (Ez sztem egyszerűbben hangzik, de amint megállok, csak egy sebességgel tudok lejjebb váltani mert megakad a váltó, és ki kell kicsit engedni a kuplungot, kattanás, és utána tudok megint leváltani. Emiatt sokszor lefulladtam.) A másik verzió az, hogy ahogy lassulok úgy váltok vissza, csak így meg dobál a motorfék. Előre is köszönöm a válaszokat!
Azért dobál a motorfék, mert visszaváltogatsz, de mellé nem fékezel. Én mindig úgy állok meg -kivéve ha hirtelen kell megállni- hogy visszaváltogatok.
2016. máj. 20. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?
2/5 anonim válasza:
1. Ha motorféket használsz, akkor nem kopik a féked, vagy legalábbis kevésbé.
2. Nem értem miért kell a kuplungot visszább engedned ahhoz, hogy egymás után dobáld vissza a sebességet.
3.Ha normálisan, gázfröccsel váltasz vissza, akkor nem fogsz leesni a motorról a hirtelen motorfék miatt, hanem szépen fokozatosan fogsz lassulni.
2016. máj. 20. 00:59
Hasznos számodra ez a válasz?
3/5 anonim válasza:
Kis gázzal váltásnál, akkor nem fékez hirtelen motor.
2016. máj. 20. 05:36
Hasznos számodra ez a válasz?
4/5 anonim válasza:
Kétüteműnél elég egyszerű a helyzet, mert ott tilos motorféket használni.
Én így közlekedem: a fékezés végén rakom abba a sebessége vagy akár üresbe, ami akkor éppen szükséges.
Négyütemű: az adott sebességi fokozatban addig engedem a motorféket, mielőtt még dadogna a motor. Aztán normál fékkel fékezek és a megfelelő sebességbe vagy ha megállok, akkor üresbe teszem, mielőtt megállnék.
Pirosnál behúzott kuplunggal állni nem szerencsés és azonnal ad egy képet a motorosról, hogy képtelen használni a motorját. Ugyanez igaz arra is, aki lent hagyja a lábát induláskor.
2016. máj. 20. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
5/5 anonim válasza:
Elmondom hogy én hogyan csinálom. Lassulás közben váltogatok visszafelé, a lámpához közeledve, azért hogy ha tovább kell startolni akkor azonnal tudjak, ne akkor kelljen elkezdeni visszaváltogatni. A vonalhoz egyesben behúzott kuplunggal érkezek, szintén azért ha közben vált a lámpa akkor azonnal indulni tudjak. Ha nem vált a lámpa, akkor ugye megállok, bal láb le (féket nem engedjük el), majd váltok jobb lábra és utána veszem ki üresbe.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!