Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 125ös motor mennyire veszélyes?

125ös motor mennyire veszélyes?

Figyelt kérdés
Nagy az esély, hogy balesetem lesz vagy valami? Szeretek motorozni de megsérülni nem akarok. L
2020. jan. 23. 16:49
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
24%
Akkor ne ülj motorra.
2020. jan. 23. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
56%
Még ilyen kérdést.
2020. jan. 23. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
82%

Nem attól lesz veszélyes egy motor, mert 125 köbcenti vagy se. Függ a felhasználás körülményeitől, attitűdjeid összességétől. Lehet veszélyes is, meg lehet közel olyan veszélytelen, mintha autóval mennél.


Ha városon kívülre akarsz menni, akkor egy 250-es biztonságosabb, mivel kevésbé szorítanak le, fel tudod venni a forgalom sebességét, dombon felfele is.


Kb ugyanakkora eséllyel lesz baleseted 125-ös motorral, mint 1200 köbcentissel. Ami statisztikailag több, mint autóval, de lehet csökkenteni az esélyt KRESZ (sebességkorlát!) betartásával, vezetéstechnikai tréningekkel stb.

2020. jan. 23. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 dirtboy ***** válasza:

annyiban jobb a kisebb hogy nem kell annyira küzdeni az erővel amég meg nem lesz a rutinod illetve kisebb súly és kisebb giroszkópikus hatás miatt könnyebb irányítani.

hátránya annyi hogy lassabb,ami miatt tovább tarthat egy előzés,illetve jobban meg kell gondolni bele kezdj e.


ezeken kívül kb minden olyan mind nagyobb társainál,rendszeres szervizelés legyen meg mert sokkal nagyobb baj lehet belőle mint pl autó esetében ha valami nem megfelelő.


egyébként milyen fajta 125-osre gondoltál?

2020. jan. 23. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
43%
Minden motor veszélyes. Instabil jármű, neked kell megtartani, a tested nincs rögzítve és semmi nem véd az ütközéstől.
2020. jan. 23. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
68%
Lupi te amúgy motorozol? Ha nem, akkor lehet nem kéne ilyen témában segítséget adnod. "minden motor veszélyes". Nézőpont kérdése, szerintem nem sokkal veszélyesebb, mint autóval, ha ésszel csinálják és néhány alapszabályt betartanak. Nincs semmi, ami megvéd az ütközéstől? Utas vagy a motoron, vagy mi? Te véded meg magad az ütközéstől. Nem instabil jármű. Instabilabb, mint egy autó, az igaz. Miért baj, hogy a tested nincs rögzítve? Ha rögzítve volna, csomó olyan baleset lenne, ami még súlyosabb következményekkel járna. Nagyon sok esetben pont, hogy azért enyhébb a sérülés, vagy azért éli túl a motoros, mert lerepül a motorról, 50 méter alatt lassít le és áll meg, nem pedig 3 méter alatt. Hirtelen negatív gyorsulás eléggé halálos, szakad le veséd léped tüdőd májad, mennének tovább egyenesen. Ha nem vagy rögzítve, repülsz, csúszol, de legalább együtt csúszol a szerveiddel, nem külön-külön. Kiálló végtagok törhetnek a legkönnyebben olyankor, amikor földet érsz, de az legalább meggyógyul könnyen.
2020. jan. 23. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
43%
Ha elengeded eldől és nem instabil? Számtalan video van mikor kimegy egy kocsi a motor elé és semmit nem tud tenni. Lehet olyan forgalmi tapasztalatod, hogy elkerülöd ezt, de mindenkinek nincs. A kérdező lánynak pl. A csúszáshoz pedig hely is kell, megint csak lutri. Hiába támadsz, elfogult vagy mert imádod az adrenalint amit a veszély okoz!
2020. jan. 23. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%

"Nézőpont kérdése, szerintem nem sokkal veszélyesebb, mint autóval, ha ésszel csinálják és néhány alapszabályt betartanak"


ööö... de, sokkal veszélyesebb. Amerikai adat:

- 100.000 autós balesetből 13 végződik halállal

- 100.000 motoros balesetből 72


A fenti statisztikát tovább súlyosbítja az, hogy mivel autóval LÉNYEGESEN többet közlekednek az emberek ezért ha megtett km-re vetítjük akkor a motorosok halálozása 35-szöröse az autósokénak.


És teszem hozzá, hogy ez a statiszika az USA-ban készült, ahol nagyságrendekkel jobb minőségűek az utak, sokkal több helyen vannak elválasztva a szembejövő sávok, autópályán is csak 110km/h a maximális sebesség és sokkal türelmesebbek a közlekedők.


A motor sokkal instabilabb és természetesen az előbbi hozzászóló arra utalt, hogy amíg autóban van légzsák, biztonsági öv, gyűrődési zóna, meg elhajló pedálok addig a motoron nincs. Szóval ehhez képest a motor egy nagy nulla.


Üdv, egy szintén motoros.

2020. jan. 23. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

#7


Miért engednéd el álló helyzetben? Én menet közben gondoltam a stabilitást. Ha menet közben elengeded a kormányt, megy szépen egyenesen tovább a motorok jelentős többsége. Ha megnézed ezeket a videókat, jelentős többségében elkerülhető lett volna az ütközés, ha a motoros nem megy a megengedett sebesség fölött, akár a duplájával. Nem támadásnak szántam, ne haragudj, csak úgy tűnt, eléggé laikus vagy, a válaszodból legalábbis ez látszódott.


#8


Most feltételezem, hogy ez egy valid statisztika, nem fogok utánanézni, forrást meg nem hagytál. Egyrészt nem lehet USA statisztikát összehasonlítani magyar statisztikával, de még más európai statisztikát is nagyon óvatosan kell magyarral. Mások a szabályok, mások az attitűdök, mások a szokások, autók fajtái, távolságok, időjárás, utak, meg még nagyon sok minden. Almát banánnal kb. Mindkettő gyümölcs, de itt kb meg is állt az összehasonlítás.

Minden statisztika csak értelmezés után válik érthetővé. Ezalatt azt értem, hogy a számokat körülményekbe kell helyezni, így pucéran szinte értelmezhetetlen.

"100.000 autós balesetből 13 végződik halállal

- 100.000 motoros balesetből 72"

Ez feltételezi azt, hogy balesetet szenved az egyén (ha nincs baleset, halálos baleset sincs), illetve a körülményekről, okokról nem mond semmit. Ha tudjuk az okokat, tudjuk csökkenteni a valószínűséget is. Igen jelentősen. Mindjárt kifejtem egy példával.


"ez a statiszika az USA-ban készült, ahol nagyságrendekkel jobb minőségűek az utak, sokkal több helyen vannak elválasztva a szembejövő sávok,"


Ezeket honnan vetted? Én találtam elég sok olyan véleményt is, hogy azért nem olyan rózsás a helyzet. Nem laktam ott soha, te igen? Vagy mire alapoztad ezt az állítást?


Lásd például:

[link]


"sokkal türelmesebbek a közlekedők."


Ezt mire alapozod? Én láttam nagyon sok US road rage videót (van erre külön csatorna is), tehát azért ott is jellemző az ideges, türelmetlen, agresszív közlekedő.

lehet, hogy csak 110 km/h a max az autópályán, csakhogy a balesetek többsége nem ott történik sem itthon, sem (feltételezhetően) ott. Valamint hiába csak 110, ha nincsen szabályozva, mindenki kb abban a sávban megy, amiben akar, gyakran mindenféle logika nélkül.


Biztonsági öv motoron nem segítene, hanem valószínűleg csak növelné a sérülés esélyét, mértékét. Egy 200+ kg-os fémdarab külsejéhez vagy láncolva, ami irányíthatatlanná válva elszabadul. Nem akarsz hozzákötve lenni.


Visszatérve a statisztikához. Nagyon fontosak a körülmények, okok, ha ezekkel tisztában van az ember, csökkenthető a baleset, halálos baleset kockázata is. Persze sose lesz olyan alacsony, mint autó esetén, de valaki meg dohányzik, valaki helikopterből ugrál ki, valaki vitorlázórepül stb. Józanul motorozás nem veszélyesebb egyiknél sem. Minden ember másképp viszonyul az élethez, veszélyekhez, külső ingerekhez. Van is egy ún. Sensation Seeking Scale (SSS, 1964 Zuckerman et al), ami direkt ezt méri az egyénben. Ez minden embernél eltérő lehet.


Vegyünk például egy kanadai statisztikát.

A számokat ugyan nem lehet átemelni magyar megfelelőbe, de csomó hasonlóságot igen.

Kanadában 2009-2013 közti időszakban átlagban (!!!) 13,5-szö volt nagyobb valószínűsége halálos balesetnek motorral, mint autóval. Ebben bennevan a futott km-ek száma arányosítva, illetve a halálos balesetek száma arányosítva. Ha pusztán a számokat nézzük, 187,4 motoros halt meg évente, míg 1064,6 autós (utasokat nem számolva).

A Hurt Report szerint a balesetekben 50% fölötti az kezdők (=5 hónapnál kevesebb ideje van jogsi a birtokában) aránya. Azaz ha az első 5 hónapban extra óvatos vagy, máris csökkentetted a 13,5-ös szorzót, jelentősen.

Ha meg már 5 hónapnál régebb óta van jogsid, megint csökken a szorzó (ez itthon is nagyon hasonló, meg lehet nézni a statisztikai évkönyvet, benne van).

Ontarioban a halálos balesetek 25%-ánál alkohol hatása is közrejátszott. Ha nem iszol, megint csökkented a 13,5-ös szorzót valamennyivel.

12%-nál a nem megfelelő sebesség volt az ok. tartsd be a sebességet, válaszd meg okosan, megint csökkented a 13,5-ös szorzót.

Canada Safety Council szerint a halálos balesetek 46%-át meg tudná akadályozni vezetéstechnikai tréningen való részvétel. Én évente többször megyek vezetéstechnikai tréningekre, így nálam a 13,5-ö szorzó még tovább süllyed.

Full védőfelszerelés (ebben igen fontos a zárt bukósisak) még tovább csökkenti a 13,5-ös szorzót. Én mindig minden ruhát felveszek cipőtől, kesztyűn át a bukósisakig.

Ha van ABS, megint 37%-kal tudod csökkenteni a halálos baleset lehetőségét e statisztika szerint. Az enyémen van ABS, még szerencsére nem volt rá szükségem.


Forrás:

[link]


Nyilván ez Kanada, de nagyon sok párhuzam vonható. Itthon is igaz, hogy csökkenni fog a statisztikai átlag az egyén részére, ha betartja ezt a pár alapszabályt. Így értettem, hogy nézőpont kérdése. Statisztikailag sokkal veszélyesebb, igen, de ha ismered és érted a statisztikát, azt az előnyödre tudod fordítani, vállalható szintre tudod csökkenteni a veszélyt (szerintem, de itt megint visszakanyarodhatnék az SSS-re).

2020. jan. 24. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

"elfogult vagy mert imádod az adrenalint amit a veszély okoz!"


Örülök, hogy ennyire ismersz, nem is tudtam, hogy megfigyelsz :) Aki az adrenalin miatt motorozik, közúton, az elég hamar abba szokta hagyni (baleseti halál pl)... Nálam nincs semmiféle emelkedett adrenalinazint. Amikor igen, az már rég rosszat jelent. Nem az adrenalint szeretem elsősorban a motorozásnál, legfőképp pedig nem "imádom". Tanuld meg, hogy random idegenekről nem mondunk full megalapozatlan állításokat, mert butának fogunk tűnni mindenki előtt. 40 ezer km alatt (ami pár év alatt elég soknak számít) egyetlen balesetem, vagy hasonlóm sem volt még. Ha valóban adrenalint hajkurásznám, ha ez volna a fő hajtóerő, biztos nem lenne ilyen foltmentes az előéletem ilyen téren :)


Esetleg ajánlom, hogy próbáld ki utasként a motorozást, csak hogy megtapasztald. Nem annyira ördögtől való, mint a te fejedben kialakult képzet alapján gondolnád :) Ha nagyon idegenkedsz tőle, lehet alacsony pontot érnél el SSS tesztnél is. Erre gondoltam, amikor azt írtam, hogy minden ember más. Lehet, hogy sose tudnánk dűlőre jutni egymással ebben a témában. Azért őszintén remélem, sikerült picit nehány tévhitet eloszlatnom, meg talán tanítani is valamit.

2020. jan. 24. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!