Van itt olyan szülő, akinek 2-3 évesen autisztikus tüneteket produkált a gyermeke, de később "kinőtte"?
Mindjárt válaszolok konkrétan a kérdésedre, de nem tudom megállni, hogy leírjam: 1 órás vizsgálattal autizmust sem megerősíteni, sem kizárni nem lehet!!!
Gyógypedagógus vagyok, sajnos találkoztam már én is ilyen "gyors" diagnózissal, ami nem állja meg a helyét.
A leírtak valóban autisztikus vonások, de nem utalnak súlyos zavarra. (Az autizmus tünetei 2-4 éves korban a legmarkánsabbak), utána szelídülnek, aztán kamaszkorban megint felerősödhetnek. A fejlesztés nem árt(hat), jó hogy megkapja, de előre megjósolni, hogy mi lesz később lehetetlen. (A fejlesztés mellett javasolnám DSZIT (Ayres) terápiában járatos szakembernek megmutatni, lehet, hogy jót tenne.)
A lányomnak is voltak furcsaságai 3-4 éves kora körül, pl. szemkontaktust nem tartott, sok-sok hisztije volt (amit a "hagyományos" módszerekkel nem lehetett kezelni). Figyelme katasztrófa, sok dolog zavarta. Az Asperger szindróma merült fel, de ahogy nőtt, ki lehetett zárni. Most 8 éves, figyelemzavar megmaradt, és szenzorosan túl érzékeny, (de nem autista).
Ne kérjetek kódot neki!
Higyj a gyermekedben! Fog tudni válaszolni később!
Ugyanebbe a cipőbe járunk, csak ő a bölcsibe fejlődőképes volt. Nagyon ügyesen beszélt, nekünk az oviba jöttek elő fura dolgok amiért behivtak.
Elvittem pszichológushoz is ahol 3 gyógypedagógus volt ott. Megkérdeztem a beszélgetéssel kapcsolatos aggályaimat is. Mégsem mondták rá, hogy autista.
Nem szabad egyből diagnosztizàlni.
Mi ovit váltunk most hétfőn kezdünk, bízom benne, hogy itt jól érzi magát majd és fejlődést is látunk.
Leírom a tapasztalataimat. Hasonló volt a helyzet nálunk 3 éves korban. Akkor még mindenki csak legyintett, hogy majd kinövi, meg el van kényeztetve, stb.
Aztán 4-5 éves kor között (ez tankönyvi) nagyon felerősödtek a tünetek, a közösségben rendszeresen kapott a lányom dührohamokat, semmilyen szabályt nem tudott betartani. Ekkor diagnosztizálták Aspergerrel. "Enyhe" eset, de a közösségben tényleg komoly gondok voltak.
Sajátos nevelési igényű, aminek én CSAK az előnyeit érzékelem. Integráltan járt oviba és jelenleg is normál általános iskolában tanul, negyedikes.
Mivel van papírja, figyelembe veszik a sajátosságait, kap fejlesztést, de csak annyiban bánnak vele különlegesen, amennyire igényli. Erre viszont ténylegesen szüksége van. Ha oviban nem kapott volna autizmus-specifikus fejlesztést, én ki merem jelenteni, ma nem járhatna normál iskolába. Ha a suliban nem tudták volna specifikusan kezelni a kisebb nehézségeit, ma nem lenne kitűnő tanuló.
Ez nem egy bélyeg, hanem tényleges segítség.
Az autizmust nem lehet kinőni, de meg lehet tanulni vele élni, kompenzálni az abból fakadó hiányosságokat. A lányom most is autista. És? A tanárai, társai így szeretik. Elfogadták, megértették, hogy ő egy picit más, és töretlenül fejlődik.
A diagnóziskor a pszichiáter jelezte: mindig is autista lesz, de IQ-val képes lesz kompenzálni a hiányosságait. Igaza lett. Jelenleg van egy 10 éves nagyon okos, nagyon érett, szociábilis, kedves, empatikus nagylányom. Aki "mellesleg" autista. Ez csak egy tulajdonság, nem halálos ítélet. Lehet vele élni. Én nem cserélném el 100 "egészségesre", így tökéletes, ahogy van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!