Lehet összefüggés? 11 hónapos babám nem mászik, értelmes okos gyerek, forog de nem mászik. Lusta? Vagy diszlexiás?
SZerintem a diszlexia nem megfelelő kifejezés.:
A diszlexia a nyelvvel, a beszéddel és az olvasástanulással kapcsolatos részképességzavar. Fő tünete az olvasási képesség elmaradottsága az életkor, iskolázottság és intelligencia alapján elvárható szinttől. Problémát okozhat a betűk, szavak, és számok felismerése, leírása, a leírt betűket felcserélhetik, vagy ellenkező irányban olvashatják. Az olvasott szöveget nehezen, és hibásan idézik vissza, lényegét nem tudják visszaadni.
A diszlexiások a hagyományos tanítási módszerekkel nehezen, vagy egyáltalán nem tudnak megtanulni olvasni, de alkalmas módszerekkel ez a nehézség kezelhető, vagy megelőzhető, de például a nyelvtanulás továbbra is nehéz marad. A diszlexiás egyén súlyos tünetekkel küzdhet az egyik nyelven, míg egy más nyelven akár tünetmentes lehet. A speciális fejlesztést logopédus végzi.
Bocsánat.Én ilyet még nem hallottam..:/
Lehet,hogy a védőnő mondta rosszul?!
Egyébként barátnőm kislánya 10 hónapos nem mászik,nem forog,nem ül fel.A védőnő a napokban megy hozzájuk,hogy megnézze saját környezetében a picit mit csinál.Azt mondta lehet,hogy gyógytornára kell majd vinnie.
Lehet-e összefüggés, ez egy érdekes kérdés, hisz azt mondják a mozgás is az agyi érettséggel, az idegrendszerrel van összeköttetésben. Ezt a kérdésedet passzolnám, mert tudni nem tudom rá a választ.
11 hónaposan még nem feltétlen gond, valószínűleg lassabban érik meg rá. Nekem ez a leírás segített anno sokat, emiatt belinkelem neked is:
Nekem a kislányom nem akart forogni... 7 hónaposan kezdte el, a 6 hónapos kontrollon mondtam a gyerekorvosunknak, aki átmozgatta, és mondta nem lát/érez semmi eltérést, várjak még egy kicsit. Így is tettem, majd úgy beindult a forgás egyik napról a másikra, hogy csak na. Ami esetleg elősegítette az az új ingerhatások. Akkoriban kezdtem el összejárni az egyik Anyukával... és mivel egyidősek a babáink emiatt lehet itt kapott valami impulzust!
A gyerek nem egy előre beprogramozott robot, aminek egy használati utasítás szerint kell működnie, és ha nem így van, akkor el kellene vinni szerelőhöz (orvos).
Főleg a picibabák a külvilágból érkező ingerekre reagálnak. Mivel nekik még minden új és az agyuk próbálja feldolgozni a bejövő információt, próbálja valamihez hozzákapcsolni, ezért ebben segíteni kell. Főleg azzal, hogy játszanak vele, mozgatják RITMUSOSAN a karját, lábát. A csikizés is a koordinációt segíti elő, azon túl, hogy vicces játék. Amit az agy örömmel fogad sokkal gyorsabban megtanul.
Az inger szegény környezet okozhat olyat, hogy bizonyos dolgok később kezdenek el fejlődni, kialakulni.
A gyerek 7 éves koráig fontos a ritmus. A ritmus adja meg az egyensúly érzéktől kezdve a gondolkodáson át nagyon sok dologhoz az alapot. A legtöbb gyermekjáték is ezért éneklős, táncolós.
--------
Dislexia nem létezik! Ez egy mesterségesen gerjesztett "betegség" (ahogyan sok más is). A dislexia az írás tanulása közben alakul ki, ha a betűk formáját rosszul tanítják meg, és nem megfelelően kapcsolják össze. Így például, az 'a, o, ó, ö, ő' betűk egymás utáni tanítása során előfordulhat, hogy az agy később nem képes elválasztani őket egymástól. Ilyen formák lehetnek még a k, l, I, i, t, vagy a b,p stb.
A dislexia a hibás abc tanításból következik illetve a latin betűk kissé visszamaradott formáiból. Ha valakinek dislexiás a gyereke üljön le vele és tanulják meg együtt a rovás abc-t. Ugyanis az úgy van megalkotva, hogy két egymásra hasonlító "forma" vagy "jel" teljesen különböző hangokat jelölnek, de nincs annyi "hasonló" forma mint a latin abc-ben. Így még véletlenül sem tudja a jelet összekeverni mással. Aztán, ha már folyékonyan tud írni rovás betűkkel, akkor el lehet kezdeni azt, hogy a rovásbetűket összekapcsolni a latin abc-vel. És természetesen itt derül ki, hogy nem a gyerek a hülye, és egyáltalán nem beteg, hanem csak egyszerűen szar az oktatási rendszer. Ennek köszönhetően mintegy újratanulás, helyesen köti össze a betűk formáit a hangokkal. Így aztán az agy helyesen tudja lefordítani a látott jelet.
Mivel a szemünk mindig a helyes képet közvetíti az agynak, így értelemszerűen nem a szemem lát, hanem az agyam. Az agy dolgozza fel a látott képet és köti össze bizonyos dolgokkal. Ebben az esetben a betűt képét egy hanggal. Hogy miért nem betegség a dislexia? Mert akkor lenne betegség, ha úgy születnénk, hogy mindenki tud írni és olvasni, aztán ennek ellenére mégis hibásan ír / olvas valaki. Az írást, ha jól tudom mindenki tanulja. Hogy lehet betegség az, ha valamit rosszul tanulok meg? És ez egy nem szándékos rosszul megtanulást jelent. Tehát a dislexia nem a gyerek hibája. A tanítási módszer az, ami kiváltja az agyból a rossz idegi hálózat kialakulását.
én is hallottam erről,hogy lehet összefüggés.a váltott mozgás nagyon fontos az agy fejlődése szempontjából,ilyen a kúszás és a mászás is.ha valamelyik megvan,akkor az jó
az én fiam sem mászott 11 hónaposan,én ezért házhoz járattam egy gyógypedagógust.ő csodát művelt vele,két alkalom után mászott,és nagyon hamar elkezdett beszélni.járni csak 15 hónaposan kezdett,de addigra már jó sok szavas szókincse volt
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!