Problémás pedagógus. Használható kezelési útmutatót adnátok?
Hát a tanítónénin biztos nem tudsz változtatni.Az a lényeg, hogy a kisfiad hogy bírja, nemcsak a tanulmányaira gondolok, hanem a lelki dolgokra. Mert ha ő nem érzi jól magát az iskolában, ahol nap mint nap teljesítenie kell, hosszú távon ez nem jó, még ha a gyerekek összetétele jobb is.
Tanítónéni vagyok én is, és azt mondom, ha hatévesen került az iskolába, írástempója lassúbb, 3. osztálytól még nehezebb dolga lesz mert ugrásszerűen megnövekszik a tananyagmennyiség a 2. osztályhoz képest, 4. osztályban még inkább. Ennek a tanítónéninek még van két éve, hogy elvegye a gyermeked kedvét a tanulástól, hidd el sikerülni is fog neki, és akkor mi lesz vele felsőben. Ráadásul ott már sokféle szaktanár fogja őket tanítani, akikhez alkamazkodni kell, ha tetszik, ha nem. Ott is lehet köztük olyan, aki majd nem áll közel a gyermekedhez. Én személy szerint lényegesnek tartom, hogy alsó tagozatban egy jó tanítónénije legyen a gyereknek, aki megalapozza a jövőjét a tanuláshoz való hozzáállását, ez sokkal fontosabb, mint az osztály összetétele. Főleg ha szakember javasolja az iskolaváltást, én mindenképpen lépnék.Kérdés, mi a probléma a másik gyerektársasággal egy jó tanítónéni mellett? Végképp nincs más iskola, esetleg utaztatással sem?
Mert ilyen légkörben én nem hagynám a fiamat, még két év az sok idő! Én jelenleg gyeden vagyok, de egy kis faluban lakunk, olyan iskolában tanítok, ahol a gyerekek összetétele nem túl jó, sok a hátrányos helyzetű tanuló.
A nagyfiam osztálya elég jó összetételű, sok a jó képességű, de a középső gyermekem aki most elsős, olyan osztályba került, ahol 3 magyar gyerek van, és 26 etnikum. Az osztályfőnök egy nagyon jó tanítónéni, valami csodát tesz a gyerekekkel, hiszem, hogy ezt az osztályt is idővel "gatyába rázza", már most is sokat alakultak év eleje óta.
Szóval egy a lényeg: nagyon fontos a jó tanítónéni, akihez a kisgyermek még kötődhet, bízhat benne, támogatására, pozitív megerősítésére számíthat. Ezt vedd figyelembe a döntésednél.
Ja! a kisgyerek mondhatom magához mérten jól tanul, nem sereghajtó. Nagyon jólelkű és semmi gond vele talán túl jó is.....lehet, hogy ezért is szállt le róla.Ettől függetlenül bántja még az is ha mást szapul a tanítónéni, mert azt mondta nekem, hogy tudja milyen az amikor valakit bánt...ő már átélte.
A másik tanítónéni maga beszélt le a váltásról, mert 26-os osztálylétszám mellett 10 hiperaktív és ebből 6 gyógyszerrel kezelt gyerek jár az osztályába.Látta, hogy milyen a kisfiú és féltette, hogy esetleg nagyobb gondjaink lesznek, mint voltak.Hálás vagyok neki, hogy őszite volt.
Az a gond, hogy ebben a helyzetben egyáltalán nem biztos, hogy végig tudjátok csinálni a 8 osztályt azzal az osztállyal.
Én is váltanék, mégpedig azonnal.
Ha a másik tanító néni lebeszélt, hogy hozzá vidd, akkor keresnék egy harmadikat.
Speciális iskolában tanítottam, ahová jellemzően 3. osztálytól kerültek be a gyerekek tele iskolai kudarcokkal, láttam, hogy milyen szinten meg lehet utáltatni egy gyerekkel az iskolát, a tanulást és önmagát.
Nem 4 év, de egy-két év alatt is simán tönkre lehet tenni a gyereket úgy, hogy visszavonhatatlan károkat okozzon, aminek még felnőttkorban is issza majd a levét.
Szóval én egyértelműen az iskolaváltást javasolnám, bármi áron!
Szia!
Írod, hogy a kisfiad hatévesen kezdte a sulit.
Az nem lehet megoldás, hogy kétszer járja a második osztályt? Ez nem buktatás, hanem úgynevezett "visszatartás", aminek hatására a korának megfelelő gyerekcsoportba kerülhetne, nem a sokkal idősebbekkel kell felvennie a tempót.
Amiket a tanítónőről írtál, hát az borzalmas! Én biztosan jelenteném a viselkedését az igazgatónak, az önkormányzat oktatási osztályának sőt még az Atyaúristennek is, hogy az ilyen "pedagógusokat" távolítsák el az iskoláknak még a közeléből is! Viselkedésével ugyanis simán törvényt sért, mert a gyerekekre is vonatkozik az emberi méltósághoz való jog!
Köszönöm a válaszaitokat.
Visszatartásra azért nem gondolnék, fel se merül, mert jól tanul a gyerek.....jól, van nála gyengébb tanuló is és nem lehet mindenki mindenből 5-ös.Az osztályozás úgy történik ahogy történik erre nem adok, mert mindig vannak egyenlőbbek az egyenlők között. Ismerjük a híres "pedagógus becsületet" stb.Így sokkal jobbnak érzem, ha kap rosszabb jegyet is, mert van hova fejlődni, van cél. Ha valaki mindig mindenből jó jegyet kap....akár megérdemelten, akár nem teljesen úgy egy idő után célvesztett lesz, vagy ha rosszabb is becsúszik akkor törik össze mint egy csokinyúl.Meggyőződésem szerit az alsó tagozategy alapot ad és a felső tagozat lesz objektív, ahol már nem egy pedagógus szubjektív, hanem több pedagógus objektív véleménye summázódik.
Sziasztok! Nálunk hasonló a helyzet sajnos, de én eddig bárkinek elmeséltem a problémát, azt mondta, hogy nem javasolja a suliváltást, mert nem tudhatom, jobb lesz-e egy másik tanítónő, másrészt hogy a jó gyerektársaság fontosabb, mint a tanítónő.
Való igaz, hogy nem tudom, hogyan tudhatnám meg, hogy máshol „normálisabb-e” a tanítónő, viszont őrlődöm, mert azt érzem, ami nálunk folyik nem jó, el fogja venni a gyerek kedvét a tanulástól, és erkölcsileg sincs a helyzet magaslatán a pedagógus…
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!