Mit tegyek? Állando panasz van a fiamra az oviban!
Nos az alap probléma leginkább az ezekben az esetekben, hogy a szülő úgy gondolja, hogy a gyerek nevelés majd akkor kezdődik amikor a gyerek már megérti amit mondanak. S ezzel odázzák el mindig a szigor bevezetését.
Pedig ez nincs így. A gyerek már 0 évesen ért mindent a hangsúlyokat, a hangerőt, egy érintés erősségét érzékeli és tud különbséget tenni.
Én inkább azt látom a mai szülők nagy részének egyszerűbb műszavakat kitalálni a gyerek viselkedésére és ezzelmásra terelni a felelősséget (nevelési tanácsadó, pszichológus, terapeuták...stb) ahelyett, hogy ő maga lenne a gyereke "fönöke" "falkavezére" és ezzel a példaképe.
Én csak a saját példámmal tudok szolgálni. Soha nem volt problémám a gyerekeimmel, nem hisztiztek boltba édességért, játékért. Nem verekedtek sem oviban sem iskolában. Nem beszéltek trágárul (azt is megtanulja a gyerek hamar ha sokat hallja a szülőktől). És átlagba fejenkénti 1 fenékre csapással meg is úszták a gyerekkort.
Tehát szerintem mindneki otthon tartson rendet akkor nem kell aggódni a gyerek jövője miatt.
Szokratesz, egyedül a 13-as beírásoddal értek egyet, leszámítva a "falkavezér" beállítottságodat, ugyanis gyenge jellemre vall, ha egy felnőtt másokon próbál uralkodni, másokat irányítgat erőszakkal akár. Ezt hívják autoriter hozzáállásnak, vaskalapos, középkori! Több a kára hosszú távon, mint előnye rövid távon!
Amit erőltetünk, az SOSE működik alapvetően, bár a veszélyhelyzetekben kivételesen jól jöhet, hogy MOST, AKTUÁLISAN NE lépjen az auto elé, és igenis visszarántom (ha nincs más: erőszakkal) a gyereket a kezénél fogva a kocsi elől! Ez kivétel, mert rövid távon kell hatni!
DE TE HOSSZÚTÁVÚ MEGOLDÁST HISZEL AZ ERŐSZAKBAN!! EZ A BAJ! Nem működik hosszútávon az erőszak, mert ellenérzést vált ki másban -pl. gyerekedben-, elfojtást, ez pedig nem lelki, nem lényegi azonosulás a gyerekben az általad kívánt tartalommal!
Tehát NEM nevelés, hanem idomítás,hogy "irgumburgum ha harmadszorra se fogod fel, kölyök, akkor seggre kapsz"!
Abban viszont egyet értek, hogy egy bizonyos szinten kell, hogy irányítsuk a gyermekeket, különösen a kisebbeket, különben azon veszi észre magát a gyerek, h elbizonytalanodik. A szabályozás mégis csupán a veszélyhelyzetekre és a napi rutinra, valamint a káros dolgok tiltására kell ,hogy kiterjedjen, nem másra.
A többi beírásod viszont egyenesen szánalmas, hogy EGYÜTTMŰKÖDÉS HELYETT, a tettlegességet látod megoldásnak, akárhányadik lépésben is!
A mai kamaszok többsége nem azért szemtelenebb a korábbi korokéinál, mert kicsi korukban nem verték őket!! (Különféle oka vannak, legtöbbször és nagyrészt NEM szülői oka, hanem fentről jövő, körülményekből, társadalmi-politikai helyzetből eredőek elsősorban,) Sőt, akit vertek a szülei, vagy csak megütöttek olykor, az ezt tanulja meg, sajnos, vagy pedig szöges ellentétbe kerül evvel: még inkább kiszolgáltatottá válik mások felé.
A intelligens ember SOSEM üt, hanem megbeszél! Végső esetben ráhagyja a másikra, ha a másik ember VÁLTIG fafejű, megbeszélésre képtelen! Ha pedig gyermek a fafej illető, akkor ráparancsol a szülője, DE SOSEM ÜT, ha intelligens szülőről van szó. Se pofon ,se seggre csapás!!
(Kiéve önvédelemből, akkor is csak ha elkerülhetetlen! Na de nem önvédelmi esetekről beszélgetünk!)
15
hát most sokan meg fognak kövezni de akkor is elmondom.
Az ember is "csak" egy állat. Nézz meg egy kutyát, hogy neveli a kölykét. életét is áldozza ha kell, de amikor nevelésről van szó akkor oda is harap. Leegyszerűsítve ennyi.
Persze tudom most mindenki azt mondja, hogy ez különböztet meg bennünket az állattól. Nos szerintem nem épp ez. Minket az eszközhasználat, a kombinált és elvont gondolkodás ami leginkább megkülönböztet.
Ezekben a nevelési dolgokban hasonlítunk nagyon is. Csak ebben a nagy fene demokráciában ki akarjuk ölni ezeket magunkból mert azt hisszük ezzel teszünk jót a gyerekeinknek. pedig ezzel inkább ártunk nekik. Nem tudják felmérni, hogy hol a helyük a világba, nem tanulják meg a határokat,mikor meddig lehet elmenni. Azt hiszik sokan ha szigorúan szólnak a gyerekhez (ne adj isten rá is csapnak a fenekére) akkor a gyerek megharagszik rájuk és majd nem szereti. Ez egy nagy tévedés. A gyerek eből csak megtanulja, hogy ezt nem lehet éskész, ezzel le van zárva ez az ügy. Nem raktározódik a gyerekben ez. Hozzáteszem, hogy amint már korábba említettem születés után azonnal nevelhető a gyerek. Ha nem kapkodjuk állandóan ölbe, ha egy kicsit nyüsszög, ha nem a saját kényelmünkt nézzük amikor éjszaka felsír majd a szülői ágyba köt ki. Amikor az értetlen nagyszűlő babusgatja, eteti össze-vissza bármivel egész nap és mire visszakapod egy hisztis követelődző "portéka". Na ezeket a csapdákat kell elkerülni időben és akkor nem lesz ennyi gond a mai gyerekekkel.
Szokratésznek:
A mai gyerekek a hatalom által kialakított -médiákon át való manipuláció stb- hatás által érték vesztettek, és lelki betegek, többségében. Nem ők tehetnek róla, és általában nem is a szüleik, legalábbis nem azon szülők, akik türelmesen, empatikusan nevelik gyerekeiket, elmagyarázva nekik aktuálisan, adott helyzetben meglátásaikat a gyermek cselekedeteiről.
Szokratész, javaslom, gondold végig, milyen környezetben nőttél fel, mert szemléleted könnyen lehet, h ettől állatiasodott, germánosodott el. Köszönöm figyelmed.
Bár jómagam az állatok túlnyomó részét inkább emelkedettebb lelkületűnek tartom, a legtöbb emberhez képest -közel se keverik úgy a szart az állatok, mint a legtöbb ember, még egy pók se-, tehát az "állatiasodás" kifejezést nem akként használom, ahogyan te, azaz a te szóhasználatod szerinti "állatias" kifejezést értem az alatt, amikor e szót használom jelen beírásomban.
Na gratulálok! Mostmegint más a bűnös. Nem aszülő akinek elsődleges feladata a vállalt gyermekeinek jó nevelése. Most a média. Hurrá. Javaslom miután elolvastad ezen írást szüntesd meg az interneted is. Ezekkel a technikai fejlődés termékeivel együtt kell élni, meg tanulni alkalmazni, és nem az ördög szekerénekkell nézni őket, és bűnbaknak kinevezni.
S hogy én hogyan nevelődtem? Vannak alap dolgok amiket megtanultam. Pl. ha valakinek azt mondom hogy reggel 7re ott leszek, akkor ott leszek. S nem a telefonomért nyúlkálok fél7kor hogy kimentsem magam mert lusta voltam felkelni. Igaz 10 évesen már pénzért dolgoztam, s azóta is megtartottam ezt a rossz tulajdonságomat. Elég mélyszegénységből értem el azt amim van, s a gyerekeim is tudják értékelni a legegyszerűbb és legolcsóbb dolgok értékeit is.
A germánosodás pedig jelen gazdasági helyzetben pedig sztem igencsak elismerő kifejezés.
Az állatiasodást pedig ahogy te magyaráztad egyáltalán nem értem.
Pontosan arra utaltam, hogy SAJNOS, REJTETT MÓDON a média hipnotizálja az embereket, főleg a tv adásokon át, és a gyerekek a legbefolyásolhatóbbak!
Nevelni a szülőnek kell, de számos példát tudnék felhozni arra, hogy példás, pedagógus szülő gyereke olykor nagy hülyeségeket csinál! A média rejtett hipnózisa hatására. Pl. a 80-as években hol volt ennyi szex áradat a médiákon át??
ISMÉTLEM ÉS HANGSÚLYOZOM:
a FŐÁRAMÚ (mainstream) médiáról beszélek, nem az internetről, bár az internetet is erősen szűrni kell a gyerekek előtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!