Melyik tanárra hallgassak?
A kisfiam 2. osztályos és az osztályfőnők (délelőtti tanár) azt mondja, hogy a tanórákon fegyelmezett, odafigyel, a szorgalma kitűnő, de a szünetekben és a szabadidős tevékenységek során szófogadatlan, szorongatja, emelgeti, nyúzza a többi gyereket, ami miatt már nem szeretnek vele játszani. Ez a tanár 30 év körüli, gyermektelen, most először osztályfőnök, és rendkívül szigorú a gyerekekkel. Azt mondja, hogy mivel kapkodó a kisfiam "éppen csak 5-ös lett" az olvasása. Nem értem, hogy miért lenne baj az, hogyha 4-es kapna?
A délutános tanítónénit is megkérdeztem, ő viszont mindig azt mondja, hogy nem rossz gyerek, minden rendben van vele, és mivel délelőtt szinte meg sem mukkanhat a tanár szigorúsága miatt, ezért valamikor ki kell adnia a gőzt. Ő már 30 éve a pályán van, családanya.
Nem tudom, hogy mit tegyek, hiszen nem akarom, hogy a gyereket ne kedveljék a többiek, de ok nélkül - csak azért mert eleven - nem akarom úgymond "megszidni" sem.
érdekes, hogy az nem jutott eszedbe, hogy talán a délutáni tanár annyira érdektelen, hogy oda se figyel a gyerekedre. Ha szigorú is egy tanár (azt nem értem, hogy jön ide az életkor, meg a családi állapot...) biztos nem hazudik neked a gyerekedről, hogy mit csinál a szünetekben... tessék elbeszélgetni a gyerekeddel a viselkedéséről, elég nagy már ahhoz, hogy meg lehessen ezt beszélni vele, hogy miért viselkedik így.
Egyébként az, hogy valaki 30 éve a pályán van, inkább negatívum lenne, nem pozitívum...
Simán lehet, hogy mindkettő igaz: a gyerekek más-más személyekkel másképpen tudnak viselkedni, és a pedagógusok is képesek másképp látni gyerekeket.
Nekem anno volt olyan osztályom, akiket mindenki utált az iskolában, velem valahogy kijöttek és a kedvemért sok mindent megtettek, amit másoknak nem.
Más osztályban meg fordítva volt, velük nem találtam meg a hangot, mások meg igen...
(Hozzáteszem, akkor kezdtem a pályát, az első évem volt... nagyon sok minden múlik a gyerek személyiségén, a közösségen, a pedagógus személyiségén - ezek oda-vissza hatnak egymásra minden esetben.)
Kérdés, hogy miben változik a helyzet, ha bármelyikre is hallgatsz? Javasolt valamit a "szigorú" tanár? Mi valójában a probléma? Amit te problémának érzel, arról beszélgess el a gyerekkel, kérdezd meg őt is, magyarázd el neki, hogy a többiek nem szeretik, ha szorongatják, emelgetik őket - mert azt tényleg nem szeretik, a kislányommal is csinálják néhányan és utálja.
A helyedben megkérdezném a problémákat látó pedagógust, hogy ő mit javasol, te mit tehetnél szülőként... mert az egy dolog, hogy sorol problémákat, de megoldási javaslatokat meg nem...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!