Hogyan/mivel segíthetném elsős kisfiamat itthon?
Az iskolával nagy problémánk nem lenne,mert imád járni,
csak az írás megy nehezebben neki.
Vagyis ő mindent megcsinál,de nem tudja szépen írni betűket,és akármennyit gyakorolunk itthon,a tanítónak semmi nem tetszik.Ha órai munka,ha házi feladat rögtön ráírja a fekete pontot,és odaírja ,hogy rendetlen,csúnya,még akkor is,ha aznap tanulták.
Próbáltam a tanítóval beszélni,de csak mosolygott és azt mondta kicsit problémás a fiam,de hogy hogyan segíthetnék neki,arról hallgatott.
Tudnátok valamilyen praktikát vagy valamilyen internetes oldalt,ahol az írás készséggel foglalkoznak?
Nem a fiaddal,hanem a tanítójával van baj. Sok kisgyerek nem tud szép betűket írni.(Sőt,még a felnőttek sem).
Próbálj vele gyakorolni,és arra ügyelni,hogy ne legyen a füzete rendetlen,maszatos.
Hallott már ez a tanító néni arról, hogy az iskolába lépéskor a gyerekek keze eltérő mértékben csontosodott? Akinek még inkább porcos a keze, mint csontos, az nem fog tudni olyan szép betűket kanyarítani, hiába igyekszik. Nem fekete pontokat kellene osztogatni, hanem segíteni.
Bocs, de ezektől az oktatásipari segédmunkásoktól felmegy bennem a pumpa...
Szóval az írásmozgást úgy lehet fejleszteni, a kezét ügyesíteni, ha nem a kicsi vonalak közé kell neki rajzolni a betűket, hanem sokkal nagyobb alakzatokkal próbálkozik. Akár kétszer, háromszor akkora betűelemeket rajzoltass vele, ugyanúgy vonalak közé. Meglátod, hogy sokkal szebbek lesz az, amit így "ír". Utána próbálkozzatok a kisebb betűelemekkel.
Csak az a gond, hogy közben az iskolában úgyis a megszokott módon kérik majd tőle. Nagyon nehéz ez a tanító jóindulata és normális hozzáállása nélkül.
Köszönöm szépen a válaszokat.
Az a baj,hogy a korához képest erős,magas fiú és egy nagy kézzel nehezebb abba a kis sorba írogatni.
Soha nem szidom meg,ha feketét hoz haza,mert látom,hogy nem az ő hibája,egyébként már több szülővel beszéltem és az ő gyerekeiknek is ennyi fekete pontjuk van,de csak magyarból:(.
A matek tanítónéni inkább dicséri őket,abból bármilyen számokat is ír,még nem kapott eddig feketét,tele van piros ponttal.
A fiad nem problémás, ellenben a tanító néni... A keze sem túl nagy, gondold el egy felnőtt sebész keze mekkora, és milyen finoman kell vele dolgoznia.
A gyerek keze egyszerűen éretlen még a feladatra, és ha a tanító még jól el is veszi a kedvét az egésztől, hát az nem sokat segít.
Ha nincs lehetőség elmenekíteni a kolléganőtől, csak rossz megoldásaid vannak. Vagy hagyod, hogy lelki beteg legyen a folyamatos kudarcoktól, esetleg az otthoni jószándékú gyakoroltatással még te is tovább nyomorítod, vagy elárulod neki, hogy a tanító rosszul teszi a dolgát, és nem számít hogy hány fekete pontot kap az írásfüzetbe, mert egy jó tanító csillagot rajzol a sor legszebb betűjére, akármilyen krumpli a többi, és nem ad fekete pontot egy igyekvő gyerek kevésbé sikeres produkciójára. Az övé sajnos nem ilyen tanító. Csakhogy egy elsős gyerekben lerombolni "a tanító néni" nimbuszát elég kockázatos dolog.
Nem tudnád mégis máshoz íratni?
Otthon ne gyakoroljatok füzetbe! Válaszd szét a betűforma begyakorlását, ami minimum 5-6 centis vonalközben ( tehát a három vonalköz 15-20 centi!) történjen. Formázhatja a betűt gyurmagilisztából, papírfecnik, kreppapír bogyók felragasztgatásával, linzertésztából, ezt persze meg kell sütni a végén! El lehet mondani a betűalakítás menetét, és kitalálni, melyik betűre gondoltunk(Pl.: A szoba utcájába írom, karika, horogvonal és vessző)esetleg ahogy mondod, rajzolhatja az ujjával a széles vonalközbe a betűt. Vagy még szélesebb vonalközt fektettek a padlóra ugrókötelekből, és ott végiglépegethet a gyerek a betű vonalán, mintha a lábnyomaival írna. Aztán szerepcsere. Ez az emlékezetét is fejleszti, hiszen meg kell jegyeznie, merre mentél, csak akkor ismeri fel a betűt.
Ettől függetlenül kell fejleszteni a kézügyességét. Ha szeret színezni, az jó, de valószínűleg nem szeret. Akkor legózzon, segítsen zoknit párosítani (különösen jó, ha páronként feltekeritek és gombócba csomagoljátok), teregessen (csipeszelés), készítsen veled csipetkét, apja adjon neki egy lécet néhány előrefúrt lyukkal, csavarhúzót, facsavarokat, aztán csavargasson ki-be. Ha tényleg szerelnek valamit, annál jobb.
Hajtogassatok papírt. Az interneten egészen egyszerű modelleket is találsz.
Vannak jópofa ujjtornák is, nézz utána a Hüvelykujjam almafa c. mondókagyűjteménynek. Vagy tegyétek le a kezeteket nyitott ujjakkal az asztalra, és bújtassátok el az ujjaitokat egyenként a tenyeretek alá. Aztán nyújtsátok ki újból.
És aztán minden nap egy keveset írjon, többet nagy méretben, és a tanult betűből max 2 sort a fél centis vonalközbe. De azt se egy ülésben, hanem egy pihenővel. Minden sorból válasszátok ki a legszebbet, annak örüljetek, a többivel meg nem kell foglalkozni. Azok csak azért vannak, hogy megszülethessen a legszebb is.
De hogy mindehhez a tanítót hogyan lehet hatástalanítani, azt sajnos nem tudom.
Mi ilyen kis füzetet használtunk itthon elsőbe, nagyon jó egész nagy betűket kell átírni benne.
köszönöm nektek is
a tanító az bácsi,aki ráadásul selypít és így tanít magyart:)
Sajnos másik iskolába esélyem sincs átíratni,mert így is minden osztály 28 fős
3 iskola van a körzetünkben,az elsőbe felvételiztetnek,és 12 órától 4-ig azt csinálnak a gyerekek,amit akarnak,a 2.suli tele van roma gyerekkel
a 3.,az ahova mi járunk,az a körzetes iskolánk,a másik osztály a sport osztály,de oda nagy volt a túljelentkezés,az onnan kiszorult gyerekek is hozzánk járnak.Maximum próbálok még vele pár hét múlva beszélni,ha nem megy beküldöm a férjemet:)!
Egyébként nagyon jó fejlesztő ötleteket adtatok,
az Apáczai-s linket is köszönöm,a fiamék összes könyve Apáczai
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!