Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » Mit gondoltok az SNI-s,...

Mit gondoltok az SNI-s, ADHD-s gyerekek normál osztályokba integrálásáról?

Figyelt kérdés

Pörög ez a cikk:


[link]


Ennek kapcsán vagyok kíváncsi a véleményetekre. A fiam általános iskolai osztályába is került egy SNI-s fiú tavaly - szülői nyomásra annyit el tudtunk érni, hogy átvigyék a B-be.


A gyerek úgy próbált ismerkedni, hogy izomból hátbaverte vagy rugdosta a többieket, órán 10 perc után elkezdett rángatózni, felallt, mászkált, kiabált, felkapott egy széket és nekivágta az egyik gyereknek. Nálam ott telt be a pohár, amikor a fiam azzal jött haza hogy nem megy többet iskolába mert ez a srác a tesiöltözőben fel akarta dugni az újját más fiúk fenekébe és valakivel meg is csinálta, következő héten pedig szétverte a gyerekem rollerét. Mást meg akart szúrni egy ceruzával. Beszéltünk a szülőkkel is, majd az osztályfőnökkel, mire elkezdték érzékenyíteni az osztályt, hogy hát a Pityuka nem tehet róla, hogy hatbavag másokat, ezt el kell fogadni blablabla. Aztán, mivel a fiunk ott tartott, hogy nem hajlandó iskolába menni, mentünk az igazgatóhoz és a többi szülővel együtt elértük, hogy kikerüljön onnan ez a gyerek.


Feltételezem, ebben a suliban is hasonló lehetett a helyzet, de úgy néz ki a normál gyerekek vannak kikiáltva bűnbaknak a gyagyás javára.


Miért nem lehet ezeket a teljesen kattos gyerekeket speckó intézményben tanítani?


tegnapelőtt 12:20
1 2 3
 1/29 anonim ***** válasza:
92%
Mert nincsenek "speckó" intézmények. Az egészséges gyerekek oktatása is romokban van, se pedagógus, se egyéb személyzet, se pénz, se koncepció nincs. A gyógy- és fejlesztőpedagógia esetén még rosszabb a helyzet.
tegnapelőtt 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/29 anonim ***** válasza:
93%

Azért nem lehet speckó osztályba tenni, mert a normál osztályok sincsenek normálisan megszervezve. Már évek óta csak döcög a közoktatás, sok helyen gyakorlatilag a gyerekfelvigyázás funkcióját tölti csak be.


Természetesen integrálhatóak ezek a gyerekek, de azért a mértéke nem mindegy. Amit te leírtál, az a közveszélyes kategória, az ilyen gyerekek még egy fejlett oktatási rendszerben sem lennének integrálhatóak.

tegnapelőtt 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/29 anonim válasza:
40%

Én nem értek egyet azzal,hogy a speciális törődést igénylő gyerekeket normál osztályba tegyék.

Éppen olyan dolgok miatt, amiket írsz.


Akár életveszélyes is lehet.


A baj, hogy sok tanár baloldali/liberális és ebben az ostobaságban hisz, mint "integrált oktatás".A kormány meg kb leszarja, nekik az a lényeg,hogy olcsóbban jöjjön ki, ezért ők is az integrált oktatás fele hajlanak.

tegnapelőtt 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/29 anonim ***** válasza:
33%
Ha működik, működik. Nem nekem kell ezt megmondanom, hanem szakembernek.
tegnapelőtt 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/29 anonim ***** válasza:
88%

Az iskolának kötelessége felvennie a területileg oda tartozó sni-s adhd-s gyerekeket.

.

Ebben a (központsított) rendszerben nem csak a papíros gyerek és a szülei az áldozatok, hanem a többi gyerek, a tanárok, az igazgató is.

.

Nem ad semmiben döntési lehetőséget az igazgatóknak, azoknak minden szabályostól eltérő dolog esetében a tankerülethez kell mennie és kérvényezni, hogy eltérhessen a szabálytól, fegyelmit adhasson, vagy esetleg kicsaphasson egy diákot.

.

A kormánynak ez a legjobb, mert így a legolcsóbb.

Innentől kezdve mindenki kussoljon...

tegnapelőtt 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/29 anonim ***** válasza:
100%

"Ha működik, működik. Nem nekem kell ezt megmondanom, hanem szakembernek."

csak az a baj, hogy a szakembernek a politikusok mondják meg, hogy mi a jó, és aki nem fogadja el, az repül.

tegnapelőtt 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/29 anonim ***** válasza:
44%
Isten mentsen Bencétől és családjától. Meg a hozzájuk hasonlóktól.
tegnapelőtt 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/29 anonim ***** válasza:
95%

"csak az a baj, hogy a szakembernek a politikusok mondják meg, hogy mi a jó, és aki nem fogadja el, az repül."


Ez így annyira leegyszerűsítő, mint minden SNI-st démonizálni.

Ha elindulunk ezen az úton, akkor az összes autista mehetne külön intézménybe függetlenül attól, hogy csak minimálisan érintett. Vagy jön az, hogy inkább el sem viszi a gyerekeket, hogy ne kapjon kódot.


Amit meg a Kérdező ír, egy marhaság: SNI-től függetlenül nem lehet azt megtenni, hogy egy közveszélyes gyereket hagyjanak bármit csinálni. Látom, hogy a Kérdező az összes kötelező, provokatív patront ellőtte (pl. érzékenyítés), de azért még nem kiáltanék kamut. Ráadásul olyan dolgokat ír le, ami inkább egy diszfunkcionális családra, illetve egy traumatizált gyerekre jellemző, mint egy SNI-sre.

tegnapelőtt 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/29 anonim ***** válasza:
93%

A cikkben leírt problémák és amit a kérdező is leírt, abból fakadnak hogy ezek a gyerekek nem kapják meg a szükséges segítséget. Az, hogy úgy próbál ismerkedni, hogy hátbavág másokat, az egy tanult dolog. Ha megkapná az autista gyerek a heti x fejlesztő órát, akkor ott lenne mód ennek a viselkedésnek a korrigálására. Normálisan megszervezve ez úgy megy, hogy eleinte a viselkedés zavaros gyerek csak heti pár órát megy és van mellette egy pedagógiai asszisztens, aki közbelép ha kell, így felszínre kerülnek a problémák, azokat a fejlesztésen orvosolják és fokozatosan be tud illeszkedni az autista gyerek is.


Az, hogy simán összeöntjük őket, na az nem működik, vagyis látható az eredmény. Nem tud beilleszkedni, agresszív lesz és kész a baj.


Az érzékenyítés pedig nem arra való, hogy rábeszéljen hogy tűrd el a hátbavágást. Arra való, hogy utána a többi gyerek ne cikizze ki Bencét azért, mert minden nap sajtos tésztát ebédel és semmi mást nem eszik meg. Ugyanis az autista gyerekeken rengeteg az ilyen ártalmatlan, de könnyen kipécézhető dolog, és ez pluszban felerősíti a feszültséget. Azt azért el kéne tudni viselni ha Bence minden nap ugyanabban a pulóverben jön - de ez nem terjed ki arra ha a nevezett pulóver büdös, mert akkor azt megfelelő úton jelezni kell.


Hogy jelenleg mi a reális, azt nem tudom. A leírt ideális megoldás a legritkább esetben valósul meg.

tegnapelőtt 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/29 anonim ***** válasza:
31%

Pont most írtam ki kérdést, ti is láttátok a cikk alatt az egyik osztálytárs anyukájának kommentjeit? Annyira együtt tudok érezni azzal a nővel, pedig mi mindkét oldalt megjártuk, és mikor utálták a gyerekem, tök jogosan utálták, én meg igyekeztem nem bejáratni, csak napi 4 órában, és akkor is kivettem, amikor lehetett és vittem máshova, ahol nem utálták(különórák).


Én nagyon dühös vagy a cikk írójára, meg a Bence szüleire, mert úgy állítja be, mintha az autizmus miatt lenne kiközösítve, ami hazugság! Rengeteg csodálatos auti diagnózissal élő gyerek tanul általánosban és felsőben és meg sem mondod, hogy autista/adhds, mert szeretik őket, barátaik vannak és nem durvák és bántó viselkedésűek, nem túl bizarr viselkedésűek. KEDVELIK őket önmagukért! Ezt a gyereket meg meg sem tűrik.. Azt rekesztik ki, akinek durva, sértő, szemétkedős, bizarr viselkedése van, ami teljesen oké, hogy nem való olyan osztályba, ahol napi 7-8 órában erős oktatás folyik, és az is oké, hogy egy átlagos(vagy másfajta problémás) kamasz, vagy tanár ideigeit felőrli a viselkedésproblémás tanuló, és nem tud megfelelően hozzáállni. Én láttam többször, ahogy nem tud 2diplomás autiszakos gyógyped sem normálisan állni egy gyerek viselkedésgondjához. Az is normális, ha kamaszoknál "megtorolják" az őket ért sérelmeket és "szivatják" nincs más módszerük rá, hogy elviseljék, nem is lehet elviselni. Nem szabadna így összezárni őket, és ezt az őket felügyelő ofőnek kellett volna jelezni a szülők és az igazgató felé, hogy mindenki utálja xyt, nem lehet tőle tanítani és csinálni kell valamit, mert a helyzet el fog durvulni. Itt hibázott a suli. A fejlesztések szrt sem segítenek ezeken. Kíváncsi vagyok, hogy szedett-e gyógyszert a kisfiú, mert szedatív szert adnak auti viselkedésgondra és az mindenkinek hat.


Nagyon utálom, hogy kihozták ezt, hogy a szegény autikat szekálják és nem fogadják el. A nagy kakit. Ezt a gyereket szekálják és őt nem fogadják el, 100 másikat kedvelnek is, és az elmúlt években is kedveltek/elfogadtak ilyen gyerekeket! Nem az autizmusa miatt szekálták, azért szekálták, mert olyan gyerek, akit nem lehet integrálni. Nem lesz senkinek erősebb idegszála csak azért, mert megtudja, hogy a másik azért mantrázza a meggyilkolását, azért vesz el dolgokat, löki fel a folyosón, azért csapkodja a saját fejét órán, mert autista. A nehéz viselkedésű gyerekek mellé kell egy segítő minden pillanatban intézménybe, aki mellette ül, és még úgy is extrém nehéz elviselni őket tanórákon. Tökmindegy, mitől nehéz a viselkedése, autizmus, adhd, vagy mindkettő. Az is mindegy, hogy érti-e, mit csinál, egyszerűen ne csináljon bántó/zavaró dolgokat. Ha nem tudja nem csinálni, ne járjon közéjük!


Én nagyon sok "normális" auti, adhds gyereket ismerek, akik még a szakszolgálat szűrőjén sem akadtak fent, és pár elviselhetetlen természetű problémást is ugyanazokkal a diagnózisokkal. Nem kell ahhoz verekedni, hogy valakit utáljanak, elég, ha feltesz egy csomó kérdést, megvárja, hogy válaszolj, majd meghazudtol és másnak hazudik róla, mit mondtál, téged rossznak beállítva. Vagy lop. Vagy csal és nem ismeri el. Vagy hazudik. Vagy lekezelő/beszól, akkor is, ha nem érti, hogy bántó, még bántó. És ezt naponta többször, akár 10 perc alatt többször, mellé még máshogy állít be helyzeteket. Az ilyen gyerek mindenkiből kihozza, hogy legszívesebben megverné és az auti spec. gyógypedek is kibuknak tőle, nemhogy kamaszok. Pláne a mantrázás.. lehet ez a személyes gyengém, de az ismétlődő stimmelő mozgás, gonosz/bántó/hazug dolgok ismételgetése, vagy hangadás kikészít, úgy 10 percig bírom, aztán kiabálok. Talán már előtte is kivagyok, nem tudok tőle koncentrálni, ha valaki mondogatja, hogy megöl/kiszúrja a szemem, akkor sem, ha halkan maga elé suttogja folyamatosan. Mint a kissrác a cikkben.


A legtöbb ép értelmű autinak nem kell érzékenyítés, nem kell, hogy tudják róluk, mi a gyengeségük, milyen kategóriában tartoznak, mert normálisan viselkednek közösségben, nem vesznek észre rajtuk semmit, ha mégis, az apróság és attól még szeretik őket, mint embert, kedvelik a társaságuk. Ezt a gyereket nem szerették, nem kedvelték, de még csak el sem viselték társai és nem az autizmus tehet róla! Konkrétan ezt a gyereket utálták, azért, amilyen. Csúnya dolog ráhúzni autizmusra, adhdra, snire meg pláne. Sok gyerekről meg sem tudnád mondani, mi van a papírján!

tegnapelőtt 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!