Tényleg indokolt kijönniük a bölcsiből, hogy megnézzék hogyan viselkedik itthon, lehet problémát találtak a viselkedésében?
A fiam most 2,5 éves. Még nem beszél, de elég sok szót mond már. Most fogunk tornára járni vele. Pedagógia szakszolgálatnál voltunk, ott azt mondták beszédkésés van nála. 3 hónapja jár bölcsibe, nagyon könnyen megszokta, eszik, alszik rendesen ott, nem hisztizik és már nem fél a többiektől, először kicsit soknak találta a sok nagyobb 3 éves aktivitását.
Viszont ma furcsának találtam valamit. Mikor mentem érte délután akkor láttam, hogy a bölcsis néni és az igazgatónő erősen szugerálják ahogyan Milán játszik az autóval. Láttam rajtuk valami furcsát. Rákérdeztem és azt mondták, hogy kimehetnének-e hozzánk megnézni, hogy otthon hogyan viselkedik, mert feltűnt nekik, hogy mikor velem van akkor énekelget (nem érthetően de hallani hogy "énekelget"), meg "beszédesebb" (nem rendes beszéd még persze) és hogy a bölcsiben meg nem szól semmit, meg nem reagál sokszor a nevére. Kicsit megijedtem, hogy most akkor mit feltételezhetnem a gyerekről, meg rólam.
A családlátogatással semmi gond sincs, meg az is érthetö, ha az otthoni játszási szokásait is meg akarják ismerni.
Emellett azért kellene valamennyire játszania a többiekkel is, érthetö, ha erre is figyelnek és próbálják kideríteni, hogy miért húzódik vissza a többiektöl.
Mellesleg a szugerálás szót nem jó értelemben használod, nem figyelést jelent.
Igen, a járvány miatt nem mentek ki előbb azt mondták.
3-as válaszoló! Mi lett végülis az eredmény, mit mondtak miért nem reagált a nevére, ki derült az oka. A korai fejlesztés segített?
Nem tudom mennyire kellene figyelnie a kortársaira a csoportban és mennyi az a valamennyire együtt játszás. Szokott nézni más gyerekeket pedig, utcán is, csak annyi hogy nem megy oda hozzájuk, hanem távolról szemléli őket, kicsit azért visszahúzódó. Viszont abból ahogy itthon viselkedni hogyan derül ki, hogy miért nem teremt úgy kapcsolatokat más gyerekekkel?
Februárban kezdődtek a fejlesztések, egyelőre csak a bölcsőde fejlesztő pedagógusa foglalkozik vele. Mikor elkezdték, a fiam nem tudott kanállal enni, pohárból inni, a finom motorikus mozgása sehol sem volt, nem értette, mit szeretnénk tőle, nem mutogatott, beszélni az anya és apa szavakon kívül semmit. Mindig hisztivel, kiabálással vonta magára a figyelmet. Ez a fél év alatt eljutottunk heti egy óra fejlesztéssel, és persze a bölcsődei gondozók segítségével addig, hogy kisasztalnál önállóan eszik, rendszerető, szabálykövető lett, àllathangokat utánoz, ismétli s szavakat, párat meg is jegyzett màr belőle. A napokban vettem észre, hogy kezd rohamosan megindulni a beszéde. Többnyire persze még halandzsa, de próbàlkozik. Mutogat, egyszerű feladatokat végrehajt, integet, és ha kér valamit, akkor azt a tenyere nyitogatásával jelzi. Szóvsl magàhoz képest sokat fejlődött.
Az ok még nincs meg. Autizmusra gyanakodnak, de még nem volt orvosi, illetve pszichológiai vizsgálat. Az előbbire már van időpontunk.
Most így állunk. Amúgy novemberben lesz 3 éves, szóval nagyjából egykorú a te gyermekeddel.
1-es és 3-as voltam.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!