Mindenből kudarcélménye van, mert hozzám méri magát? Hogy játszak igy vele? (leülős játékok)
Igaz, hogy szuperül elvagyunk nagymozgásos játékokkal, joformán lepkékkel kergetőzünk ha kell.., kirandulunk, gesztenyét gyűjtünk, labdázunk és szuperül elvan egyedul az autóival is.
De nem lehet vele nekem pl homokozni mert még azon is megsertodik ha pl kavicsokkal diszitem a tortát mert neki nem jutott eszébe kretivkodni. Vagy pla homokban meglattam egy százlábut, azon is sertodik hogy azzal foglalkozom, inkabb leszorja homokkal
Színezésnél ha mondom hogy pl szinezze ki a pillangot, kivágjuk, felragasztjuk, akkor eldobja a filcet is.
Kb olyasmi az egész mintha a gyerekben folyamatosan a következők lennének:
- én ezt nem tudom kivágni kiszinezni szépre, csak anya
- anyának szebb a homoktortája
-anyát a százlábu erdekli pedig itt a dömper es csak egy orája tologatjuk
Eredmények:
- én ezt nem tudom, ollo, filc eldobva, kudarc, dac
- nyomdázos játeknál csak az jo hogy ha repül a tintatarto szivacs is es azzal nyomdázunk kb mindenhova..
- homokozásnál rombolás pusztitás, anya ne kreativkodjon ittha nem játszik velem
Régen, még bedudtam a babakornak. Eldől egy két epitmény, baba zokon veszi, sebaj, gyakoroljuk, hogy ujraprobalkozunk, jatszunk földrengőset akkor. De már 4 lesz es azota sem épit, illetve igy. Neki nem tetszik, szerinte rossz csunya nem jo amit epit, mert anya jobbat tud.
Festeni, rajzolni, egy szelforgot csinálni, de gyurmázni sem lehet vele anelkul, hogy ne arra kelljen ügyelnem hogy fenn tudjam tartani a kivancsiságot jokedvet es ne ebbol is a kudarc vagy sertodes legyen.
Ma direkt hagytam egyedul festeni stb, csak kerdeztem mit fest es csak segitettem hogy pl viz festék utan a papirra kell az ecsetet tenni es nem festekbol festekbe..stb, mégis kb egy perc utan flegmán odaadta a pár ecsetvonásos festményét, hogy kész, ennyi
Puzzle ugyanez! "Anya csinálja! En nem tudom"
Nincs egyetlen terulwt amiben sikerélménye lenne. Csak nagymozgásban, vagy pl tarsasjatekban.
Szerintem nagyon rágörcsölsz a dologra.
Nem kell mindíg tipikus fejlesztő feladatokat csináltatni vele, ő is kötelezőnek érzi, ezért nincs kedve hozzá.
Alkalmazkodj hozzá. A homokozóban pl csinálj egy szép parkolót annak a dömpernek, ha már annyira szereti.
Sokkal több fantázia lehet benne mint egy tortában. Otthon rajzoljatok autót, traktort, dömpert. Nálunk is ez jött be. Te is legyél egy kicsit kreatívabb, ne csak a gyerektől várd el. Ha csak a feladatos könyveket dugod az orra allá nem biztos, hogy tetszeni fog neki.
És tényleg fontos, ha rajzol valamit, abba semmiképp se rajzolj bele, ne egészítsd ki! Én gyerekként imádtam rajzolni, viszonylag szépen is rajzoltam. 5 éves koromban kórházba kerültem több napra, akkor történt, hogy az ápolónőkkel körülvéve rajzoltam az asztalnál. Lelkesen mondtam, hogy mit rajzolok, itt a ház, a fa, a kiskutya... Aztán ki kellett mennem vécére. Amikor jöttem vissza nagy lelkesen, hogy folytassam a rajzom, azzal fogadtak, hogy "Nézd, amíg nem voltál itt, madarak repültek a képre! A kutyus pedig megfürdött!" Csak annyi történt, hogy néhány írott m alakú stilizált madár került a ház fölé, és a kutya kontúrját körbehúzták, hogy erősebben látszott. Semmi rosszindulat nem volt az ápolónőkben, csak be akartak szállni a játékba. De a mai napig emlékszem arra a döbbent csalódottságra, hogy az engedélyem nélkül "belefirkáltak" a rajzomba. Hogy az én rajzom nem volt elég jó. Nem szóltam semmit, visszaültetem rajzolni, de kedvem már nem volt hozzá. Az már nem az én rajzom volt.
A fiad is valami ilyet érezhet, ha a rajza mellé odarajzolsz valamit, mégha csak egy hullámvonalat is.
"Pl puzzle helyett neki áll a puzzlet szállitani dömperrel!"
Szentséges ég! Hogy merészelte!
Irónia off:
pont azt csinálja, amit kell és te bátorítás helyett akadályozod.
A szabad játék fejleszt a legjobban. Az, ha el tud vonatkoztatni a tárgyak eredeti funkciójától és a fantáziáját használva beépíti a játékába.
Erre te letöröd a lelkesedését minden alkalommal és nevelsz egy frusztrált gyereket. Hajrá!
Amúgy érdekes, hogy otthagy kiabálás vagy veszekedés vagy hiszti helyett.
Te szoktál tőle arrébbmenni, ha helytelenül viselkedik?
Az ezredik puzzlet szorja szet a lanyom,annyira utalom de folyton foz belole valamit (aztan a multkor kapott egy nehezet 106 darabost es fel ora alatt kirakta) majd lecso keszult a babakonyhaba...szerintem minden gyerek maskepp fejlodik...
Probaljj lazabb lenni
Csak azért szeretném ezekben motivàlni, mert
1.önàlloan tényleg kizàrolag csak autozik
2. mindenhol irnak olyanokat is pl a rajzban tudja a fusztràcioit is "kidolgozni"
3.Ennyi idösen màr alkotnia kéne (elkezd, kidolgoz, befejez
4. De ELSÖSORBAN az élmény, tapasztalàs, nevetés, öröm, pozitiv megerösités miatt "görcsölök"ezen, mert babakora ota az elsö elborult torony miatt csak a negativ kudarcot làtom. Holott ez megesik, bumm elborul, sebaj, ez ilyen.attol még màs gyerek nem kerüli ki az épitöjàtékot. Ezt a kudarcfeldolgozàsi folyamatot szeretném pozitivba àtforditani, ezert hajtogattunk, vàgtunk lyukat es csinàltunk tölcsert is pl, amibe utolag nevetve trombitàltunk. EZT a sikerélményt szeretném ha érezné, mégha nem is olyan amilyennek kéne lennie, mégha nem is megy ugyan vonalon belül szinezni, de akkor is maga a jàték jonak kéne hogy legyen.
Ma nem nyultam semmihez, minden szinböl sineket festett es nem voltam negativ sem, csak targyilagos amikor kiboritotta a vizet, mert neki az a vicces.
Nem düh van benne, hanem csalodottsàgérzés. Nem haragszik, inkàbb zokon vesz, sértödik.
Amikor dobàl, vagy kiborit, az is kb ugy néz ki mint aki inkàbb huncutsàgbol tenné, valami olyasmi hatterérzése lehet, ha nincs itt a filc, akkor ugye nem tudunk rajzolni es akkor nem kell rajzolni he he. Szoval nem dühböl dobja el, hanem inkàbb amolyan "hagyjuk màr ezt az egészet" cìmmel.
Az, hogy otthagy, kb abbol eredhet, amikor pl kicsiként anno elkezdtunk jatszora jàrni es tanulgattuk, hogy màs jàtékàt nem vesszuk el, de kérheti, kölcsönkapunk, ugyanakkor kölcsön is adunk, ezekbol az apro tapasztalàsokbol alakult az ki benne,ha nem adjàk oda, addig jàtszok màssal. Ergo ha nem tetszik, nem akarok rajzolni, szevasz, megyek autozni.
Olyat is alkalmaz màr, hogy ha szeretne egy jatekot valakitöl, eltereli az illetö figyelmét egy màsikra es màr el is viszi a szabadon maradt jàtékot. De pl ki is hasznàlja màs gyerek irigységét is, pl volt, hogy a hintàzo gyerek lapàtjàt direkt elvette mire ö kiszàllva a hintàbbol a lapàtjàert rohant, igy a gyermekem azonnal birtokba is vette a hintàt, vagy pl nem akartàk felengedni a fàra, elkezdte a labdàjukat rugdosni, a gyerekek lepattantak a fàrol es ìgy csak az övé lett a fa, de odàkat zenghetnék az ilyen konfliktuskezelö ötleteiröl, neha velem is szorakozik ilyen elterelo technikàval pl elveszi a telefonom beviszi a szobàba, tudja hogy utàna megyek ugy is, igy elcsalt onnan, ahova plcsokiert akart felmàszni
Szoval ez a terelés, otthagyàs modszer szerintem közösségi vagy nonverbàlis ismereteibol eredhet, amikor még nem a beszédre, hanem a reakciokra, cselekedetekre volt a figyelme kihegyezve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!