Hogy oldjam meg a konfliktusokat hogy ne az legyen, hogy elveszem tőle a játékát, azt a párat, amivel úgy sem érek el semmit, mert nem érti? (1,5 éves)
alig vannak játékai sajnos.
de van kölcsönbe kapott pár értékesebb dolog, amire nagyon vigyáznék..
pl tanulószék
mostanában arra is használja, hogy odahúzza, ahova amúgy nem érne fel, hogy felálljon rá és mindent "tönkretegyen", amit elér és nem szabadna.
ráadásul nem egyszer vizezte/teázta le így a széket, aminek ugye nem tesz jót, ha beázik...
abban a korban van, hogy a "nem szabad"-ot ha ezerszer elismétlik, talán 1001. alkalommal lesz is hatása...(gyk-s tanács volt :)).és írták, hogy ok-okozat között még nem látnak összeüggést. de pedig most legutoljára már ebben reménykedtem, szóval idegemben elvettem tőle a széket és eltettem szekrénybe. tisztán látni, hogy csak azt hitte pakolászok csak úgy...
és újabban a szék helyett a szék volt helyére ül..
Nem értem.. ha amúgy is kevés játéka van, miért csökkented tovább a számukat? Ha ez a kedvence, hadd játsszon vele.
A rongálást persze nem szabad hagyni, azért rá kell szólni.
Ami nekem rosszalkodásnál, szintén másfél évesnél bevált: elmondom, hogy miért nem szabad és utána jóvá kell tennie. Ha ez megtörtént, nagyon megdicsérem érte.
Pont mai eset: pár percre magára hagytam. Mire visszamentem, kibelezte a popsitörlős dobozt. Összeszedettem vele, visszarakattam a dobozba (igen, úgy gombócban), majd a dobozt elrakattam a helyére. Ez neki összetett feladat, mert le kell mászni a kanapéról egy hozzá képest méretes dobozzal. Ki kell húzni a fiókot (közben egyensúlyozni fél kézzel a dobozt), beletenni a fejmagasságban levő fiókba, majd visszacsukni.
De megcsinálta és utána megdicsértem.
Nekem ez bevált, mert egyrészt érti, hogy valami disznóságot csinált, másrészt van lehetősége jóvá tenni, aktívan részt venni a "javításban".
Kiöntött víz esetében segítsen felitatni. Nem kell precízen, a szándék legyen meg, azt kell dicsérni.
csak ez az én gyerekmben szimplán játékként tudatosul
amikor kiszedte a hűtőt, nagy örömmel segített takarítani mindent..
és legközelebb megint kipakolja és megint és megint móka utána a takarítás...
*mármint a gyereknek móka a gaztett után a takarítás.
szóval ne azt hiszi, hogy helyrehozunk éppen valamit..
Tanulj meg gyermeknyelven. Egy 1.5 eves (2 eves stb.) kisgyerek NEM azert csinal valamit, hogy rosszalkodjon!
Nekik minden uj, most fedezik fel a vilagot ahogy nyilik ki a kicsi ertelmuk. Szeretnek megtapasztalni dolgokat, olyat is, ami esetleg veszelyes (pl. felmaszni mindenre) meg olyat is, amit mi nem szeretnenk, de nem azert, hogy a szuloket bosszantsak vagy hogy kart okozzanak! Ha a kislanyom valamit csinalni akar, es az Neki nem okoz kart, akkor megengedem Neki. Sot, egyott csinaljuk, hogy megtapasztalja. Pl. ha fel akar maszni a szekre es onnan az asztalra, akkor vigyazok Ra es fogom a kezet. De megvannak a szabalyok, hogy nem szalad futni, nem szabad pl. a computerhez hozzanyulni. Ha megszegi a szabalyt, figyelmeztetem eloszor, hogy ha meg egyszer ezt csinalja, akkor le fogunk jonni az asztalrol, aztan ha ujra megszegi, akkor be is tartom, es leveszem az asztalrol.
Ha valami olyat akar csinalni, ami veszelyes a szamara, akkor ezt egybol megakadalyozom, leultetem az olembe, es megnyugtatom, majd elmagyarazom Neki, hogy nem szabad es miert nem szabad. Azert meg fogja probalni ujra persze, de kovetkezetesen ujra megmagyarazom Neki.
Ha nem akarom, hogy valamit tonkretegyen, akkor nem adok Neki olyat, amivel tonkre tehetne (pl. nem adok a kezebe vizet / teat ha fel akar maszni valamire. Ha fel akar maszni arra a szekre, akkor felugyelet mellett, viz nelkul felmaszhat). A buntetesnek nemcsak hogy semmi ertelme nincs, de karos is. A kisgyereknek a biztatasra es az onbizalom egeszseges kialakulasara van szuksege. Ha jol csinalja, nagyon meg kell dicserni, ilyenkor nagyon buszke Magara, es igyekszik legkozelebb ujra jol csinalni. Ha valamit nem ugy csinal, ahogy szeretnenk, akkor TURELMESEN meg kell Neki magyarazni, hogy hogy szeretned, hogy csinalja, es megmondani, Neki, hogy nagyon fogsz neki orulni, ha igy csinalja.
Ha keves az ido vagy szeretnem, hogy valamit abbahagyjon (pl. teat razza a cseszejeben, hogy majd' kiomlik…) akkor azt mondom Neki: Kicsim, legy szives nem lotyogtesd a teat, mert kiomlik, es minden nedves lesz!. Ha nem hagyja abba, akkor azt mondom Neki: OK, latom hogy nem iszod a teat, csak lotyogteted. Haromig szamolok, es ha nem iszod a teat, akkor el fogom venni. 1,2,3. Ha szomjas, inni fog. Ha nem iszik, lotyogtetni fogja, es akkor elveszem. Ezert egy picit hisztizni fog. Akkor megolelem, es megmondom Neki: Tudom, hogy szereted lotyogtetni a teat. De tudod, mami mondta, hogy ha lotyogteted a teat, akkor kiborul, es el fogom venni, hogy ne boruljon ki. Ha szomjas vagy akkor itt van viz (az itato poharban amibol nem folyik ki) vagy ha szeretnel inni teat, akkor szoljal es szivessen adok! Nalunk ez a nevelesi stilus teljesen bevalik, es meg mindenhol bevalt, ahol javasoltam.
Neha mely lelegzetet kell venni, Ok meg csak kicsi emberkek es minden uj es erdekes Nekik! Biztasd es szeresd (de legyenek szabalyok amit kovetkezetesen betartatsz)!
Minden jot! :-)
igen, igaz elmondhato neki türelemmel ezerszer
de csak az idegeim kímélése miatt a széktől újfent elbúcsztunk és betettem a szekrénybe
nem egyszer öntötte már le
nem egyszer ért el valamit vele, amit nem kéne
nem egyszer kapta szívrohamot
és ezeregyedjére nem fogom megint elmondani, hogy a széknek bent a helye..
annyiban változott a dolog, hogy már nem furdal a lelkiismeret. csak néha..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!