Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Hogy legyek tapintatos a 3...

Hogy legyek tapintatos a 3 éves "maszturbálóval"?

Figyelt kérdés
Éjjel mindig felébredek rá, nem tudok tőle aludni. Most akkor hogy mondjam neki, hogy hagyja abba, ha nem tanácsos őt ebben gátolni, tiltani? Szükségem van alvásra, főleg hogy közben a kisebbik miatt is többször fel kell ébrednem szoptatni. Az említett 3 éves pedig nem hajlandó egyedül aludni a szobájában. Mi lenne a jó megoldás?
2014. dec. 28. 11:55
1 2 3 4 5
 41/44 anonim ***** válasza:

További válaszadást eszközlök, előtte jelzem, a félreértés elkerülése végett, hogy jelenleg azonos százalékon állok az előttem szólóval, de annak beírója nem azonos velem. Mindenesetre hasznos válasznak tartom az övét.

Itt a "Gyakori-portálon" olvastam hónapokkal ezelőtt egy aggódó anyuka kérdését, hogy nyilvánosan, a babakocsiban maszturbál a kislánya, vajon mit tegyen. A jelen kérdéshez kapcsolódik az övét, ezért elmondom, h hagyni kell ilyen esetben is, minden életkorban (természetesen vészhelyzet kivétel, pl utcán eltévedt gyerek amennyiben történetese önkielégít -EZ EGY ÖN-NYUGTATÓ PSZICHÉS MECHANIZMUS, AKÁRCSAK AZ UJJSZOPÁS(!)- , akár nem önkielégít, a feléje autó közeledésére nyilván el kell rántani onnan).


5-6 éves korúval viszont mér meg lehet beszélni szépen, és célszerű megbeszélni, hogy bár szabad, de mások előtt nem illik. Óvodás csoportban a kiscsoportosokat, akár középsősöket (3-4 éveseket) hagyni kell ebben, minden helyzetben, bár a pedagógus köteles megnyugtatni azt ,aki zavarja a többi gyermeket az esetlegesen túl intenzív, túl hangos önkielégíésével (ritka , de van ilyen, kollégától tudok ilyenről), mert a gyermek szorong ilyenkor, és a pedagógus érzelmi közelsége, a gyengédség (különösen az arc cirógatása, ölelgetés) megnyugtathatja a gyermeket.


Kb egy éves korban kezd megjelenni az éntudat, tehát a tudatosság első foka, a saját én különbözőségének felismerése más élőlényektől , pl az anyjától, tárgyaktól, de a 4. életévben jelenik meg először az emberek, élőlények, tárgyak, valamint a saját testének tudatos manipulációja, így a maszturbációjára először 4 évesen tudatos a gyermek, de, mint tudjuk, sokunknak, felnőtteknek csak szórványos emlékeink vannak 6 éves kor előttről, ráadásul a kisiskolás korban a fiúknál minimális gyakoriságra, minimális intenzitásúra csökken az önkielégítés, ezért a fiúknak többségében inkább csak a serdüléstől, az első magömléstől vannak maszturbációs emlékeik, általában, de akadnak, akik akár 4 éves korukról is emlékeznek ilyenre.


A lányoknál lassabban, fokozatosabban alakul ki a saját test felfedezése, viszont ez náluk általában folyamatos, és korábbról is emlékezetes a maguk számára (ugyanakkor fokozottabban érzékenyebb a pszichoszexuális fejlődésük, mivel a nőneműek számára az orgazmus készség tanulandó), emlékezetes tehát korábbról is a lányoknak a maguk számára, kivéve, ha megzavarták őket ebben, utóbbi -ha erőteljesen megzavarja valami, valaki, pláne ha ebben megszégyenítik, "rendre intik", hogy ne tegye- tehát utóbbi viszont nagyon káros a pszichoszexuális fejlődésre nézve. (Apróbb akadályok természetesen többnyire semleges hatásúak erre nézve is.)


Adott negatív esemény is megzavarhatja ebben, egy autóbaleset elszenvedésétől, vagy puszta látványától, bármi fokozott ijedtségtől önkielégítés közben, egészen a gyermekmolesztálás mint traumatikus tényező elszenvedéséig széles skálán sok minden ilyen esemény a lehetséges oka, hogy sérül a pszichoszexuális fejlődés, és abbamarad az önkielégítés, vagy adott esetben túlzott mértékűvé válik, ami esetén annak okát kell kezelni, és NEM gátolni az önkielégítésben a gyermeket, ilyen esetben sem, lehetőleg. A figyelemelterelés se jó megoldás, bár káros hatása enyhébb szokott lenni, viszont ezáltal kondicionálva lesz a gyermek abban, h az önkielégítésről "le kell szoknia", az "nem fontos", holott nagyon is fontos tényező a fejlődéséhez.


A mozgás mint olyan -futkározás, lehetőleg a szabadban, friss levegőn, ugrálás, mászás, forgás, hintázás, lógás, stb- ,mely kifejezetten transzfer, tehát áttevő hatású fejlődési tényező mellett a fejlődés egy másik alapvető , nagyon fontos folyamata a saját test felfedezése, megélése. Utóbbi az én-tudatfejlődésének is része, és az örömök, a bizalom kiépülésének is szerves része mint folyamat.

2014. dec. 29. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/44 anonim ***** válasza:

* "mely kifejezetten transzfer, tehát áttevő hatású fejlődési tényező mellett a fejlődés egy másik alapvető"

->

É R T S D : sokoldalúan hat a fejlődésre a mozgás is, különösen az értelmi, és az érzelmi fejlődés alapja!

(Nem csak a testi fejlődést támogatja a mozgás mint olyan.)

(Lehetőleg oxigéndús környezetben, friss levegőn, másodsorban szellőztetett helyiségben).


Más részt a saját test felfedezése hat még jelentősen az értelmi-, érzelmi és testi fejlődésre is, alapvető szinten.

2014. dec. 29. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/44 anonim válasza:
Mindenkinek más a véleménye mért kell egymásba belekötni !
2014. dec. 29. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/44 anonim ***** válasza:
Én nem láttam itt kötözködést. Az előző előttit is, meg az az előttit is én írtam. Csupán a második beírásommal pontosítottam az előtte levő, szintén saját hozzászólásomat.
2014. dec. 31. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!