Fiam 6 éves, az óvodában azt mondták nem kell járnia a többi nagycsoportossal iskolaelőkészítőre, mert a figyelemzavara miatt mondjam meg a nev. Tan. -ban az iskolaérettségi vizsgálaton, hogy ne engedjék iskolába, ezt én döntöm el?
Nagyon értelmes,viszont nagyon izgága ,mozgékony,az óvónénik akik ismerték 3 évesen valóságos csodának tartják,hogy mára mennyit fejlődött ,érett ,állítólag szót fogad,figyel,de annak ellenére,hogy okos a bohóckodása, éretlensége miatt óvnak engem,hogy jövőre iskolába engedjem és ezzel kitegyem súlyos kudarcoknak,állítólag ők már láttak olyant,hogy aki figyelemzavrosként ráhúzott az évvesztességre + 1 évet az komoly fiatalemberré vált...mások pedig azt állítják,hogy ha okos a fiam,akkor nincsen mire várni az iskolával ,hanem menjen csak 7 évesen (szeptemberi születésű )iskolába és azzal pedig számoljak,hogy neki mindenképpen nehézségei lesznek amiket teljesen nem lesz képes kinőni,esetleg később kompenzálni tudja valahogy a figyelemzavarból eredő hiányosságokat .
Egyébként nagyon pici növésű és igen sovány ,110 cm és 17,5 kg .
Kishuga jövőre kezdi az ovit (jelenleg bölcsis) jó ötlet ,hogy egy csoportba járjanak,ha itthon mint a testvérek civakodni is szoktak ?
Nem tudok okos lenni mi lenne a jó döntés...
Ha a tudása meg van, akkor szerintem engedni kellene ha korban is megfelel, márpedig igen.
Az, hogy húztok rajta egy évet, magában nem biztos, hogy segíteni fog, viszont, ha addig is fejlesztitek, akkor igen.
A mi kisfiunk szeptemberi 6 évesen kezdte még éppen az elsőt. Itt iskolaelőkészítő van, oda járt, és ott viszont visszatartottam, épp, mert nem tudott figyelni. Nálunk viszont ellenkezője volt a szitunak, mert első előkészítő végén megmondták, hogy mennie kell iskolába, igaz még éppen 5 éves ( szeptember közepén lett 6), de nagyon okos. Én és a férjem győzködtük őket, hogy ők maguk írják az üzibe, hogy nem tud figyelni, így hogy engedhetik tovább, nagy nehezen kora miatt éppen még maradhatott. Figyelme nem fejlődött annyit, amennyit vártunk a plusz egy év alatt.
Az okosságnak, intelligenciának semmi köze a figyelemzavarhoz. Lehet nagyon okos, de nem fogja tudni magából kihozni a legjobbat, csak ha oda van figyelve rá. Itt vannak előírások, hogy a tanárnak mit kell megtennie a gyerekért. Most viszont sajnos éppen elkezdtünk egy gyógyszert, és azóta nincs panasz, hogy képtelen csinálni a feladatokat suliban. És nem tudás miatt, hanem, mert elterelődik a figyelme. )(éppen ez a nagyon zavaró nála, hogy annyira éretten választékosan, fantáziadúsan, különösen felnőttekel szeret beszélni, hogy szerintem azt hiszik, hogy lusta, de én tudom, hogy nem. És igazság szerint ők is látják ezt, de zavaró)
Én jól megnézném az iskolákat, hol adnak extra figyelmet, melyik tanár a megfelelő számára, és a fejlesztéseket folytatnám.
Röviden nem maradhat örökre ahol most van, mert nem tud koncentrálni hosszabban. Segítsenek neki, keress megfelelő helyet, ne félj beszélni igazgatóval következő tanárjelölttel !
2 es vagyok maximálisan megértelek és pont így érzek én is ahogy írtad! Már hogy ebben hogy ez egy kicsit sokk élmény mikor az ember szembesül ilyesmivel hogy "problémásabb" kicsit a gyereke. Nekem mondjuk könnyebb olyan szempontból hogy a fiam nem különösebben értelmes tehát nem érzem azt hogy hú de visszahúznám vagy hú de unatkozna még egy évet.
Ha ennyire kifejtették hogy hogy gondolják ők, óvónők és a nevtan, akkor az egész biztos hogy te nem döntheted el hogy mégis menjen :(
Sajnálom, és a legjobbakat kívánom nektek:)
Mi is az iskolába menjen, ne menjen kérdésnél tartunk, 6,5 lesz szeptemberben, de túl érzékeny, szorongós, mai napig sír az óvoda miatt, de egyre rosszabb a helyzet. Végül tegnap írtam alá a papírokat, hogy megyünk a nevelési tanácsadóba a visszatartás miatt. Az óvónők egyébként iskolaérettnek, kiváló képességűnek tartják, de egyet értettek velem.
Én sem szerettem volna, hogy 7,5 éves nagyként kezdje az iskolát, de úgy érzem, lelkileg nem kellene még terhelni. Ha az iskolát is így kezdené, akkor sok jóra nem számíthatunk. Dolgozunk még ezen a lelki labilitáson. Egyébként meg a csoportjában lévő 8 iskolás korú gyerekből mindenki megy a nevelési tanácsadóba, szóval valószínűleg mind maradnak. Talán nem fog annyira kilógmi korban. Tavaly a 30 fős nagycsoportból 24-en maradtak. Szóval még mindig elég gyakori a visszatartás. Az is zavart volna, ha az érzékeny 6,5 évesem a tavaly visszatartott 7,5-8 évesek közt kell megállja a helyét.
Szóval elég gyakorinak látom a visszatartást, lehet, hogy 8 évesen a ti fiatok lesz a legidősebb, de a sok 7,5 éveshez képest annyira nem lesz nagy, főleg, hogy méretben sem lóg majd ki.
Viszont milyen iskolaelőkészítőkről beszéltek? Nálunk semmi ilyen nincs. Erdélyben, Romániában tapasztaltam ilyet, hogy első előtt iskolaelőkészítő van, amit jó rendszernek találok. Jó átmenet az óvoda és az iskola közt.
Nálunk is a kicsi ovis már, szó volt róla, hogy egy csoportba járjanak, aztán másik csoportba került, de a nagylányom így is panaszkodik, hogy az udvaron ne macerálja őt a kishúga, elég neki itthon. :( (Óvónők szerrint nem is macerálja, csak olykor odamegy hozzájuk ő is játszani.) Szóval lehet, jobb a külön csoport.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!