Kezdő tanárként mivel tudnám lekötni a kamaszok figyelmét?
23 éves kezdő tanár vagyok. Mostanában sok gyakorlatom van, és azt vettem észre, hogy a diákok folyton beszélgetnek, és nincs ötletem, hogy ez miért van illetve, hogy mivel szüntessem meg. Milyen feladat az ami érdekel titeket? Szoktam vinni az órára videót powerpoint-os bemutatót rejtvényeket, de még így is szinte nem tudom lekötni a hallgatóság figyelmét. Egy két jó tanács jól jönne. Köszi
Amúgy 12-13-14 éveseket tanítok bioszból és földrajzból.
Bármilyen jó ötletet szívesen fogadok, ami nektek bejön.
Már ne haragudj te második paraszt,de azért megnézném te mit kezdenél velük.
POnt az ő korszaka a legrosszabb,nem is irigylem:)
A csoportmunka nagyon jó ötlet,de mivel ezek olyan tárgyak amik nem sok mindenki figyelmét keltik fel általánosban,jó ha kicsit átértelmezed a tanítási módszert és az ő szintjükön kezdesz el gondolkodni.
Én szerveznék nekik utakat is egy-egy témához kapcsolódóan, érdekes tud lenni ha nem csak önyvből magyarázol hanem viszel be tényleges anyagot is,mondjuk növényeknél beviszel egy aott csoporthoz tartozó virágot,azt szétvágjátok megnézitek belül, egy-egy szervet...én pl amikor az emberi testet tanultuk imádtam venni disznó belső szerveket és azt felvágni és megnézni mennyire hasonlít az emberéhez és így tovább...ez mehet csoportban is:)
9.tanuló vagyok és lány :)
Szerintem a biosz és a föci nagyon izgalmas tud lenni,érdekesen előlehet vezetni ezeket a tantárgyakat.
Mind a kettőtből csinálhatnál csoportmunkákat,hisz az izgalmas lehet beszélgetni (halkan),de mégis figyelni kell hisze egy csoportban vagyok benne.
Föci:
Add érdekesen elő a nemzetiségeket!Tedd izgalmassá az órát.PL nekünk a mostani föci tanárunk fossa a szót,most ezt nemtudom máshogy elmondnai,de csak beszél-beszél és beszél,UNALMAS (!!)így egy idő után senki se figyel és elkezdünk beszélgetni,levelezni stb..és ez nagy baj.
Pedig olyan izgalmas tantárgy szerintem más nép szokásait megismerni meg egyebek.
Ömm lehet elcsépelt dolog,de piros pont osztás,vagy kis5 osztás,se lenne hülyeség,vagyis ha olyan tantárgy van akkor azzonal felkapom a fejem és jelenkezek,dolgozom,persze a tanárnő se mindig ad csak helyzetekben,nagyon ritkán és nagyon kevés embernek így ha feljön róla a szó akkor azzonal mindenki figyel,mint a kisangyal és aki "győz" az nagyon boldog lesz és tök jó érzés.
Szerintem a lényeg,hogy igyekezz minnél izgalmasabban tartani az órát :)
Biosz:
Imádja az osztály a biosz tanárnőt,mindenki "angyalnak" nevezzi :)
Nagyon aranyos,MOSOLYGÓS,meghallgat minket és nevet a hülyeségünkön,pedig már elég idős.
Mindig olyan érdekes,új dolgokat mond amit nem is gondoltam volna,így mindig figyelek,lehet vinni szorgalmikat "kiskiállitást" és arra kahatunk kisötöst,3 kisötös egy naplós ötös.Mindig olyan kedvesen szól hozzánk és ez jó,hogy nem úgy kezel,mint néhány tanár,hogy kistaknyosok vagyunk stb.
Szokott hozzni a leptopon ilyen képeket/videokat amiket leszokott vetíteni és akkor ott nézzük.Van,hogy FILMET nézzünk,például a pingivenkről nézztünk és annyira izgi volt meg mindenki figyelt.
Majd ha még eszembe jut valami akkor írok!
Nekem szerencsére a föci és a biosz tanárom is nagyon jó.
Biosz:
Elkezdi a tanárnő mesélni (de tényleg,mintha mese lenne) az anyagot,majd kérdez és a végén már közösen mondjuk el az új anyagot.Így már órán megjegyzem,itthon csak átolvasom és 4-5-ös vagyok belőle.
Van amikor megmondja,hogy melyik padsor melyik részt dolgozza ki a könyvből és óra végén elmeséljük egymásnak.
Vagy az adott témával kapcsolatosan elmeséli saját tapasztalatait,véleményét,érdekességeket mesél.
Lehet vinni kiselőadást.Ilyenkor rengeteg mindent megtudunk az adott témáról,mert egy kiselőadásban olyan dolgok is vannak,ami nem része a tanmenetnek,de nagyon érdekes.
Föci:
A föci tanárnő is olyan,hogy bejön órára és rajzol a táblára,megmutatja a térképen,elmagyarázza,hogy mi miért és hogy alakul ki.Rákérdez egy-egy dologra,hogy mit gondolunk róla,hogy alakult ki.Érdekes történeteket mesél a tananyaggal kapcsolatban,pl. a múlt kor a Gyilkos-tóról mesélt és szerintem nagyon érdekes volt.
Szerintem az a lényeg,hogy ne Ön beszéljen egész órán,hanem kérdezze meg,hogy a diákok mit gondolnak az adott dolgokról.Ha látják,hogy ők is aktívan részt tudnak venni az órákon rögtön jobban érdekli majd őket a téma.
Az is jó,hogyha megmondja,hogy 2-3 fős csoportokat alkotva más-más témát dolgoznak fel,majd elmagyarázzák egymásnak.Így mindenki fog figyelni,dolgozni,mert lesz amit neki kell tudni elmondani a többieknek.
Remélem tudtam Önnek segíteni!
15/L
Szerintem a fiúk ilyen korban főleg akkor figyelnek, ha nem csak beszél a tanár, hanem a diákokat is kérdezi. Nekünk a földrajztanárunk minden tananyaghoz hoz be képeket és mesél róluk. A kedvencem az volt amikor behozott egy képet valami afrikai majomról, aminek a lába között minden kék és zöld volt. Ekkor rámutat, és megszólal:
- Nézzétek milyen érdekes a fütyije!
7.-es fiú
18 éves vagyok, és nálunk pont, hogy a csoportmunka nem jött be...1-2 embert baromira nem érdekel, hogy a bioszból emelt érettségizni kívánó osztálytársa csinálni akarja a munkát, és jó jegyet akar....Ezáltal végig beszélik a csoportmunkás órát, de nem a tananyagról, és nem is épp a leghalkabban.---->a többi csoport se csinálja a dolgát.
Ha valamelyik órán csoportmunkáztunk (töri, biosz, magyar, matek...stb), akkor azok a tananyagok nekem totálisan kimaradtak... (Bár lehet, hogy ez csak nálunk van így, a tanárok nem tudnak fegyelmezni...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!