Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kamaszok » Kezdő tanárként mivel tudnám...

Kezdő tanárként mivel tudnám lekötni a kamaszok figyelmét?

Figyelt kérdés

23 éves kezdő tanár vagyok. Mostanában sok gyakorlatom van, és azt vettem észre, hogy a diákok folyton beszélgetnek, és nincs ötletem, hogy ez miért van illetve, hogy mivel szüntessem meg. Milyen feladat az ami érdekel titeket? Szoktam vinni az órára videót powerpoint-os bemutatót rejtvényeket, de még így is szinte nem tudom lekötni a hallgatóság figyelmét. Egy két jó tanács jól jönne. Köszi

Amúgy 12-13-14 éveseket tanítok bioszból és földrajzból.

Bármilyen jó ötletet szívesen fogadok, ami nektek bejön.


2010. ápr. 13. 23:28
1 2 3
 1/25 anonim válasza:
89%
én nyelvtanárként dolgozom most már negyedik éve, de kezdetben nekem is voltak ilyen problémáim. nem tudom, hogy a biológia és földrajz tematikailag mennyire engedi meg a pár-vagy csoportos munkát, de nálam bevált. sokkal motiváltabbak és kevésbé kalandozik el a figyelmük, ha tudják, hogy nemcsak az ő eredményük függ egy adott feladattól, hanem a párjuké is, vagy a többieké a csoportban.
2010. ápr. 13. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
0%
Akkor mit tanultál? Már bocs!Nem tudod kezelni a helyzetet.Egy tanárnak spontán ötletei kellene hogy legyenek. Gratulálok!
2010. ápr. 13. 23:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 anonim ***** válasza:
90%
A csoportmunka nagyon jó, csak arra figyelj, hogy úgy add ki a feladatot, hogy egy csoporton belül legyenek jobbak és gyengébbek is és mindenkinek legyen feladata, hogy ne csak az eleve jók dolgozzanak, hanem a gyengébbnek is legyen dolga!! Lehet úgy is szervezni a csoportmunkát, hogy minden csoportnak más-más feladatot adsz, amiről az óra 2. felében be kell számolniuk...
2010. ápr. 14. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:
89%

Már ne haragudj te második paraszt,de azért megnézném te mit kezdenél velük.


POnt az ő korszaka a legrosszabb,nem is irigylem:)


A csoportmunka nagyon jó ötlet,de mivel ezek olyan tárgyak amik nem sok mindenki figyelmét keltik fel általánosban,jó ha kicsit átértelmezed a tanítási módszert és az ő szintjükön kezdesz el gondolkodni.


Én szerveznék nekik utakat is egy-egy témához kapcsolódóan, érdekes tud lenni ha nem csak önyvből magyarázol hanem viszel be tényleges anyagot is,mondjuk növényeknél beviszel egy aott csoporthoz tartozó virágot,azt szétvágjátok megnézitek belül, egy-egy szervet...én pl amikor az emberi testet tanultuk imádtam venni disznó belső szerveket és azt felvágni és megnézni mennyire hasonlít az emberéhez és így tovább...ez mehet csoportban is:)

2010. ápr. 14. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 anonim ***** válasza:
75%
én 13 vagyok,szerintem avval tudná(d) lekötni az ennyi idősek figyelmét,hogy mindent szemléltetsz,tedd minél izgalmasabbá.a csoportmunka nagyon jó,csak mindenkinek legyen munkája,
2010. ápr. 14. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
88%

9.tanuló vagyok és lány :)

Szerintem a biosz és a föci nagyon izgalmas tud lenni,érdekesen előlehet vezetni ezeket a tantárgyakat.

Mind a kettőtből csinálhatnál csoportmunkákat,hisz az izgalmas lehet beszélgetni (halkan),de mégis figyelni kell hisze egy csoportban vagyok benne.


Föci:

Add érdekesen elő a nemzetiségeket!Tedd izgalmassá az órát.PL nekünk a mostani föci tanárunk fossa a szót,most ezt nemtudom máshogy elmondnai,de csak beszél-beszél és beszél,UNALMAS (!!)így egy idő után senki se figyel és elkezdünk beszélgetni,levelezni stb..és ez nagy baj.

Pedig olyan izgalmas tantárgy szerintem más nép szokásait megismerni meg egyebek.

Ömm lehet elcsépelt dolog,de piros pont osztás,vagy kis5 osztás,se lenne hülyeség,vagyis ha olyan tantárgy van akkor azzonal felkapom a fejem és jelenkezek,dolgozom,persze a tanárnő se mindig ad csak helyzetekben,nagyon ritkán és nagyon kevés embernek így ha feljön róla a szó akkor azzonal mindenki figyel,mint a kisangyal és aki "győz" az nagyon boldog lesz és tök jó érzés.

Szerintem a lényeg,hogy igyekezz minnél izgalmasabban tartani az órát :)


Biosz:

Imádja az osztály a biosz tanárnőt,mindenki "angyalnak" nevezzi :)

Nagyon aranyos,MOSOLYGÓS,meghallgat minket és nevet a hülyeségünkön,pedig már elég idős.

Mindig olyan érdekes,új dolgokat mond amit nem is gondoltam volna,így mindig figyelek,lehet vinni szorgalmikat "kiskiállitást" és arra kahatunk kisötöst,3 kisötös egy naplós ötös.Mindig olyan kedvesen szól hozzánk és ez jó,hogy nem úgy kezel,mint néhány tanár,hogy kistaknyosok vagyunk stb.

Szokott hozzni a leptopon ilyen képeket/videokat amiket leszokott vetíteni és akkor ott nézzük.Van,hogy FILMET nézzünk,például a pingivenkről nézztünk és annyira izgi volt meg mindenki figyelt.

Majd ha még eszembe jut valami akkor írok!

2010. ápr. 14. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 anonim ***** válasza:
89%

Nekem szerencsére a föci és a biosz tanárom is nagyon jó.


Biosz:

Elkezdi a tanárnő mesélni (de tényleg,mintha mese lenne) az anyagot,majd kérdez és a végén már közösen mondjuk el az új anyagot.Így már órán megjegyzem,itthon csak átolvasom és 4-5-ös vagyok belőle.

Van amikor megmondja,hogy melyik padsor melyik részt dolgozza ki a könyvből és óra végén elmeséljük egymásnak.

Vagy az adott témával kapcsolatosan elmeséli saját tapasztalatait,véleményét,érdekességeket mesél.

Lehet vinni kiselőadást.Ilyenkor rengeteg mindent megtudunk az adott témáról,mert egy kiselőadásban olyan dolgok is vannak,ami nem része a tanmenetnek,de nagyon érdekes.


Föci:

A föci tanárnő is olyan,hogy bejön órára és rajzol a táblára,megmutatja a térképen,elmagyarázza,hogy mi miért és hogy alakul ki.Rákérdez egy-egy dologra,hogy mit gondolunk róla,hogy alakult ki.Érdekes történeteket mesél a tananyaggal kapcsolatban,pl. a múlt kor a Gyilkos-tóról mesélt és szerintem nagyon érdekes volt.



Szerintem az a lényeg,hogy ne Ön beszéljen egész órán,hanem kérdezze meg,hogy a diákok mit gondolnak az adott dolgokról.Ha látják,hogy ők is aktívan részt tudnak venni az órákon rögtön jobban érdekli majd őket a téma.

Az is jó,hogyha megmondja,hogy 2-3 fős csoportokat alkotva más-más témát dolgoznak fel,majd elmagyarázzák egymásnak.Így mindenki fog figyelni,dolgozni,mert lesz amit neki kell tudni elmondani a többieknek.

Remélem tudtam Önnek segíteni!

15/L

2010. ápr. 14. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 A kérdező kommentje:
Hú, nagyon rendesek vagytok. Köszi a válaszokat. Most akkor rákészülök ezekre a csoportmunkákra, és meglátom, hogy mi lesz. Jó lenne ha ti lennétek a tanítványaim, akik ilyen lelkesek:)
2010. ápr. 14. 19:28
 9/25 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem a fiúk ilyen korban főleg akkor figyelnek, ha nem csak beszél a tanár, hanem a diákokat is kérdezi. Nekünk a földrajztanárunk minden tananyaghoz hoz be képeket és mesél róluk. A kedvencem az volt amikor behozott egy képet valami afrikai majomról, aminek a lába között minden kék és zöld volt. Ekkor rámutat, és megszólal:

- Nézzétek milyen érdekes a fütyije!

7.-es fiú

2010. ápr. 15. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:
100%

18 éves vagyok, és nálunk pont, hogy a csoportmunka nem jött be...1-2 embert baromira nem érdekel, hogy a bioszból emelt érettségizni kívánó osztálytársa csinálni akarja a munkát, és jó jegyet akar....Ezáltal végig beszélik a csoportmunkás órát, de nem a tananyagról, és nem is épp a leghalkabban.---->a többi csoport se csinálja a dolgát.

Ha valamelyik órán csoportmunkáztunk (töri, biosz, magyar, matek...stb), akkor azok a tananyagok nekem totálisan kimaradtak... (Bár lehet, hogy ez csak nálunk van így, a tanárok nem tudnak fegyelmezni...)

2010. ápr. 15. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!