Kisiskolás gyermek kezének óraközbeni "lefoglalására" milyen eszköz ideális?
Izgága, nyughatatlan gyerekem van. Nehezen marad meg a fenekén, sokszor felkel papírzsepiért, kikéredzkedik pisilni, leveri a cerucáját, radírját fészkelődés közben (benne az is megfordult már, hogy nem véletlen), azt szedegeti, stb.
jelenleg egy golyó alakú radírral matat órákon, ha végzett a feladatával. Gurigatja, "focizik" vele a padon, vagy csak forgatja a kezében... de ugye ez, ha lepattan, elgurul, akkor megy akár a terem másik végéig is, tehát nagyon zavarhatja a többieket. Van tanár, aki el is veszi tőle rendszeresen, de van, akit nem zavar, hagyja, hogy matasson a gyerkőc, mert addig is képes figyelni.
Tudom, erre lenne való pl a spinner, de mivel azt játékszernek tekintik, elveszik a tanárok, és amúgy is, nagyon kicsi a gyerek keze, nem tudja rendesen pörgetni, így csak felidegesíti magát rajta.
Mi van még, ami alkalmas ilyen "matatásra"?
Nem igazán nyitott a gyerekem a sportok felé. Ha el is kezdi, hamar abbahagyja, mert nem élvezi, ha nem játék, hanem irányított feladat van.
Nekem adhd-gyanús, de a tanára szerint nem az. Szeretnék hinni neki :)
Papír gyűrögetése nem jött be. Valami olyan kell, ami a fölös figyelmét is leköti, nem csak a mozgási energiáit.
Tollat még nem használnak, így azt nem tudja nyomogatni (jajj nekünk, ha bejön az is a képbe, és rájön, hogy "jéééé, kattog!"), firkálni meg nem fog, ceruzát csak akkor vesz a kezébe, ha nagyon muszáj.
de a tollal adtál egy jó ötletet. Láttam egyszer régen ilyen matató kockát, amin volt kapcsoló is... nem tudom, mi a neve, de rákeresek.
óóó, ez az!
Annyival jobb, hogy ha ezt ejti le, akkor az ott marad. Amivel most játszik, lényegében egy gumilabda, tehát elpattog, elgurul, és menni kell utána az osztályon keresztül.
Ha neked gyanús, jelentkezz be vele a gyermekpszichiátriára. A pedagógiai szakszolgálatba is mehettek, ott el tudják dönteni, a normál sávon belül van-e még a nyugtalansága, esetleg lelki okok nem állnak-e a háttérben. Egyik helyre sem kell az iskola javaslata, bár a szakszolgálatban a bejelentkezés után fognak kérni iskolai véleményt is. Ezt viszon a suli köteles 10 napon belül kiadni, akkor is ha nem ért egyet e vizsgálattal. Ha komolyan felmerül az ADHD, a szakszolgálat is pszichiátriára küldi a gyereket, mert ehhez orvosi diagnózis kell.
Viszont ennek (és a szalszolgálati BTM diagnózisnak) a birtokában bátrabban lehet kérni az iskolától olyan "kedvezményeket", aminek a segítségével a gyerek jobban teljesít és könnyebben beilleszkedik az osztály munkájába.
Konkrét javaslatokat is szoktunk írni: matasson nyomkodható stresszlabdát, tépkedjen papírzsebkendőt (az nem zajos), üljön szék helyett nagy gumilabdán, kapjon lehetőséget szabályozott keretek között a mozgásra. Van gyerek, aki ha nem bír tovább ülni, hátramehet a teremben, lenyom 10 fekvőtámaszt, aztán visszaül és folytatja a munkát a többiekkel. Az osztálytársai megszokták,és lényegesen kevésbé zavaró, mint ha az óra 20. percétől forogna, beszélne, potyogtatná a holmiját...
Köszi :)
A szakszolgálathoz nem szeretném vinni. Pszichiáteren gondolkodom, de majd csak nyári szünetben. ezen a 2 hónapon most már nem múlik semmi.
Csak egy diagnózist szeretnék, szakvéleményt nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!