Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Másodikból vissza elsőbe?

Másodikból vissza elsőbe?

Figyelt kérdés

Második osztályos fiamnal, aki iskolavaltason esett at (koltozes miatt) mar a második heten diszgrafiat állapítottak meg. Emiatt gondolkozunk rajta, hogy a fejlesztések miatt visszatetetnenk egy evet, hogy ujra elsos legyen.

Mivel a tananyagrol igy nem venne el az energiáit a fejlesztés es nem maradna le es az angolt is elolrol kezdhetné (az előző suliban nem tanult nyelvet, ez a mostani pedig magyar-angol kettannyelvu), jo ötletnek tűnik. Van ilyen a gyakorlatban? Meg lehet csinalni ilyet???


2016. szept. 15. 12:07
1 2 3
 21/28 A kérdező kommentje:
Koszonom meg egyszer Nektek, akik korrekt véleményt alkottak, köztük utolso valaszolonak is!
2016. szept. 16. 12:44
 22/28 anonim ***** válasza:
100%
Szia! Ha van érvényes bizonyítványa arról, hogy kijárta az első osztályt, akkor nem kezdheti újra, vagyis a kérdés csak elméleti síkon működhet. A diszgráfiát ki állapította meg? Második osztályban még csak veszélyeztetettséget szoktak leírni, hiszen éppen csak megtanulta a betűket.
2016. szept. 16. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 anonim ***** válasza:
100%
Nagyon sok jó dolgot leírtak előttem. Egy valamire szeretném felhívni a figyelmedet: ne hagyd, hogy a gyengeségei hátráltassák az erősségei fejlesztésében! Mindig nagyon támogasd abban, amiben ő jól teljesít, és ügyes. A fejlesztés is sokkal jobban megy azoknál a gyerekeknél, akik találnak olyan hobbikat, tantárgyakat, bármit, amiben ügyesek.
2016. szept. 16. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 anonim ***** válasza:

Én is azt gondolom, hogy már nem mehet vissza elsőbe, ezt év elején kellett volna forszírozni.

Aki alkalmatlan szülőnek titulált, azzal ne foglalkozz,soha nem volt még ilyen helyzetben.

Az én fiam magasan funkcionáló autista. Általában teljesen normálisnak tűnik,de időnként rájön az 5 perc, kiborul valami marhaság miatt, és akkor tönkre van téve az egész napunk. Én kikértem az sni-t, hordom fejlesztésekre. A legtöbb ismerősöm bírál emiatt, mert miért kezelem fogyatékosnak szegény gyereket. De ez nem erről szól! Ha nehézségei vannak, arról jó, ha tud a környezete, elfogadják olyannak, amilyen, nem hallgatom, hogy azért van, mert rosszul nevelem, vagy mert ő rossz gyerek. Kap rá fejlesztést is.

Diszgráfiával fog kapni felmentés írás osztályzása alól, nem? Min. heti 2 óra fejlesztés kéne neki, ha nem kap ennyit, akkor keress neki magánúton szakembert, vagy foglalkozz vele otthon te, most már tök jó könyveket lehet kapni.

Én alapvetően nem tartom ördögtől valónak az évismétlést, ha megfelelően van kommunikálva (ez nem könnyű, mert az osztálytársak ellenünk dolgoznak.) Egy új iskolában szerintem ez nem feltétlenül hátrány, pláne ha még azt is hozzáteszed, hogy a nyelv miatt. Viszont szerintem nem járható út.

A fejlesztésekért viszont küzdj keményen, amúgy azt szeretik elsumákolni.

2016. szept. 21. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 anonim ***** válasza:

Elsőt újrajáratni csak az iskolával összejátszva, a szabályokat némileg megkerülve tudjátok. A gyereket magántanulóvá kell nyilvánítani. Ha az iskola jóindulatú, megengedi, hogy így is részt vegyen egy első osztály óráin. Félévkor és év végén vizsgázik a másodikos anyagból, és szépen megbukik. Így szeptemberre joga lesz újra járni a másodikat. Hogy a gyerek hogy vészeli át a vizsgákat az általa még nem tanult anyagból, hogy lehet neki megmagyarázni, hogy ez most nem számít, ezt nem is kell tudnia, arról fogalmam sincs.

Ha tényleg diszgráfiás, meg kell nézni a részképességeit. Sok esetben a hangok észlelésével is gond van ilyenkor, nem hallják a hosszú-rövid hangok különbségét, keverik a zöngés-zöngétlen hangokat, halandzsa szavak ismétlésekor hangokat hagynak ki vagy cserélnek. Az ilyen gyereknek a ma szokásos verbalitásra alapozó nyelvtanítás nem előnyös, nekik látni kell a dolgokat, csak hallás után sokkal nehezebben tanulnak. (Jó esetben a látott dolgok pontos megfigyelésére és megjegyzésére jobban képesek.)

Ha a gyermeknek csak a finommotorikája érintett (rondán ír), a diagnózis birtokában a tanító egyszerűen békén kell hagyja. Nem osztályozza a külalakját, több időt kell kapnia az írásbeli számonkérésnél, és ha olvashatatlanok a válaszai elmondhatja szóban a dolgozat megoldásait. Írhat szélesebb vonalazású füzetbe (4.-es füzetet könnyű hármas osztásúra átvonalazni, és 8mm-esek lesznek a vonalközök.) Persze fejlesztést kell kapnia, fontos hogy felsőre eszköz szinten használható írása legyen. Ott már tanulnia kell a füzeteiből... Érdemes lenne utána néznetek a Tükörtábla Terápiának. A két kéz tükörmozgására alapozva a bármilyen okból rendellenesen alakuló lateralizációs (kezesség megszilárdulása) folyamatot korrigálja, és alaki diszgráfiásoknál sok esetben nagyon jó hatású.

2016. szept. 21. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 A kérdező kommentje:
Koszonom a további valaszaitokat is! Nagyon halas vagyok ertuk!
2016. szept. 26. 14:29
 27/28 anonim ***** válasza:
És mi lett, mit mondott a szakember? Van egyáltalán diszgráfiája a kifiúnak? Hogy döntöttél?
2016. szept. 26. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 A kérdező kommentje:
Arra utaló jelek igen, de a nev.tanacsadoban is azt mondtak, hogy ennyi idős gyereknél meg nem beszeljetunk diszgrafiarol. Elkezdtük a fejlesztéseket, szereti is, kozben volt egy iq teszt 135-os eredménnyel! Annyira büszke vagyok ra! Tökös kisfiú, ügyesen veszi az akadályokat:)
2016. nov. 26. 16:10
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!