Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Hogyan fejlesztitek/segítitek...

Hogyan fejlesztitek/segítitek otthon az Sni-s (esetünkben beszédfogyatékos) 2. osztályos gyereketeket, hogy jobb legyen a szövegértése?

Figyelt kérdés
Nehezen megy neki a matek szövegesfeladat, amúgy a sima számolás,szorzás,osztás fejben megy neki. Magyarból is ahogy mondja úgy írja a szavakat, emiatt kihagy betűket. Olvasásnál a szöveg értelmezés megy nehezen, a betűket felismeri. Itthon gyakoroljuk, ami nem megy, de valahogy még nincs nagy áttörés. Milyen módszerek vannak, hogy segíteni tudjak?
tegnap 10:12
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
68%
Magántanárt hívnék. Ez egy szakma, baromi sokat lehet ártani laikusként. (Pedagógus vagyok egyébként.)
tegnap 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
33%

Véletlen sem hívnék magántanárt 10 ezer körüli órabérért, bőven jól fogalmazol és értelmesnek látszol kérdező. Hívjon az, aki nem tud írni és nem elég értelmes. Azt nem értem, hogy miért vártál ilyen nagyon sokáig.


Nekem van két hasznos könyvem, az egyiket beszédépítőnek hívják, és bőven jó arra is, ami nálatok nehezen megy(írásra). Olyan feladatok vannak benne, mint mondjuk tapsoljon, ha hallja a "s" hangot a szóban, és felsorol egy csomót, és tapsolni kell, amiben hallotta. Azért ez így elég jó. Ezen felül szótagolós könyveket vásárolj, de sok fejlesztő füzetben is van ilyen. Illetve egyszerű, majd összetett mondatoknál is kérdezd vissza a tartalmat, mondja el a saját szavaival, mit olvasott. Mutass rá a mondatokban a kötőszavakra(ez különösen mateknál hasznos), húzza alá őket, és gyakorolják, melyik milyen tartalomra utal. Ha mondatokkal megy, mehet 2-3 mondatos történetekkel, vegyetek sok szövegértést fejlesztő feladatos füzetet elsősöknek, játsszatok memóriajátékokat szavakkal, keressetek szinonímákat szavakra, sztorimesélőst és folytatóst is lehet játszani, de érdemes minél több leírt szót látnia szótagra bontva, hallás után szótagolva tapsolnia, miközben mondja a szót, vagy mondjuk toldalékkal ellátni egy-egy igét.. én mosok, ha nem én csinálom, hanem te, akkor: mosol, ha Peti csinálja, akkor Peti ...mos!


Ilyeneket. Játszva tanítsd a nyelvre, és kérdezd tőle sokszor, hogy miért? Hogyan?


Illetve még lehet azt a játékot játszani, hogy legyezőbe hajtogatsz egy papírt, kérdőszavak legyezőnél előre írva, hogy ki mikor hol kivel hogyan mit miért és ő ráírja a kitalált választ, majd egybe olvassátok az egészet mondatnak.


:) Annyi ilyen van, a legjobb dolog a világon ilyenek játszani:)

tegnap 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 Szonja66 válasza:
89%
Háziorvosi beutalóval a körzetetekhet tartozó gyermekkórházba elmehet logopédiai rendelésre. Vegyél fel mellé egy magyar és egy matek tanárt. Ha van magyar meg matek korrepetálás az iskolában , járasd el rá. Irasd be egy könyvtárba. Halgattass vele hangoskönyveket. Diktálj le neki szövegeket.
tegnap 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
87%
Az én beszédfogyatékos, 1. osztályos gyerekem hasonló problémákkal küzd. Logopédiai osztályba jár, és olyan gyógypedagógus foglalkozik vele magánban, aki logopédus is. Így azért halad.
tegnap 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
86%

#2! Sajnos, közel sincs 10ezres órabérem, ahogy a többi magántanárnak se. Sok jó ötletet írtál, de nagyon leegyszerűsíted. Lehet, hogy neked ajánlottak jó könyvet, de nagyon túltelített a "fejlesztő könyvek" piaca. Olyan 70%-ra tenném a haszontalanokat és annak egy része még árt is, különösen, ha beszédfogyatékos gyerekről beszélünk. Amiről írtál, azok olyan feladatok, amik nem keresik a probléma gyökerét, így nem is arra hatnak. Feltételezzük a könyvről a legjobbakat, mondjuk, hogy nem random szavakat dobáltak oda, hanem tudatosan válogattak. Tegyük fel, a gyerek egyszer se tapsolt, mert nem hallott "s" hangot? Mit csinálsz? Fogalmad sincs mit kell csinálni. Valamit reagálsz, de úgy kb.99 százalékra vehető, hogy nem azt, amit kéne. (Jó esetben nem üvölteni kezdesz, mint a legtöbb szülő, hogy "nem igaz, hogy nem hallod!!!") Na, így tudnak a szülők ártani. Nem azzal, hogy nem tudnak olvasni vagy meghaladja a tudásukat mondjuk a 2. osztályos tananyag🙄

#1

tegnap 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
Már 4 éves kora óta jár logopédushoz! Jártunk fejlesztő tornára, mert sok csecsemőkori reflex fennmaradt, nem mászott. 1 osztály óta gyógypedagógus foglalkozik vele 4 órában minden héten. Fél éve jár zenélni, kotta nélkül játszik. Leginkább az érdekelne, hogy segítsek, hogy minél színvonalasabb suliba mehessen 5. osztálytól, mert akkor váltanunk kell, itt 4 osztályig van. Szeretném, hogy könnyebben tanuljon, időnként látom, hogy szorong, a többiek csúfolják a beszéde miatt,erről az osztály főnök is tud.
tegnap 11:55
 7/12 anonim ***** válasza:
74%
Az én gyerekem is beszedfogyatekos, első osztályos, beszedjavito iskolába jár, ott a gyógypedagógusok meg tudják tanítani, amit kell. Ha nekem kellene megtanítani semmire se jutnánk, egyrészt mert nem vagyok gyógypedagógus, másrészt engedetlen nagyon a lányom velem szemben. Ami nem megy jól az embernek azt nem szereti csinálni. Úgyhogy aki feljebb írta, hogy milyen jó szórakozás, egy beszedfejlesztő fealadat, hát neki lehet hogy az, egy beszedfogyatekos gyereknek viszont annyira nem jó szórakozás, hogy nem is hajlandó rá. Én a mozaik kiadó szövegértés füzeteit szeretem, de azokat se csinálja meg, csak nekem tetszik. Keress logopédust, gyógypedagógust aki foglalkozik vele.
tegnap 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
7 én is mozaikos könyveket vettem otthonra. Azokat többé-kevésbé csinálja, de fáradtság és hangulat függő a dolog.
tegnap 12:11
 9/12 anonim ***** válasza:
73%

Miből gondolod, ha ennyi szakember, ennyi idő alatt idáig jutott, akkor te meghoznád a nagy áttörést? A leírtak alapján a gyerek már épp eléggé "ki van facsarva". Nyilván fejleszthető, de jelenleg ennyire képes. Ezt kellene elfogadnod. Itt nincsenek azonnali eredmények. Nem működik az egyenes arányosság se. Ha 2x annyi tanulást "dobsz be", akkor nem 2x annyi tudás "jön ki."

Ha csak negyedikig van, akkor így is, úgy is váltanotok kell. Neki nem az az érdeke, hogy minél "színvonalasabb" suliba kerüljön. Neki az az érdeke, hogy képességeinek megfelelő helyre járjon. Minél nagyobb a szakadék a képessége és az osztályátlag között, annál több kudarc fogja érni. Tényleg azt akarod?

Az meg, hogy csúfolják... Gondolom, logopédiai osztályba jár és ott is csúfolják a BESZÉDE miatt. Akkor többségi iskolában, szerinted? Maradjunk annyiban, hogy nem azon múlik, milyen "színvonalas".

#5

tegnap 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
9 Én nem azt akarom, hogy pl kisgimibe menjen, hanem a képességeinek megfelelő, de színvonalas suliba. Nálunk az Egymi kimerült pl 8.-ban mesenézéssel, még azt sem tudják mi a % számítás fogalma, nemhogy kiszámolni. Ezt akarom elkerülni, hogy oda kerüljön, mert pl kerti munkásként mi vár rá? Hiába tud számolni.
tegnap 13:24
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!