Tényleg olyan szörnyű az állami iskola?
Indulnak a nyíltnapok és az iskolanyitogatók így lassan döntenünk kell melyik iskolába szeretnénk, hogy menjen a gyerek. Oviba waldorfba jár, ami nagyon jó meg minden, de az iskolát, hát nem tudom.
Nagyon fura nekem, hogy alig haladnak meg egy csomó más dolog is. Viszont volt az iskolába készülő gyerekek szüleinek egy tájékoztató az óvodában, ahol borzalmasnak festették le az állami iskolákat, hogy ott nem törődnek a gyerekek egyéni igényeivel (nem arra gondolok, hogy alhat órán, hanem ha lemarad, vagy valamiben több segítség kell neki, vagy ha épp valamiben milyen kiemelkedő), nincs rendes átmenet az óvoda után, azonnal bedobják őket a mélyvízbe, elveszik a gyerekkorukat, siettetik, hogy felnőjenek, mindenki a telefon meg a tiktok rabja lesz, elviselhetetlenül nagy az anyagmennyiség, amit tudni kell, nincs senkire és semmire idő, a szülőket is semmibe veszik, nem lesz kíváncsi senki a véleményünkre, az van, amit a tanító mond és kész, a szülő neve kuss meg ilyenek.
Nyilván vannak problémák, ezt hallani sokszor. Na de azért a gyerekek irtózatos többsége államiba jár és hát mégis normális gyerek meg gyerekkora van én úgy látom? Meg nem lelkisérült mindneki, még ha vannak is tényleg gáz tanárok, meg hát az szinte bárhol lehet. Itt meg érdekük, hogy maradjon az ember és fizessen tovább, még akkor is, ha nagyon jót akarnak a gyerekeknek tényleg. De azért rémesen hangzik és ahogy emondják logikusan is.
Mit gondoltok, tényleg olyan tragikus a helyzet? Engem annyira elbizonytalanít, hogy most akkor hova vigyem. Biztos jól érezné magát, ha maradna, de annyit hallani, hogy nagyon lassúak és le vannak maradva és ha valamiért váltani kell, akkor nagyon megszívja a gyerek. Legkésőbb nyolcadikban, attól tartok. Erre az a válasz, hogy igaz, hogy lassabb, de alaposabb és nem veszi el a kedvüket, így szívesen fognak tanulni és mindenre jobban emlékeznek. Na jó, de kevesebb anyagból az talán nem akkora teljesítmény…
Nekem nagyon tetszett a waldorf, nyomon követtük, ismerkedtünk hónapokig, de rájöttem, nem a fiamnak való. Rengeteg kézműves és önismereti foglalkozás van, amit nem mindegy gyerek értékel, unalmas számára.
Ahogy megismertem a szülőket, inkább azok "nyomultak", akiknek a gyerekei élete már sínen van. Már előre tudták, a gyerek átveszi a szülő vállalkozását, művészeti vagy zenei egyetemre fog járni külföldre, stb., mindegy mikor tanul meg írni, olvasni, úgyis egy burokban fog felnőni.
“ szobanövény típusok”
Ez nem igaz, nálunk a legtöbb kitűnő eleven, sok adhds, csak amíg a rosszabb képességű a tolltartóban turkál, matat, a többiek állva jelentkeznek, mert nem bírnak a kérdéseknél megülni, nagyritkán bekiabálják, mert gyorsabbak, elsőként jelentkeznek(elsők akarnak lenni), rendezgetik a kapott jutalmukat, előre dolgoznak, sőt, versenyeznek egymással, hogyha valaki kész van, mennyi feladattal tud előrébb dolgozni, mint a másik.
Maguktól. Túlterhelés akkor van, ha képességei határain felül van terhelve a gyerek. Van, aki többet bír, de a legtöbb gyerek(jó tanárokkal pláne), simán hozza a NAT os szintet, mivel az sokkal alacsonyabb lett az elmúlt évekhez képest. Nézd meg a mozaikos könyveket, több anyag, nem szájbarágósan(matekból, helyesírásból, környezetből). Mi még ezekből tanultunk 20-30 éve. A mostani egy butított tananyag minden tárgyból, az olvasásnál is ráálltak a tanakosokat oktató meixnerre, nem is kerülnek be a nagybetűk elsőben, mesék van a betűkhöz.
Ez nem megterhelő, mindenki hozza 4-5ösre alsóban, aki nem, azzal vagy nem foglalkoznak, vagy tanulási problémája van, amit lehet fejleszteni, de a waldorfban nem, hogy nem fognak fejleszteni, sosem fogják elismerni, hogy le van maradva, mert akkor kritika érné, amit nem szabad:))
Gimiben totál más, ne mondjátok már, sok a kézműves, nincs rendes tesi, durván ráálltak a drámára/előadásokra, durván butított az anyag, kevés az elvásár(de kézművesnél több).
Fene se akarja ezt.
Amúgy bírom, hogy egyes anyukák azt hiszik, hogy a gyerekük azért “rossz”, mert adhds. Rám berágott most egy, akinek a fia lszpatta magát egy papíremberrel játékból, meg forgácsot szór a golyóira és lányoknak kínálgatja, minden órán szemtelen a tanárokkal, mert nem tart tőlük(népszerű ezért, meg mert erős), de csak azért ilyen, mert adhds. Nyilván a jegyei is ezért rosszabbak, mondta, mert lassú, unja, és nem figyel. Nem. Azért rosszabb, mert nem tudja, az én gyerekem mondja, mert sok rosszat mond, ha jelentkezik. Sok adhds rendesen viselkedik és kitűnő, de legalábbis jó jegyei vannak, nem 3asok. A többinek nem azért nem megy, mert adhdsok. Akikkel az enyém versenyzik is azok,
34-es, sajnos az adhd-t sokszor összemossák a neveletlenséggel, vagy nem tudom én milyen baja van az ilyen gyereknek, aki a golyóit mutogatja. Pornót néz a szüleivel 4 évesen, vagy nem tudom mi, de kétségtelen, hogy nem lehet az adhd-ra fogni.
Nekem mindkét gyerekem adhd-s. A lányomnak "csak" tanulási nehézségei voltak alsóban, amit egyébként egy türelmes tanítónő simán tudott volna kezelni, még papírja sem lenne. Mivel rossz volt a tanítónő, a legrosszabbat hozta ki a gyerekből, minden órán megszégyenítette, így már magatartászavara is lett. Elhoztam onnan, az új iskolában semmi gond nem volt vele, most gimibe jár, jó erős 4-es tanuló.
A fiam az elevenebb adhd-s, neki azért szoktak dührohamai lenni, sokat kínlódtunk vele. A tanórákat mindig is végigülte, csak nagyon sokat beszél, és nem érdekli a tanulás kicsit sem. Most már ő is kamaszodik, és sokkal de sokkal rosszabb gyerekek is vannak az osztályban. Ő már nagyjából kinőtte a hülyeségeit, a többiek meg most kezdenek megbolondulni.
Nekem is mindig nagyon rosszul esik, amikor mindig szidják az adhd-sokat, meg nem akarják őket felvenni suliba. Mert csak a gond lesz velük. Kétségtelen, hogy más tanítói kompetenciákat igényel egy ilyen gyerek, mint a hagyományos. Bár a neurotipikus gyerekeknek sem ártana a mozgalmasabb tanóra, és egy olyan tanár, aki nem a megfélelmítéssel akarja nevelni a gyerekeket.
De ez nem feltétlenül a Waldorf. Az ilyen gyerekeknek szigorú keretek kellenek. Az okoz nekik biztonságot, ha tudják, hogy mikor mi fog történni. A Waldorf szabadelvű módszerei nagyon nem nekik való.
Amit még a Waldorfról hallottam, hogy ott ilyen együttnevelés van. Ami egyébként elvileg nem is rossz ötlet, csak hát ha én egész nap dolgozom, hogy ki tudjam fizetni a tandíjat, akkor nem fogok munkaidőben bemászkálni a suliba mindenféle közös iskolai dologra. Szóval ez azoknak való, akiket eltart a férje, és anyuka meg unatkozik otthon.
Nem, mi naponta hallgatjuk elsőkézből és éveken át hezitáltak a szülők, hogy kilépjenek-e. Én a gyerektől hallgattam végig, heti 1-2-3 alkalommal, pár órát, hol sírt, hol örült, hol igazságtalannak tartotta.
Aki bement és eljött, nem vallja be, mennyire hülye is volt, és nem is akar lebukni, olyan kevés az iskola, szűk közösség, gyorsan ellene mennének.
Én kb meg tudom kockáztatni, hogy leírom, mert nem írom le, melyik néni, melyik suli, melyik gyerek, melyik osztály.
Amivel még alá tudom támasztani, hogy szr hely, hogy a pedagógusos csoportban semmit sem várnak, random “waldorf pedagógiai iránt nyitott” tanítót keresnek.. és nagyon sűrűn. Ezek nem szakemberek. Kitaláltak valamit, szereznek valakit, akinek mesélnek róla, az meg kb szabad kezet kap.
És nem ezt-azt, hanem nagyon részletesen és nagyon sokat. Meg tudom nevezni az osztálytársai nagyrészét a gyerekem barátjának, tudom miben ügyesek, miben nem, ki mit csinált meg ilyenek, de az osztálytanító van az osztály központjában, róla hallani a legtöbbet.
Mindenki hallott valamit? Hát, igen tájékozódunk, mielőtt oda megyünk. A Szakértői Bizottság sem ajánlotta, azért az valamit csak jelent.
Amúgy amit az utolsó mond, annak én pont az ellenkezőjét hallottam, el kell menniük továbbképzésre, úgy tudom, és járnak is órát látogatni hozzájuk.
De az tény, hogy én soha nem voltam ott egy ilyen továbbképzésen, szóval tényleg csak hallottam.
Tuti kell, az államisoknak is kell.
De nézd meg a pedagógus álláshirdetéseket facen, csinálják a csillivilli plakátokat és csak érdeklődést várnak. Nem én találom ki, ilyenek vannak.
A többit pedig oda járó két gyerektől és rokonaiktól hallottam, egy részét láttam(év végén megmutatták a könyveket, füzeteket, segítettünk leckét írni)..
Nyilván nem viszem szr helyre a gyerekem, hogy megmondhassam mi szr, ha már oda járó gyerekek és szüleik is meséltek és látom a hirdetéseiket is..
Nyilván puding próbája az evés, de nagyon hülyének kell lenni, hogy ami büdös és rosszul néz ki és fintorog rá mindenki, aki kóstolta és ismered, és látod a receptet, hogy rossz, megkóstold:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!