Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Tényleg olyan szörnyű az...

Tényleg olyan szörnyű az állami iskola?

Figyelt kérdés

Indulnak a nyíltnapok és az iskolanyitogatók így lassan döntenünk kell melyik iskolába szeretnénk, hogy menjen a gyerek. Oviba waldorfba jár, ami nagyon jó meg minden, de az iskolát, hát nem tudom.


Nagyon fura nekem, hogy alig haladnak meg egy csomó más dolog is. Viszont volt az iskolába készülő gyerekek szüleinek egy tájékoztató az óvodában, ahol borzalmasnak festették le az állami iskolákat, hogy ott nem törődnek a gyerekek egyéni igényeivel (nem arra gondolok, hogy alhat órán, hanem ha lemarad, vagy valamiben több segítség kell neki, vagy ha épp valamiben milyen kiemelkedő), nincs rendes átmenet az óvoda után, azonnal bedobják őket a mélyvízbe, elveszik a gyerekkorukat, siettetik, hogy felnőjenek, mindenki a telefon meg a tiktok rabja lesz, elviselhetetlenül nagy az anyagmennyiség, amit tudni kell, nincs senkire és semmire idő, a szülőket is semmibe veszik, nem lesz kíváncsi senki a véleményünkre, az van, amit a tanító mond és kész, a szülő neve kuss meg ilyenek.


Nyilván vannak problémák, ezt hallani sokszor. Na de azért a gyerekek irtózatos többsége államiba jár és hát mégis normális gyerek meg gyerekkora van én úgy látom? Meg nem lelkisérült mindneki, még ha vannak is tényleg gáz tanárok, meg hát az szinte bárhol lehet. Itt meg érdekük, hogy maradjon az ember és fizessen tovább, még akkor is, ha nagyon jót akarnak a gyerekeknek tényleg. De azért rémesen hangzik és ahogy emondják logikusan is.


Mit gondoltok, tényleg olyan tragikus a helyzet? Engem annyira elbizonytalanít, hogy most akkor hova vigyem. Biztos jól érezné magát, ha maradna, de annyit hallani, hogy nagyon lassúak és le vannak maradva és ha valamiért váltani kell, akkor nagyon megszívja a gyerek. Legkésőbb nyolcadikban, attól tartok. Erre az a válasz, hogy igaz, hogy lassabb, de alaposabb és nem veszi el a kedvüket, így szívesen fognak tanulni és mindenre jobban emlékeznek. Na jó, de kevesebb anyagból az talán nem akkora teljesítmény…


okt. 15. 15:37
1 2 3 4 5
 11/47 anonim ***** válasza:
46%

Minden a gyerekedtől függ. Waldorfba jó kézügyességű tanulási problémásat érdemes adni, rettenetesen le vannak maradva, nem hozzàk az állami szintet, a gyerekek tudása nem csak élményalapon, hanem bizony ismétléssel rögzül hosszú és rövidtávon is. Nem fogja egy életre megtanulni azt, amit vesznek 3 hétig, majd hónapokig nem. Ezért nem megy a waldorfos gyerekeknél a tanulás..


Nagyon nagyon gáz!


És ami a legrosszabb, hogy nem fejlesztik, aki lemaradt, csak elfogadják, hogy olyan, ott senkit sem dicsérünk, senkit sem kritizàlunk, a gyerek, ha észreveszi, hogy valaki valamiben jobb vagy rosszabb, megszólják, mert mindenki egyformán ügyes és ilyennel nem szabad foglalkozni. Sosem fogja a gyereked azt érezni, hogy jó valamiben. Szerintem ez beteges.


Napokig tudnám sorolni(gyerekemnek van waldorfos barátja), annyira borzalmas a rendszerük. Mivel szèlsőség, jó kis nemzetközi hálózatot építettek ki, így erre jó, hogy tàrgyi tudás nélkül külföldre tudjon majd költözni a gyereked, mert a tarisznyàt gimiben szépen tudja nemezelni, varrni, hímezni..


Az enyém most egy közepesen erős, jó környéken lévő államiba jár és élvezi. Nem volt jellemző a telefonos dolog negyedikig, de a waldorfból már jött másodikban, hogy a fiúkat kukkolják a lányok, kinek milyen alsója van:))


Ezeken túl annyi pnaszt hallottunk, ami nagyon el volt nyomva, mert ez waldorf, a szent suli, hogy az osztálytanító néni a gyerek barátja akart lenni és személyes dolgokról kérdezgette, és elege volt a gyereknek, meg elnézték a verekedőket(most a szőnyegbirkózás irányába normalizálták a verekedést), illetve szélsőséges reakciók jöttek koponyás dolgokra. Rengeteg leckét adnak év végére, elvárják, hogy a szülők tanítsák meg a matekot, mert a rendszerük rossz:)), és szerencsétlen értelmesebb gyerekekre sem ragad így. Év kétharmada lazulás, egyharmad meg lóhalál, és hivatalosan nyárra nincs lecke, de azért tudják a gyerekek jövőre ami idén nem ment.


Szerintem borzalmas. Hetente jönnek az infók. A kézműveseiket elfogadnám technikára, az első osztàlyú, de az hobbi.. hobbitól nem lesz művelt, életképes, tudásában, értelmében kibontakozni képes gyereked.


Egyébként amíg itt van főnöke az osztályfőnököknek és az állami törvények kötelezik őket, szabályrendszer van és számonkérhetőek, a waldorfos osztálytanító azt is előírhatja, milyen különórára mehet a gyerek iskola után. Megsúgom, hogy alsóban csak az általuk szervezettre, mindent lenéznek, ami külső tudás, pláne ha verseny is. Ja és a waldorfosok dundik, mert csak euritmiajuk van, ami ilyen egymitánc downosoknak, ők szokták eltáncolni a nevüket meg ilyesmi, könnyű mozdulatokkal:)


Oviban remek, suliban borzalom! Államiban normál értelmű gyereknek simán megfelelő terhelés van(még gyenge is, enyém unatkozott), van technika, rajz, ének alsóban egy csomó, heti kötelező 5 tesi(aminek egy része szabad játék), egy nagyszünet, itt vannak az okosabb gyerekek, megismerheti a gyereked az erősségeit, gyengeségeit, hiteles visszajelzést kap..


Ja és a nyelv is vacak a waldorfban, illetve a zene is. Az az ismerkedés nem zenesulis szint, nem olvasnak kottát és nem normál a tanmenet, hanem utántanulást igényel, mert pl a főnév az ádám szava, nem ismerik a főnév kifejezést.


A mi sulinkban sok a projektmunka, plakátok, kiselőadások készítése, közös munka másokkal csoportokban(a gyerekem az utóbbit nem szereti), a barátja egy ilyenről sem számolt be, ellenben feladták neki többször a házi fogalmazást, amihez nem használhatott netet, úgyhogy a család megnézte a neten, majd ő megkérdezte a családtagot..:)))


Javaslom, hogy vagy gazdag környék államijába menjetek, vagy versenyistállóba. Tanulási zavarost államiban fejlesztenek(az sokat ér), viselkedési zavarost is(az nem ér semmit). Tájékozódj rendesen, ha budapestiek vagytok, tudok segíteni pár kerületben jobb iskolát ajánlani. A kerületek facebook csoportjaiban érdemes körülnézni.


Be ne rakd waldorfba, gondolom tudod, hogy szektásak a szülőik, az elején imádkoznak a fényhez:)) Nagyon nevettem, mikor mesélték.


Ésszerű nethasználat a lényeg, és megfelelő közeg.

okt. 15. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/47 anonim ***** válasza:
27%

Még annyit tudok hozzátenni, hogy nem tanulnak írottan írni elsőben, és a szegregált sulikban használt módszerekkel(értelmi sérülteknek) tanítják az írást, homokba, nagylapra, általuk készített füzetbe(ők húzzák a vonalakat).. az átlag gyerek már ideges, hogy miért kell ennyiszer. Az enyém már a sima meixneresre is mérges volt, a társainak sem okozott gondot a normál.


Sok színezés, rajz és gyurma oviban, akkor nem lesz gond az írással.


Értelmes, gyorsan tanuló gyereket ne tegyél tönkre waldorffal, én végignéztem egy ilyet és mai napig fáj a gyerekért a szívem.


Ja és amíg az enyém a társaival videójátékról IS beszélt(és eljátszották az udvaron fapisztolyokkal), addig a waldorfos harmadikosok nyalásról beszélgettek. Lehet választani.


Egy magukat védő, szabályrendszerrel nem rendelkező szekta , hogy normál oktatásban tarthassák a problémás gyerekeiket. Nem is tudom hány gyerek ment el az osztályukból, volt karmolás, verekedés, enyhe autik, adhdsok, tanakosak, tanulási problémások, szigorúan papír nélkül.


Ahh nagyon rossz véleményem van, de az tény, hogy a hobbikat magasszinten tanítják. Ja és csak szöveges értékelést kapnak gimiben is 10.ig(erre látok rá).

okt. 15. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/47 anonim ***** válasza:
79%
A waldorf egy kamu. Pénzlehúzás, a szülők igénybe vétele. Oda leginkább azok a szülők adják a gyereküket, akikkel már látszik, hogy probléma lesz. ott elnéznek sok mindent, mert fizetnek. Tapasztalat!
okt. 15. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/47 anonim ***** válasza:
35%
Én waldorfos gondolkozok nem hogy "más" a gyerekem, nagyon okos, érdeklődő. De nem akarom hogy kihajtsák már általánosban, szeretném ha gyerek maradhatna sokáig és az életről tanulna, tapasztalna inkább, mint ilyen olyan dolgozat állandóan, itthon estig tanulás, bsntalmazasok stb. Van egyetemen waldorfos csoporttarsam, imádta, és nem büfé szakon tanulunk, semmi lemaradása nincs, viszont nagyon sok mindenhez ért, nem ölték ki belőle a tanulni akarást.
okt. 15. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/47 anonim ***** válasza:
78%
Az én gyerekeim baptista iskolába járnak (nem akartuk ezt, csak ez van itt), szar ez is.
okt. 15. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/47 anonim ***** válasza:
87%
Nálunk jó az állami, a waldrofból viszont menekülnek a szülők 1-2 év után… óvodapedagógusként én nagyon nem tudok azonosulni a waldorf szemlélettel, semmi pénzért nem járatnám oda a gyerekeimet. Oviban még el lehet lötyögni benne, de iskolában már muszáj egy keretrendszer a gyerekeknek.
okt. 15. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/47 anonim ***** válasza:
16%

Az állami iskoláknak pont az a legnagyobb negatívuma, hogy nem fejlődött semmit, még mindig ugyanazt és ugyanúgy tanítják, mint mondjuk 1980-ban. Azaz pont ugyanolyan, mint amikor te voltál általános iskolás.


Emlékezz vissza, neked olyan szörnyű volt az általános iskola?

okt. 15. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/47 A kérdező kommentje:

Elgondolkodtató válaszokat kaptam, nagyon örülök, hogy kiírtam a kérdést! Sajnos inkább csak az jön az emberrel szembe, hogy a bent lévők istenítik, vagy vannak, akik totál képtelen dolgokat mondanak, amit mint óvodában bent lévő tudok, hogy azért az köszönőviszonyban sincs a valósággal. A lemaradással tisztában voltam, de nem ilyen mértékben. Azt is tudom, hogy míg egyes dolgokban nagyon támogatják és terelik a gyereket, más dolgok fejlődésébe, elsajátításába abszolút nem avatkoznak bele, mert vannak ilyen misztikus mérföldkövek meg magyarázatok, hogy majd magától, meg megérik rá, meg megérkezik valami testébe, megmondom őszintén, hogy annyira óvodában az okkult részét nem nyomták a képünkbe, inkább néha egy-egy félmondaton csodálkoztam. Viszont így a részletek alapján úgy tűnik, hogy olyan az egész, mint egy csapda, ha rájössz, hogy nem jó, akkor nincs kiút, mert a gyerek borzalmas lemaradásban van, de minden téren.


Én sima lakótelepi iskolába jártam, nem volt vele bajom. Megtanultam, amit kellett, nem csináltam olyat, amit nem volt szabad és ez elég volt ahhoz, hogy a tanárok szeressenek és ne cseszegessen senki. Anno másabb volt a felvételi, mindenhova külön mentünk, de nem kellett aggódnom, hogy vajon felvesznek-e meg hova. Tudtam, hogy ahova menni akarok úgyis felvesznek, mert jól meg tudom írni a felvételiket. Így is lett. Belegondolva, gyerekként nem láttam így át, de ha visszaemlékszek rájuk, akkor amúgy a rossz tanulóknak inkább olyan volt a háttere, hogy vagy egyértelműen zűrösek voltak a viszonyok és/vagy nehezek körülmények voltak vagy csak simán nem értek rá annyit foglalkozni a gyerekkel, aki amúgy is a nagyszájú, nyüzsgő típus volt és iskolában is meg azon kívül is mindent csinált, csak azt nem eleget, amit kéne.


Attól tartok, hogy ha nem is hű de kiemelkedő a gyerek, de hogy visszafogná ez a végtelenül lelassított tempó. Vidékiek vagyunk, nyilván kisebb a választék, sajnos a budapesti magániskolák nem a mi pénztárcánknak valók, ha még ki is tudnánk némelyiket fizetni, ugye az még kevés, mert a gyereknek lépést kéne tartani a többivel, akiknél a család nem pont kijön a tandíj kifizetése után.

okt. 15. 23:59
 19/47 anonim ***** válasza:
26%
Nem csak milliomosknak fenntartott alter sulik vannak. Fiam a Meixnerbe jár, állami suliba kicsinálták volna alsóban. Életem legjobb döntése volt.
okt. 16. 01:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/47 anonim ***** válasza:
100%

Waldorfba nem járattam a gyerekem, de több állami sulit megjártunk. Nekem sajnos az a tapasztalatom, hogy nincs jó vagy rossz iskola. Jó vagy rossz tanárok vannak. Ez pedig akármelyik iskolában előfordulhat, sőt, a tanároktól függően egy jó iskola egyik évről a másikra lehet rossz.

Alsóban nagyon sok múlik a tanítónőtől, őket kell nagyon megnézni. A nyílt óra még semmit sem mond, az a jó, ha ismerősöktől van vélemény. Ott dől el, hogy a gyerek szereti-e majd az iskolát vagy nem.

Panaszkodnak, hogy sok a tananyag, de azért nem nagyon ellenőrzik manapság a tanárokat, hogy ki mit csinál, szóval a tanítónőnek elég sok szabadsága van, hogy mennyire sokat ad fel, milyen gyorsan halad, milyen módszerekkel.

Felsőben meg már mindenhol van rossz tanár, olyan álom iskola nincs, ahol az összes tantárgyból jó a pedagógus. Az is mese, hogyha jó az iskola, akkor a gyerek majd szeretni fogja. Tanulni nagyjából az emberek 90 %-a utál, és 7.-től már nagyon kell tanulni. Előtte még el lehet lenni az órai anyaggal, de innentől már nagyon oda kell tennie magát a gyereknek, és aki lusta, azzal sokat nem tud tenni a legjobb tanár sem.

Nekem egyébként btm-es a gyerekem. Az óvodában nagyon mondták a pedagógusok, hogy adjam a fiam a Waldorfba, mert majd ott megtűrik a hülyeségeit. A Szakértőiben meg azt mondták, hogy nem javasolják, mert nem igazán átjárható az állami rendszerrel, és ez olyan, mintha 13 évre hitelt vennék fel (náluk 13 évfolyam az érettségi). Van-e rá bármi biztosíték, hogy 13 évig olyan lesz az anyagi helyzetünk, hogy fizetni tudom? Vagy hogy ők nem mennek csődbe?

Amúgy az is egy gyakori tévhit, hogyha gond van a gyerekkel, add a Waldorfba. Nekik nem az a céljuk, hogy a problémás gyerekeket felzárkóztassák, sőt pont emiatt elég nehéz is a helyzetük. 30 darab problémás gyerekkel azért elég nehéz haladni. És sajnos tény, hogy leginkább azok adják oda a gyereket, akik tudják, hogy van valami gond a gyerekkel. És bíznak benne, hogy majd a pénzükért elnézik neki a problémákat.

Aki meg azért, mert hisz benne, hogy ez egy jó iskola, na, ők meg pont ezért fognak csalódni. Van ismerősöm, aki Waldorfban tanít, és azt mondta, hogy a legtöbb gyerek kivizsgálatlan sni-s.

Ennek tudatában, se Waldorfba, sem semmi egyéb fizetős iskolába nem adnám a gyerekem.

okt. 16. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!