Ha volt konfliktusunk pedagógussal, akkor érdemes más iskolába íratni?
A lányom jelenleg általános iskolás, iskolájában egy pedagógussal volt konfliktusa.
Nagyon meghúzta a fülét neki, akkor derült ki,amikor nagyon fájlalta, utána elvittem orvoshoz.Meg volt duzzadva, meg tele volt véraláfutással.Az orvos mondta,hogy magától nem lesz olyan,biztos bántották.
Azután mondta a lányom, hát,hogy a tanár csinálta.
Azon akadtam ki,hogy magától ezt nekem nem mondta el és az orvosnál derült ki.Pedig, nem az a fajta vagyok, aki őt hibáztatná és nem a pedagógust.
Nyilván, nem 8 napon túlgyógyuló,nincs maradandó sérülés, de akkor is, szerintem ez durva és nem tartozik az ilyen fegyelmezési módszer a pedagógusok eszköztárába.
A férjem viszont eléggé kiakadt, jobban, mint én.Feljelentést is tett.
Érdemes-e másik intézményt keresni?
Úgy látom a pedagógusok elég összetartóak, attól félek,hogy az illető problémás pedagógus kollégái valamilyen módon bosszút állnának, rosszabb jegyet adnának, vagy hasonló.
A szóban forgó hölgy idősebb és bunkó is.Szerintem nekem is kihúzná a fülemet a helyről, ha kérdőre vonnám.
"egy nevelőnek soha nincs konfliktusa egy gyerekkel"
Ez legalább akkora kamu, mint egy kamukérdés itt...
#11, pedagógiai szituációban, egy nevelői kontextusban felnőtt és gyerek között nincs konfliktus. Felnőtt és gyerek nem "veszik össze" stb.
Amikor pl. fogadóórán a szülők ilyen kifejezésekkel jöttek, már ott veszett el a dolog, és nem értették, hogy miről beszélek, amikor elkezdem ezeket kifejteni. Éppen ezért igazából nem is várom, hogy ezt valaki megértse ezt, a korunk általános szellemi színvonal zuhanásának tudom be, hogy ennyire bonyolult ez.
Sőt, egyre inkább azt látom, hogy a tanárok maguk sem értik egyre többen, hogy tanár és diák között nincs ilyen helyzet, hogy konfliktus. Mivel nem értik, ezért egyre inkább van. Ezért tart ott a mai nevelés-oktatás, ahol. És ezért tartja ma az angolórákat a postás. Mert normális szakemberre, igazi nevelői munkára már nincs szükség. A szülők konfliktusokat akarnak.
"#11, pedagógiai szituációban, egy nevelői kontextusban felnőtt és gyerek között nincs konfliktus. Felnőtt és gyerek nem "veszik össze" stb. ... egyre inkább azt látom, hogy a tanárok maguk sem értik egyre többen, hogy tanár és diák között nincs ilyen helyzet, hogy konfliktus. Mivel nem értik, ezért egyre inkább van."
Na, akkor mégiscsak van? :)
Lehet, hogy csak mást értenek konfliktus alatt a szülők is, a diákok is meg a tanárok is, mint ahogy te definiálod. És ha mindenki szembe jön az autópályán, akkor lehet, hogy mégiscsak te mész rossz irányba... :)
Lehet lovagolni a szavakon, valaki vagy megértette annak a lényegét, amit írtam vagy nem.
"És ha mindenki szembe jön az autópályán, akkor lehet, hogy mégiscsak te mész rossz irányba"
Nem. Tegyük fel, hogy valaki matematikusként végzett az egyetemen és ő tudja egyedül, hogy 2+2=4. A sok hülye, aki kettőig nem tud elszámolni, leírhatja itt a saját véleményét, hogy 2+2=7 vagy 2+2=34, és lepontozhatják a matematikust, szajkózhatják a saját, laikus véleményüket. Viszont ebben a szituációban a matematikus megy jó irányban egyedül az autópályán, a többiek mennek rossz irányba.
Ennek alapján szívesen meghallgatom, ha valakinek ellenvéleménye van. De akkor érvekkel írja le, próbáljon meggyőzni. Az viszont, hogy lepontoznak, nekem semmi. Most komolyan, milyen autópályáról beszélsz? Egy normális érvet nem láttam még, csak hülyeséget.
"pedagógiai szituációban, egy nevelői kontextusban felnőtt és gyerek között nincs konfliktus"
Pl. amikor a felnőtt valamit megtilt a gyereknek, amit az szeretne megtenni, az pedagógiai szituáció? És ha igen, akkor az nem konfliktus? Hanem mi? Egyetértés?
Hogyne lenne konfliktus. Például ha a gyerek szerint ötöst érdemel, a tanár szerint meg csak hármast, az konfliktus, nem? Az más kérdés, hogy a végén úgyis a tanárnak lesz igaza, de azért ezt nem nevezném egyetértésnek.
Konfliktuskezelést egyébként meg igenis tanítanak a tanároknak. Elvileg.
Amikor a szülő bemegy egy tanárhoz, hogy miért azt csinálta, amit, az is konfliktus, ráadásul köztük még az az alá-fölérendelt viszony sincs, amit sok pedagógus képzel. Pedig a szülő nincs alárendelve a tanárnak. Sőt, igazából a pedagógus egy szolgáltatást végez, amivel a szülőnek joga van nem elégedettnek lenni. Az más kérdés, hogy igaza van-e vagy sem. Sok szülő túllő a célon, ezt elismerem. Ugyanakkor nem kéne úgy csinálni, mintha minden pedagógus tökéletes lenne. Sajnos ez nagyon nem igaz. Hangulatemberek ők is, és sokszor azért adnak egy gyereknek rossz jegyet, mert a gyerek valamivel megbántotta az adott tanárt. Pedig elméletileg a tanárnak nem a gyerek viselkedését, magatartását kéne értékelni, mégsem tudják a kettőt elválasztani.
Olyan is létezik, hogy a tanár nem ért az értékeléshez, vagy akár a tanításhoz, ez főleg pályakezdőknél fordul elő, mivel a tanárképzés hagy némi kívánnivalót maga után, és a diplomaosztás után a friss diplomás tanárok nagyon magukra vannak hagyva. Erről ők nem tehetnek, de bizony emiatt sokszor hibáznak, persze 99 %-uk nem hajlandó elismerni.
"a pedagógus egy szolgáltatást végez"
Nem, nem szolgáltatás! Ha az lenne, előszöris meg kéne fizetni! :D
"a tanárnak nem a gyerek viselkedését, magatartását kéne értékelni"
De igen, azt is. Erre van a magatartás jegy. Elég szomorú, hogy nincs sokkal de sokkal nagyobb súlya!
Akkor nem lenne, ha minden pedagógus megfelelően járna el, mint egy gép, de emberek, ráadásul ellenőrzés nélkül, senki sem figyeli, ellenőrzi a munkájukat. Sokszor reagálnak érzelmekkel telve szakmaiatlanul, illetve alárendeltjeikkel szemben, akik gyerekek, extra hatalmi helyzetben vannak, ezzel pedig sokan visszaélnek, mert nem gépek, hanem emberek. Biztos van sok jó tanár, jó óvónő, de a valóságban csak annyit produkálnak, amennyit otthon is a sajátjukkal. Ha kamera lenne bent mikrofonnal, folyamatos rögzítéssel, akkor 4xes bért kaphatnának és akkor mindenki biztos lenne, hogy valódi szakmai munka folyik bent. Majdnem mindenhol vannak kamerák, amik folyamatosan vesznek felnőtteket akár munka közben is "biztonság" miatt, de kisgyerekekkel való egyetlen felnőtt bánásmódját senki sem veszi, pedig értékesebbek, mint a pénz, bántásuk meg súlyosabb, mint pl a lopás vádja.
Gyere a gyerekem mostani sulijába és mondd, hogy nincs konfliktus és valódi szakmai munkát végeznek.. Úgy igyekszem kimenteni innen, és jó lenne, ha ez történne a kérdésben szereplő gyerekkel is.
"Nem, nem szolgáltatás! Ha az lenne, előszöris meg kéne fizetni!"
Ha nem szolgáltatás, akkor hogyan definiálnád? Termelő munka?
Azt meg nem a gyerekeken kell leverni, hogy az állam nem fizeti meg őket.
Egyébként meg számtalan más szolgáltatási szektort ismerek, ahol szintén nincsenek megfizetve az emberek. Ez nem mentség arra, hogyha bántanak egy gyereket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!