Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Mi az ami biztosítja, hogy a...

Mi az ami biztosítja, hogy a gyereknek kialakuljon a saját belső igénye a tanulás terén?

Figyelt kérdés
Ez inkább az iskolán/tanárokon vagy a szülőn múlik?
2023. máj. 30. 19:28
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
100%

Akkor ami kimaradt, és senki nem veszi komolyan, az a gyerek személyisége.

Pedig ezen áll, vagy bukik az egész.

Én tanár vagyok, a férjem informatikus. Igaz, nem tanítok, de mindig azt látták a gyerekek, hogy a szabadidőnkben olvasunk, sok minden iránt érdeklődünk, ebéd közben sokszor tudományos érdekességeket beszélünk meg. Mindkét gyerekem tanárai elismerték, hogy kiemelkedően magas a szókincsük a gyerekeimnek.

Viszont sajnos mindkettő adhd-s. A lányom második osztályos volt, mire kiderült, addigra már minden motivációját teljesen tönkretette a hozzá nem értő pedagógus. Azt hittük, hogy max. hármasokkal fogja a gyerek befejezni az iskolát, aztán tanul egy szakmát. Nem cseszegettem, ha rossz jegyet kapott, próbáltam segíteni tanulni, de mindig hiszti volt, így egy idő után feladtam. Ha hármas, hát hármas. Aztán 6.-ban magától elkezdett tanulni, most gimibe jár, és orvosira akar menni. Szerintem a nevelésnek a világon semmi hatása nem volt ebben, teljesen a gyerek személyisége volt a döntő.

A fiamat elég korán diagnosztizálták, azt mondták nem is járhat integrált iskolába. Ahhoz képest alsóban végig kitűnő volt, most felsőben viszont egyáltalán nem hajlandó tanulni. Nem érdekli, ha rossz jegyet kap, nem érdekli, ha holnap dolgozat, ki sem nyitja a könyvet.

Őszintén én már nem is bosszankodom ezen. Remélem majd neki is benő a feje lágya, ha nem, hát akkor majd tanul egy szakmát.

El kell fogadni, hogy minden gyerek saját személyiséggel születik, és bár terelgetni lehet őket, de nem a szülőn múlik.

2023. jún. 4. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 A kérdező kommentje:

11, apszolut ezt gondolom én is. Én most jutottam addig, hogy be kell látnom, hogy hiábavalók az erőfeszítéseim, ha ő nem akarja.

Én is pont azt csinálom amit írtál, hogy nem csesztetem, de mikor rosszabb jegyet kap, mint amennyire amúgy képes lett volna ha rendesen megtanulja, akkor engem bánt, hogy mit kellett volna tennem. Azt csinálja rendszeresen, hogy nem szán elegendő időt a tanulásra, hanem csak felszínesen tanul, és azt állítja magának és nekem, hogy megtanulta. De valójában nem tanulta meg, csak egy kicsit foglalkozott vele.

Én hiszek abban, hogy többre is képes.

És akkor a mit kellett volna tennem kérdésre ugye a válasz, hogy szólni kell neki, hogy tanulja meg. De akkor meg azzal az elvemmel mondok ellent, hogy nem csesztetem, mert ez máris egy csesztetés.

Azt akarom, hogy önálló legyen, magától legyen meg benne az igény arra, hogy amire képes, azt eléri. Ehhez képest meg inkább az van, hogy amikor nincs hozzá kedve, akkor nem erőlteti meg magát, illetve ebben benne van az a remény, hogy hátha ez is elég lesz a jó jegyhez.

Talán idővel változni fog majd.

2023. jún. 4. 21:55
 13/15 anonim ***** válasza:

11-es vagyok, igen ez egy nagy dilemma.

Ha nem kérdezem ki, akkor rossz jegyeket kap, elrontja a jövőjét, stb.

Ha kikérdezem, egyrészt jól összeveszünk, másrészt meg tényleg nem tanul soha önállóságot. Én is megkaptam már a gyerek tanáraitól, hogy azért nem önálló, mert mindig kikérdezem. Hát, ezen jót mulattam, mert nem, nem kérdezem ki mindig. Sem kedvem, sem időm, sem energiám rá. Törit szoktam, mert azt tudom, hogy nagyon nehezen megy, de ezen is mindig csak a balhé megy. A többi tantárgyat szinte soha elő sem vesszük együtt. Matekból pl. most úgy nézem jól lerontotta hármasra a jegyeit, ráadásul ilyenek miatt, hogy házi feladat hiány. De most komolyan, 6.-ban nézzem át mindig a leckéjét?!

Pedig céljai is vannak, már kinézett magának egy középiskolát, és folyton mondom neki, hogy oda jó jegyek kellenek. Fogadkozik is mindig, de amikor konkrétan tenni kell érte, akkor nincs kedve.

Tanárként végeztem, és tudom, hogy pedagógiából mindig megy a nagy duma, hogy egy jó tanár motiválja a diákokat, blablabla.

Szerintem ez nem igaz. Persze sok múlik a tanáron, kétségtelen. De egy bizonyos kortól már a jó jegyekért komoly erőfeszítéseket kell tenni, és ha a gyerek lusta, a tanár a feje tetejére is állhat. A fiam pl. annyira utálja a törit, hogy el is bábozhatom neki, akkor is utálni fogja.

Pedig szerintem a törikönyv nagyon érdekes, vannak hozzá szemléltető videók, mindig igyekszem neki az előző fejezetekhez is kötni, hogy értse az összefüggéseket. A válasz mindig az, hogy már fél órája tanulunk, mikor lesz már elég?! Szóval egyszerűen nem akar rá időt szánni, pont.

2023. jún. 5. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 A kérdező kommentje:

Nekem is hatodikos a gyerekem és itt nálunk a tanárok szerint is le kell ülnie a gyerekkel a szülőnek tanulni. Átnézni a leckét, kikérdezni meg minden.

Én meg mindig bosszankodok magamban, hogy ahogy mondod, összeveszünk hatszor, a többi dolgommal nem haladok és még önálló sem lesz.

Hát úgy néz ki ezt a tanévet beáldoztuk ennek, jó sokat rontott, bízom benne, hogy hetedikben más lesz a hozzáállása.

Szerintem egyébként az is hatással van rá, hogy a többi gyerek hogy áll a tanuláshoz. Ha olyan közegben van, ahol mindenki leszrja, akkor az nem annyira motiváló. Az ember hajlamos a többséghez igazodni.

2023. jún. 5. 18:11
 15/15 anonim ***** válasza:
100%

Nyilván ez is igaz. Ezért is gondolkodtam a 8 osztályos gimin, akkor még elég jók voltak a jegyei hozzá. De szerintem nem bírta volna.

Itt most sikk bosszantani a tanárt, meg akadályozni a tanítást. Sajnos.

Egyébként nekem is rámegy a délutánom, ha néha-néha kikérdezem, és majd agybajt kapok tőle, mert nem is akarja csinálni, inkább csak az ellenkezés megy. Tényleg nem tudom mi lenne a jó. A pszichológusok azt mondják, pl. a divatos Vekerdy, hogy ne tanulj a gyerekkel, az az ő dolga, majd ha rossz jegyet kap, tanul belőle. Ami csak részben igaz, szerintem. Az én gyerekem aztán nem tanul belőle! Nem tudom látott-e ő igazi gyereket, aki majd elkeseredik egy rossz jegy hatására, és nekiáll tanulni. Én ilyen voltam, de én alapban is tanultam, aki meg soha nem tanul, annak mindegy.

Most úgy látom fordul a trend, egyre több helyen olvasom én is, hogy tanuljon a szülő a gyerekkel. Szerintem alapban nem kéne egyébként, ha a gyerek és a tanár is motivált lenne. De sajnos azt látom, hogy sokszor nem is adják le normálisan az anyagot, nekem kell elmagyarázni.

2023. jún. 5. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!