Napközi - leckeírás, tanulás - ellenőrzés?
Nálatok megírják a gyerekek a leckét a napköziben és ellenőrzik is azt? ha van tanulnivaló, pl. vers, azt elkezdik?
Szeptemberben kezdte az elsőt a kisfiam, napközis, mivel mindketten dolgozunk (férjem este 7-ig), egyedül nem hagyhatjuk otthon.
Kezd nagyon elegem lenni, hogy a napköziben nem csinálnak semmi tanulnivalóval kapcsolatosat és minden otthonra marad.
Folyton kézműveskednek, dekorációkat készítenek, udvaron játszanak, báb előadás van, sport bemutató… Ami tök jó, csak épp otthon nyög velem a gyerek este, amikor már hulla fáradt és minden jobban érdekli, mint a lecke.
Van aki már kivette a napköziből a gyerekét, pont emiatt, de nekünk nincs rá lehetőségünk.
Köztünk, szülők közt is téma ez, kérdeztük már többször az osztályfőnököt, de szerinte a napközi az gyerekfelügyelet, nem a tanulás a fő…
A napközis nevelő meg azt mondja, hogy a gyerekek állítják, hogy nincs házi…
Valóban így van ez, vagy elvárható lenne, hogy legalább 1 órát foglalkozzanak a tanulással és utána van idő minden másra?
Nem mondom, lehet velem/velünk van a baj, de az állandó sportja mellett bejött még egy úszás is a héten… így legalább két alkalom van amikor 7-kor érünk haza és baromi szar még ott szenvedni a munkafüzet felett :( és én vagyok a “szaranya”, mert játszótérre sem viszem el, a barátok meg ott vannak… és a szomszédba sem mehet játszani, hiába hívják…
Tudom, hogy később még több lesz, de a gyerek is nagyobb, ezáltal a teherbírása is.
Én is kivettem a napköziből mert értelme nincs. Itt a napközinek a lényege az volt, hogy a gyerek maga kezdjen el tanulni. Na hát ebből állandóan az udvaron játszás, verekedés lett a vége. Itthon hulla fáradtan kezdtünk bele a lecke írásba. Amiből mindkg duzzogás veszekedés lett.
Most már elhozom az órák után, az irodánk gyerekbarát. Itt megtanul mindent mire végzek. Úgy megyünk haza.
Nálunk 3-3kb50ig csinálják a házit, aki végez végez, aki nem az nem. Nem ellenőrzik ott, a gyereken múlik mit csinál meg és mit nem.
Az elsősöm ezért is jön haza ebéd után, itt gyorsan megcsinálja amit kell és onnan pihenés, a 3-ossal viszont háború van a házi miatt, ezért is marad ott (na meg barátnőzni akat), de a tanulás része itthonra marad és megy a küzdelem
Ó bakker, csodás ez. :(
Egy kis elsős szerintem nem tud teljesen egyedül tanulni, valamennyit biztos kell segíteni.
Én is azt gondolom, ha kb. egy órát fordítanának tanulásra (mondjuk ellenőrzés nélkül mit sem ér), még mindenre lenne idő bent is és otthon is szabad a nap hátralevő része.
Van 4 órájuk (11.45-ig), majd elmennek ebédelni (12.30-ig), utána 12.45-től 13.30-ig van ének, rajz, tánc vagy tesi… aztán “napközi”. 16 órától lehet elhozni őket.
Végzős tanulmányaim során órákat figyeltem meg - abban az időben még ezt is abszolválni kellett az egyetem befejezéséhez, de ez most mindegy is.
Voltam egy általános iskolában, ahol a napközis tanító néni MINDENT megtanult az összes gyerekkel. Ezt úgy képzeld el, hogy felírta az egész harmonogramot a táblára, hogy PERCRE pontosan mikor milyen leckét írnak le, mit tanulnak meg. Addigra mindenkinek teljesíteni kellett. Nem volt kecmec.
Akkor az járt a fejemben, hogy hú, de nagyra van ez a tanítónő, és hogy ez már túlzás. Így, hogy saját gyerekem van, már máshogy gondolom. Milyen jó is lenne egy ilyen napközis tanító néni, ugye?! 🤣
A lányom egész napos suliba jár, azaz 3/4 4-ig van tanítás, így simán van 7-8. órában etika, rajz, tesi, ezért nem lehet őket elhozni, de nem is szükséges, mert minden nap van 2-3 óra napközi, ami alatt megírják a házit, verset tanulhatják, saját könyvet olvashatnak, rajzolhatnak, stb.
Elsőben még ellenőrizték, most másodikban a gyerekekre van bízva. Van aki még este massangeren kajtatja a gyerek leckéjét, de a többség a táskáját sem viszi haza csak pénteken, mert nincs már dolga.
Utolsó, nálunk is ilyen iskolaotthonos a suli. Ennek a legnagyobb előnye, hogy alsóban gyakorlatilag minimális a házi (verstanulás, illetve 3-4. osztályban némi környezet), a heti 10 napközis órát (5 magyar + 5 matek) az a tanító tartja, aki az adott tantárgyat tanítja. Ez szerintem sokkal jobb mindenkinek, a tanító jól ki tudja használni az időt a gyakoroltatásra is, a gyerek meg attól tud kérdezni aki eleve tanítja, ha nem ért valamit. Ebben a rendszerben nincs ellenőrizetlen feladat, több idő juthat a differenciált feladatokra is, bár ez már tanító függő.
Viszont olyan szülőknek nem ajánlott, akik szeretnék ide-oda (edzés, zeneiskola stb...) vinni a gyereket, mert itt a "napközis" órák akár délelőtt is lehetnek, délutánra meg normál óra (rajz, tesi, technika stb...) marad, amiről ugye nem lehet igazolás nélkül hiányozni. Rendszeresen meg végleg nem. Ilyen helyeken a különórák csak 4 után jöhetnek szóba. Iskolaválasztásnál, ha van rá lehetőség ezt is érdemes mérlegelni, hogy melyik éri meg jobban, melyik illeszkedik az életstílusunkhoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!