Alsós gyerek, ha nem tudja 45 perc alatt megírni a dolgozatot (matek), akkor mi történik?
Ha ez rendszeres, akkor valószínű valami tanulási zavar áll a háttérben. Egy gyakorlott pedagógus ezt ki tudja szűrni. Elküldheti kivizsgálásra a gyereket, és akkor a hivatalos Szakvéleményben is leírják, hogy több időt kell neki adni. (A legtöbb tanár amúgy magasról tesz rá.) De ezt még érettségin és felvételin is be kell tartani! Igaz előtte kérvényezni kell, de kötelező nekik megadni.
Ha meg a tanár rendes, akkor papír nélkül is ad többlet időt a gyereknek, ha látja, hogy pl. figyelemzavar miatt van elakadva, és nem azért, mert nem tanul.
5-ös igen kedves, és tájékozott. Pl. matekból lehet valakinek nehézsége diszkalkulia miatt, azért még nem kell kisegítő. Nem szüntették meg, csak átnevezték, de csak a szellemi fogyatékos vagy autista gyerekek mennek oda. Diszes vagy figyelemzavaros gyerek simán integrálható.
Egyébként sajnos az a gyakorlat, amit többen leírtak, hogy jutott, amíg jutott a tanár leosztályozza úgy.
Sulifüggő. Nálunk iskolaotthon van, tehát én engedem annak az 1-2-nek, hogy befejezze az önállón. Közülük egy papíros is, eleve kaphat plusz időt.
Az viszont tényleg gondot jelez, ha a gyerek rendszeresen nem tudja befejezni. Nálunk az osztály legjobbjai kb. 25 perc alatt írják meg, a többség 30-35 perc alatt végez. Ahogy írták is kb. ilyen időtartamúra vannak összeállítva eleve, hogy a lassabbaknak is beleférjen a 45 percbe.
A kollégáim valamelyik órán vissza szokták adni a gyerekeknek. (Nem a szünetben kell befejezniük, ezért írom így.) Ugyanis számukra is fontos infó, hogy tudja-e az anyagot, ha lassan is, vagy fogalma sincs.
De az ilyen "ülök felette, de nem tudom" típusú gyerekeknek nem.
Sni és btmn papírján úgyis rajta szokott lenni. Ha általános problémája ez az adott gyereknek, akkor elküldik vizsgálatra, szóval előbb-utóbb hivatalos lenne, hogy tovább írhatja.
Az én fiam sem tudja, sőt, volt hogy üresen hagyta. :( Sok éve "rendszerben" van, súlyos figyelemzavar miatt nem tud koncentrálni, kiemelten matematikából. Sajnos a szakszolgálat lassúsága miatt "csak" 5 évbe került az SNI státuszt megkapni.
Nálunk tanítónéni mindig visszaadta a következő lehetséges órán is. (nem ő volt egyedül, aki nem tudta befejezni elégséges szintre)
Nálunk jut,amíg jut.Beszedik,és sok szempont szerint osztályozzák,de hajtják őket rendesen.
Az enyém tudja az anyagot,4-5-ös tanuló lett volna,ha elért volna a végére.Most már elér,de kapkod,emiatt hibázik,3-4-eseket szerez,bár múlt héten volt egy ötöse is.
A feladatokon belül nem ugrálhat,be kell írnia valamit akkor is,ha rossz.Tehát olyan nincs,hogy kihagyja,vagy a könnyebbeket veszi előre,mert akkor durva rontás van,pl.csak 1,2,v.3-mas lehet a jegye.
Harmadikban pl.szorzótáblára 5 perc alatt 80 példa volt,4 oszlopban összesen.
Első három oszlopból 3 kivételével hibátlan volt,az utolsóra nem volt ideje,ötöt írt be hibátlanul,aztán beszedték.Így egyes lett a dolgozat.Ezt kb.3x ismételték meg,beszedett 2 egyest,meg egy kettest,a félévi,év végi jegye is odalett.Hármassal zárt,pedig kevés hibától eltekintve ötösre tudja az anyagot.
Szóval teljesen tanító függő,nem minden esetben tükrözi a gyerek jegye a valóságot,mint ahogy nálunk sem.
(Ha a gyerekre pikkelnek is,akkor még jobban szívathatják.Mint az enyémet,most negyedikes.)
"kevés hibától eltekintve ötösre tudja az anyagot"
tehát ha nem tekintünk el a hibáktól, akkor nem ötös, ami jól is van így, hiszen ez a rendje a dolognak.
Tudod, én is majdnem ötös voltam töriből, csak az évszámok nem mentek, így hármas voltam. pedig minden mást tudtam.
17 csak tudnám, hogy miért hagyjátok mindezt! Én elvinném a gyerekem, ha ilyen módon szívatnák. Csak sajnos ezt az oldalt olvasgatva olyan érzésem alakult ki, hogy a szülők egy része szerint az a jó és az erős iskola, ahol minél jobban tapossák a gyereket és szétszívatják szakmailag megalapozatlan hülyeségekkel.
Nézzük sorban: Milyen hülyeség ez, hogy nem hagyhatja ki amit nem tud? Vagy nem mehet úgy ahogy neki tetszik? Egy versenynél vagy komoly dolgozatnál pont ez a nyerő stratégia amire próbáljuk megtanítani a gyereket, hiszen így nem veszteget időt, ami miatt később azt se tudja megcsinálni amit pedig tudna. Én az enyémet mindig is így tanítottam, hogy ne ragadjon le, ha valamit nem tud.
Ha kihagy nehezebb feladatokat attól a könnyebbekre meg kell adni a pontot és a pontszám alapján kiszámolt százalékra osztályozni. Az, hogy hány százalék milyen jegy annak meg benne kell lenni az iskola pedagógiai programjában. Ilyen a világban nincs, hogy jegyet rontok le azért, mert a gyerek kihagyott egy feladatot.
Harmadikban a szorzótáblára az általad leírt műveletszám az ötös szint júniusban. Viszont ezt tuti nem akkor írták, hiszen akkor digi oktatás volt, meg írtad, hogy a féléve is oda lett miatta, szóval inkább max. januárra tippelek, amikor a percenkénti hibátlan műveletek száma kb. 14 db kell legyen az ötösért. Mivel öt percig írták 5*14=70 db-tól már ötöst kellett volna adni, a gyereked 62 jó példája pedig egy erős négyes nem egyes. Persze a suli eltérhet az országos átlagtól, elvégre ez nem hivatalosan kötelező, de ez azért nem túl etikus. (vagy a tanító nem látta még a könyvet ami erről szól, és amiben benne vannak évfolyamra havi lebontásban az értékek vagy látta de képtelen értelmezni.) Bocsi, de mikor ilyet olvasok mindig elborul az agyam kissé. Nem elég, hogy az oktatási rendszer elavult, a követelmények meg értelmetlenek, egyesek még erre is rátesznek egy lapáttal és csak még rosszabbá tesznek mindent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!