Tanácsos gyakorolni pluszba otthon szorgalomból, vagy maximàlisan elég, amit az iskola nyújt? (Elsö osztaly)csak mert az ovi mellett kellett a szülöi segítsèg
Oviban ugy volt pl emlegették a hét napjait vagy évszakokat versekkel mesékkel a kicsiknek, de ha csak az ovin múlt volna, ilyen alaovetö dolgokat sem tusna a gyermekem, szoval ha én nem tanítom meg neki otthon.
Vagy pl a minimum tízig való számolàst, stb.
Most suliban majd kezdik gyakorolni az íràselemeket is pl(gyermekem pl egy szabàlyos kört sem tud még csak amolyan hullàmos vonalu köröket rajzolni), vagy a régi magyar nyelvvel(tájszolásokkal) is megismerkednek, es mondta az egyik anyuka hogy ök nagyon megszenvedtek ezzel vele anno mert az ö gyereke abszolut nem értette.
Szóval tanàcsos esetleg a sulin és hazi feladatokon gyakorlàsokon túl otthon pluszba testsémàt fejleszteni a tér ès arànyok megértéséhez, vagy gyakorolgatni a félkör rajzokat es hasonlokat nagyban, hogy aztàn piciben könnyebben menjen a vonalak közé a füzetbe, vagy suliban màr rà lehet bizni a gyereket a tanitokra es oktatàsra?
Vagy hasonlo az ovihoz, hogy ha csak a sulin(hàzi feladatokon) mulik, akkor az kevés lesz?
Gyermekem pl ott tart, hogy nem èrti pl a plusz jel és x közötti különbséget,egymashoz viszonyitott helyzetét, tehat ha mondom rajzolj egy plusz jelet azutan egy x-et, csak arra figyel hogy keresztezzék egymast a vonalak es latom rajta nem is érti miröl beszélek, mikor probàlnàm magyaràzni.azaz a tèrèrzékelèse még fejletlen, de ez korosztàlyàra jellemzö normalis.
De leterhelni sem szeretném, a suli utàn egyelöre a kötetlen tevékenységekre helyezem nàla a hangsulyt, mert suliban iranyitottak a foglalkozàsok es ebben a korban a szabadjatekot még szükségesnek tartom.
De ha nem lehet csak a sulira bízni akkor elöveszek testéma jàtékokat azaz iranyitott tornàzàst pl vagy bal jobb oldalisàgu jatekokat stb
Hát a tájszólásokkal nem mostanában fog megismerkedni.
Amúgy, ha nehézséget okoznak neki ezek a körök, Vonalak, Miért ne gyakorolhatnátok?
Ez bozony súlyosabb részképességelmaradásokat jelez. Kell otthon gyakorolni, csak nem mindegy, mit.
Keresd meg az iskolai fejlesztőpedagógust, ha van. Kérd, hogy mérje fel a gyereket és adjon tanácsot. Javasolnám a Pedagógiai Szakszolgálatot is, érdeklődj, mennyi idő után kapna a gyerek időpontot. Ez nálunk minimum fél év, annyit nem volna szabad várnotok.
Sok helyen elérhetők magán szervezésű fejlesztések, felmérést és foglalkozást is csinálnak, csak éppen nem olcsón (pl. Tanulásdiagnosztika, bár ők csak vizsgálnak és véleményt adnak).
Nézd meg Sárosdi Virág "Gyereketető " című oldalát. Vannak fizetős programjai "iskolás leszek" és hasonló címekkel. Ha írsz neki egy e-mailt, bizonyára ad tanácsot, hogy melyik programját javasolja.
Ne azt mondd, hogy rajzoljon plusz meg x jelet!
Rajzold le neki, és másolja le. Ha úgy se megy, rakja ki pálcikákból. Rajzold neki te kis kártyákra (10-10 darabot), ő meg válogassa szét. rajzold a hátára az ujjaddal, ő meg rajzolja papíra, amit érzett.
De a leírásod alapján a gyereked problémái elég sokrétűek, ez tényleg megérne egy alapos felmérést.
Köszönöm.
Most ugy meg is ijedtem.
Majd felhivom a szakszolgàlatot.
"Gyermekem pl ott tart, hogy nem èrti pl a plusz jel és x közötti különbséget"
Majd megérti. Tanulja a betűelemeket, az x-szel úgyis csak betűként fog találkozni, mert hála az égnek ilyen műveletjel nincs a matekban (legalábbis ezen a szinten)
Ez olyan, mintha azon aggódnál, hogy szerinte egyforma az oldalára állított négyzet és a csúcsára állított négyzet. Persze hogy az, mindkettő négyzet. Sőt, neki még lehet, hogy a rombusz és a téglalap is ugyanolyan. De majd megtanulja, mire szüksége lesz rá.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!