Miért divat bukdácsolni meg 2-es, 3-masnak lenni?
Már régen elmúlt a biziosztás, és még mindig jönnek a cikkek a facebookon, ami feljogosítást ad, hogy jó az, ha egy gyerek 2-es, 3-mas, és már olyanok is vannak, hogy jó, ha a gyerek megbukik egyszer, mert nincs abból semmi.
És akkor össze-vannak mérve a jól tanulók a rossz tanulókkal, hogy a jó tanuló csak egy 2 lábon járó lexikon, míg a rosszul tanuló gyerek meg olyan sikeres lesz, mint Elon Musk meg Bill Gates, meg Einstein is megbukott matekból, és mégis zseni volt, stb.
Nyilván nem a jegyek határozzák meg egy ember valódi értékeit, nem is a méregdrága ruhák, de miért van manapság lenézve egy olyan gyerek, aki kitűz maga lé egy célt és tanul?
Illetve jönnek azzal, hogy aki 5-ösre megtud tanulni valamit, az könnyen tanul, és a szorgalmat kell nézni, mert egy 3-mas tanuló szorgalmasabb (WTF?)
És majd most is be fognak támadni sokan, tudom, hogy biztos nem kaptam elég cirógatást a jó bizimért, de miért ez a trendi, hogy valaki sz.rik bele mindenbe?
Én közepes tanuló voltam, majd tizenegyedik osztályban megtáltosodtam, és kerek 4-es volt az átlagom és az érettségi se sikerült olyan rosszra.
Az öcsém kitűnő tanuló, nagy céljai, tervei vannak, ehhez megfelelően teszi a dolgát.
28, ok, értem nagyjából az álláspontodat, meg az is igaz, hogy irásban félreérthető tud lenni egy-egy mondat.
Szerintem azért baj, hogy még a felnőttek is képesek egymás haját tépni verbálisan ezen a témán, mert emiatt megint nem nő majd fel egy normális értékrendű generáció az országban, ha a mai gyerekek is ezt hallják otthon, hogy Piroskát le kell fitymálni, mert stréber vagy hogy Pistikét ki kell nevetni, pedig diszlexiás. Számomra annyira evidens , hogy a tanulásba fektetett energia értéket képvisel, hogy nem is értem, hogy miért vitatkoznak egyáltalán ezen az emberek.
Meg azon, hogy minek tanulunk, feleselges.stb. hát nézzétek meg, hogy bő száz éve még a 8 éves gyerekek már komolya fizikai munkára voltak befogva, örülni kéne, hogy az emberiség történelmének hosszához képest ennyire rövid idő alatt ennyit fejlődtünk, hogy ma már "csak" tanulni kell egy gyereknek. Illetve ma már olyan alacsony követelmények vannak egyes felsőoktatási intézményekbe, hogy aki nem tanult jól vagy csak azt volt hajlandó megtanulni, ami érdekli, az is bejuthat a felsőoktatásba.
Egyetlen ellenkező oldali véleményt iró kommentelő sem emelte ki ezeket a pozitivumokat , csak hogy minden felesleges volt, amit ott tanultál.
Hát bakker, ha ennyire utálja valaki és egyáltlaán nem tudja értékelni,hogy tudást töltöttek a fejébe a világról, annak azt tudom mondani, hogy két megoldás van : vagy buksz két évet az átalános iskolában és akkor mire elvégzed, betöltöd a 16-ot és nem vagy tanköteles, igy mehetsz csavarogni pár évet a haverokkkal, aztán meg külföldre fizikai munkát végezni vagy itthon gyári melósnak , mosogatni..stb. Vagy a nyolc osztály után szakmunkásnak kell tovább menni és ott nem fognak a tanárok túlzottan a tudományokkal zaklatni.
Csak utána senki ne fröcsögjön a többdiplomás mérnökre, az orvosra, a kutatómunkát végző phd hallgató ismerőseire, hogy bezzeg nekik mennyivel jobb a munkájuk, mint budit vakarni egy külföldi szállodában, takaritani vagy zsiros tányérokat mosogatni egy életen át egy kinaiban.
#30 Véletlenül se kezdj indokolni, csak kezd el a személyemet kritizálni...
Mindketten tudjuk, hogy azért nem írtál indokot, mert képtelen lettél volna megindokolni. Ha olyan szuper és összeszedett indokod lett volna, hidd el, hogy leírtad volna, miért vetted volna rövidre?
32 : Irjak neked egy litániát arról, hogy kijelented, a hármas és ötös tanulók tudása ugyanannyi ? 1. A tanulás egy érdeklődő ember számára örömforrás, tudod, valaki magáért a tudásért, a fejlődésért tesz - szokták mondani, hogy "az út maga a boldogság", tehát nem a puszta célért jársz végig egy utat, hanem mert az út közben felszedett élmények, tapasztalatok gazdagitanak.
2. A történelem során számtalanszor bebizonyosodott, hogy "a tudás hatalom". L
3. Lehet, hogy anyagilag előrébb vagy ugyanott tart a gyári gépkezelő, mint a négy szakot végzett kutató bölcsész, de utóbbinak öröme és fejlődési lehetősége van a hivatásában (neki -szemben az előzővel - van hivatása és hivatástudata!) , másrészt a végzettségével sokféle területen épithet karriert, válthat is időnként.
A bölcsésznek pedig a négy szakhoz viszont jó jegyek kellenek a középiskolából és kisgyerekkorban kell hozzá kialakitani a szorgalmat és a kitartást, ami lendületet ad neki ahhoz, hogy végigvigye őket. Nem gondolom, hogy ugyanott tartanának később, ha igen, annak teljesen más okai lehetnek.
Az meg, hogy nem ismerem be magamnak, hogy nem mentem semmire a jegyeimmel, hát nonszensz megjegyzés. Már bőven elég az is, hogy szereztem általa alapműveltséget, stabil önértékelést, sikerélményeket. Az, hogy ez egy jó alap a folytatáshoz a felnőtt életben, az csak a hab a tortán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!