Miért divat bukdácsolni meg 2-es, 3-masnak lenni?
Már régen elmúlt a biziosztás, és még mindig jönnek a cikkek a facebookon, ami feljogosítást ad, hogy jó az, ha egy gyerek 2-es, 3-mas, és már olyanok is vannak, hogy jó, ha a gyerek megbukik egyszer, mert nincs abból semmi.
És akkor össze-vannak mérve a jól tanulók a rossz tanulókkal, hogy a jó tanuló csak egy 2 lábon járó lexikon, míg a rosszul tanuló gyerek meg olyan sikeres lesz, mint Elon Musk meg Bill Gates, meg Einstein is megbukott matekból, és mégis zseni volt, stb.
Nyilván nem a jegyek határozzák meg egy ember valódi értékeit, nem is a méregdrága ruhák, de miért van manapság lenézve egy olyan gyerek, aki kitűz maga lé egy célt és tanul?
Illetve jönnek azzal, hogy aki 5-ösre megtud tanulni valamit, az könnyen tanul, és a szorgalmat kell nézni, mert egy 3-mas tanuló szorgalmasabb (WTF?)
És majd most is be fognak támadni sokan, tudom, hogy biztos nem kaptam elég cirógatást a jó bizimért, de miért ez a trendi, hogy valaki sz.rik bele mindenbe?
Én közepes tanuló voltam, majd tizenegyedik osztályban megtáltosodtam, és kerek 4-es volt az átlagom és az érettségi se sikerült olyan rosszra.
Az öcsém kitűnő tanuló, nagy céljai, tervei vannak, ehhez megfelelően teszi a dolgát.
"Ez az alapműveltség dolog elég relatív. Mondom ezt úgy, hogy én ebből a szempontból műveletnek számítok, mert a humán dolgok pont mentek. De senki nem jó mindenben"
Szerintem egyáltalán nem relativ, a közoktatásban több, mint tizféle tudományágba belekóstolhat a diák . Szerintem kicsit égő, hogy saját magadról te döntöd el, hogy szerinted te művelt vagy, lehet, hogy más szerint nem. A humán dolgok a legtöbb embernek mennek vagy mennének, ha foglalkoznának vele, ez szerintem nem egy nagy truváj. Van, aki mindenben jó , én láttamm ár ilyeneket.
"Meg nekünk pl a tanárok is nyomták felső tagozattól kezdve, hogy most már aztán tanulni kell, mert ez már beleszámít a felvételibe."
Még az a szerencse, hogy a pedagógusok nem azt nyomták, hogy feleslegse tanulnotok, diplomával úgyis a Mekiben kötnétek ki, bukdácsoljatok inkább és egy jó szakmával betegre keresitek majd magatokat. Mégis mit kéne nyomatni egy elkötelezett pedagógusnak, ha nem ezt,hogy hozd ki magaadból a legjobbat ?
Ha te nem hoztad ki magadból a legtöbbet (ráadásul le is irod, hogy szerinted a gimiben még nem nehéz kitűnőnek lenni - mégse voltál az !), akkor pláne kihozhattad volna magadból te is a maximumot.
9 : nekem például nagyon jó tanáraim voltak középiskolában és egyetemen (általánosban nem ). A tananyag szerintem egészen jó. A legtöbb dolog (90%) engem érdekelt, amit tanultunk. Nem tudom, hogy ha egy gyereket nem érdekel a tanulás, azért biztosan a tanárokat kell-e okolni, kereshetjük a "hibát" a gyerekben vagy a szülőben is. Polgár Judit édesapja évtizedekkel ezelőtt bebizonyitotta, hogy akár nevelhető is a gyerek a zseniségre, akkor egy szülő is motiválhatja a gyereket. Nem minden pedagógus születik karizmatikus, virtuóz előadónak, ez tény. De egyszerre tanit mondjuk 8 osztályban 250 gyereket. Elvárható-e ,hogy mindegyikben fel tudja kelteni az érdeklődést a tantárgya iránt, ha a gyerekben nincs motiváció ? Itt jönne képbe a szülő, aki terelgethetné a gyereket efelé, de szerintem nem szokták általában.
Szerintem ez nem igaz, hogy a magyar oktatás rossz és katasztrófális. A közoktatásra és a felsőoktatásra se. Inkább fogalmazzunk úgy, hogy mindkét véglet jelen van, az erős iskolák és a gyengék is. Egyértelmű, hogy ha egy gyerek érdeklődő, szorgalmas, akkor a jó iskolák felé kell terelgetni és akkor ott lesznek is olyan tanárok, akik motiválják. Nekem ahogy mnodtam, pl a gimiben szinte minden tanárom nagyon jó volt.
Én őszintén beismerem, hogy nem hoztam ki magamból a maximumot, és szartam az egészre. Nincs ezzel bajom, mindig is ilyen voltam.
Ettől még egy gimiben kitűnőnek lenni nem olyan nehéz. Én nem voltam, mert nem érdekelt. Csomó dolog van, ami nem nehéz mégsem csinálom. Elismerem azt, aki kitűnő, szép teljesítmény ettől még. Munka van benne, amihez szorgalom kell. Az, hogy nem tartom nehéznek, nem jelenti azt, hogy nem tartom értéknek sem.
Nem tudom feltűnt-e de a kérdező állt bele azokba, akik nem jó tanulók. Erről szól a kérdés, hogy ők szarnak mindenre, meg nincsenek céljaik. Erre írtam, hogy ugyan már, semmit nem jelent, attól még lehet valaki sikeres, magasan iskolázott ember, hogy gimiben nem tanul jól. A többit ti látjátok bele, a saját frusztrációtok miatt. Sajnálom, hogy bántottak a jó jegyekért a suliban. Tényleg. Primitív dolog.
De itt a a kérdező turkál a másik bizonyítványában, nem fordítva. Itt ő cikizi azokat, akik nem tanulnak. Erre írtam, hogy pörög. Kiírt róla egy enyhén sugalmazó kérdést, ahelyett, hogy csendben örülne az öccse sikerének. Tök jogos lenne amit kifogásoltok, ha én írtam volna ki, hogy ugyan ki az a hülye, aki gimiben kitűnő akar lenni,amikor semmi nem ér az egész. De nem. Én csak válaszoltam, mivel érintett vagyok a kérdésben, és mivel a kérdező becsmérlően nyilatkozott a hozzám hasonlóakról. Ebből nem tudom hogy jött ki nektek, hogy most itt én vagyok a bully. Életemben senkit nem cikiztem semmiért. Csak magamat sem hagyom.
24,csak tudod ez a bizonygatás, hogy valami nem olyan nehéz, miközben mi nem vagyunk/voltunk rá képesek (aminek képességbeli oka is lehet, motivációhiány is ..stb.), kissé faramuci. Én pl. soha életemben nem válhattam volna nemhogy közép- de még alsókategóriás tornásszá sem, mert kb semmilyen adottsgáom nincs meg hozzá fizikailag és mentálisan sem, de nem is gondolom, állitom, hogy Csollány Szilveszter nem volt egy nagy wasistdas , én is lehettem vonla majdnem olyan jó tornász.
Valami oka biztos van annak, ha ezt igya többször kijelented, hogy te is lehettél vonla kitűnő és hogy nem olyan nagy dolog. Ezeket az okokat kéne megtalálni magában mindenkinek. Félre ne érts, nem emelem piedesztálra a kitűnőket és valóban nem annyira elérhetetlen dolog, mint olimpikonnak lenni ( sok szorgalommal kompenzálható is valamilyen szintig , még az is ,ha valaki nem oylan jó képességű ). De mivel nálad (tök mindegy, hogy milyen okból) nem jött szóba, hogy kitűnő tanuló lennél , igy feltehetőleg valamilyen frusztráció kompenzálására használod azt, hogy kiejelented, te is tudtál volna az lenni és nem is oylan nagy dolog. Az a baj, hogy ez igy csak egy mi lett volna ha elmélkedés, nem a realitás.
Értsd - én nem szoktam arról teoretizálni, hogy ha akarnék milyen baromi jó mesterszakács, tornász, úszó..stb. lennék.
Hát én sem szoktam, max az ilyen kérdéseknél. Nyilván van akinek reménytelen, meg iskola függő. Biztos van olyan versenyistálló, ahol nekem sem ment volna ha meggebedek sem. De most visszagondolok csak a saját iskolámra, ott azért nem volt olyan kemény az anyag, minden évben volt 3-4 kitűnő tanuló az osztályban. Oké, a matek megizzasztott volna nagyon, ha ötösre akartam volna, ahhoz kellett volna magantanár is. A többi meg szorgalom kérdése. Az olyan tárgyakból is, amikből bukásra álltam, mindig úgy hoztam fel magam, hogy év végén gyorsan csináltam pár ötöst, és akkor így lett kettes. Emiatt gondoltam, hogy ment volna. De rendben, ebben igazat adok, ez csak egy mi lett volna ha elmélkedés, valójában nem voltam az, lehet tényleg nem ment volna ha akarom sem, így utólag már nem tudhatom.
Nagyon ügyes aki kitűnő. Ez tény. Lehet az én írásom is kicsit agresszív, lenéző lett, sajnálom. Nem volt célom lenézni a kitűnő embereket. Tény, én nem voltam az, nekik meg sikerült. Ez nagy dolog. Csak nem feltétlen függ össze a későbbi célokkal, mint ahogy a kérdés írja.
Felesleges dolgokat tanítanak nagyrészt. Írta itt valaki, hogy sok embert csak az zavar, hogy nem forintosítható a megszerzett tudás. Hozzáteszem az is zavar, hogy az iskolában leadott anyag és a valóság közti kapcsolatot nem igazán érzékelik a gyerekek. Ez törinél is megfigyelhető, úgy tanítják, mint egy mesét, ami nem kapcsolódik a jelenhez. Sokan a második világháború tanulásánál jönnek rá, hogy "jé ez nem is volt olyan régen".
A matematika ugyanez. Nincs a matematika tanulásnak szellemi haszna, nem tudnak a gyerekek új következtetéseket levonni a valósággal kapcsolatban, semmi összeköttetés nincs a kettő között. Az órákon végig kitalált problémákat oldanak meg és a megoldásuk után semmivel nem leszel okosabb.
Neked is csak az fájhat szerintem, hogy a tudásod ugyan annyit ér, mint a hármas tanulóé. Nem akarsz szembenézni azzal, hogy feleslegesen tanultál, hogy a kitűnő bizonyítvány nem takar több tudást.
"Neked is csak az fájhat szerintem, hogy a tudásod ugyan annyit ér, mint a hármas tanulóé. Nem akarsz szembenézni azzal, hogy feleslegesen tanultál, hogy a kitűnő bizonyítvány nem takar több tudást.
29, bocs, de az nagyon gáz, amit irtál. Pluszba még egy megkeseredett ember képe jön le róla. Nem is indoklom, hogy miért... igazából az ilyen megnyilvánulásokkal alakitja ki sok ember magáról a szegénységi bizonyitványt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!