A gyerekeinket olyan óvónők és tanítók fogják nevelni, akik most bejutnak a felsőoktatásba kettes középszintű érettségikkel. Ti nem féltek ettől?
Ti nem féltek attól, hogy egyre több felelősség hárul majd ránk a gyerekek tanításában? Hiszen a tanáraiknál jobb képességűek leszünk...
Vagy szerintetek azok, akik mondjuk 144 pontból 75-tel jutottak be annak idején óvónő és tanár szakokra, azokból nem is lesz valójában óvónő és tanár? Vagy meg tudjuk majd válogatni a sulikat?
Mit gondoltok?
Az óvónők nem tanítanak nyelvet, vagy legalábbis csak alapszinten, énekeket, pár mondatot. (amúgy el se végezhetik az egyetemet nyelvvizsga nélkül, mert nem adják ki a diplomáját)
Helyesírás sem kell az óvodába, mert ott a gyerekeket nem tanítják írni.
Én a helyedben sokkal inkább aggódnék mondjuk olyan miatt, hogy csomóan úgy kapnak jogosítványt, hogy bugyi nélkül vezetnek, aztán kiengedik őket szabadon az utakra, na ők sokkal nagyobb veszélyt jelentenek a gyerekeinkre nézve...
Középfokú óvónői végzettségem és tanítói diplomám van. Igaz, mindkettő több mint tizenöt éves, de már akkor is divat volt ekézni a pedagógusokat.
Tény, hogy vannak alkalmatlan pedagógusok. De olyan kollégával, aki tényleg buta, nem nagyon találkoztam, a tizeniksz éves pályafutásom alatt talán 2-vel.
A tanítóképzőben elég erős volt a magyartanítás, helyesírásból pl. rendesen szórták a népet.
"Hiszen a tanáraiknál jobb képességűek leszünk... " Ez egyáltalán nem biztos, hidd el. Fölösleges általánosítani.
1. válaszoló, ez a felfogás hibás. A tanítónak nagyon fontos feladata van, mégpedig a felső tagozaton folyó tanítás megalapozása. Az oktatás egy folyamat, minden mindennel összefügg benne.
Arra pedig elég kevés szülő képes, hogy a gyerekét szakszerűen oktassa. Higgyétek el, nem véletlenül tanultuk a főiskolán évekig a módszertanokat.
Én ezen nem aggódom. Aki nagyon buta, lehet,h felveszik a fősulira, de nem tudja elvégezni. Amúgy az,h vki "nagyon okos" (pl. magasan képzett mérnök), pedig nem jelenti azt,h bármire meg tudná tanítani a gyerekeket. Persze nagyon fontos a szakmai háttér, de legalább ennyire fontos az a képesség,h át is tudja adni a tudását, lekösse a gyerekek figyelmét, tudja őket lelkesíteni, stb.
Sajnos Mo-on úgy van,h az óvónők keresnek a legkevesebbet, kicsit többet a tanítók, többet a felsős tanárok és így tovább. Pedig ha belegondolunk, az alsós tanítók feladata a legfontosabb; ha az alapok nincsenek meg, a középiskolás tanárok a fejükre is állhatnak. Ebből a szempontból jogos a kérdés; igenis jó lenne, ha viszonylag magas pontszámmal lehetne bekerülni a tanítóképzőkre. Csak hát ehhez a szakma presztizsét is emelni kéne... Így ez egy ördögi kör: nem túl okos, nem túl lelkes tanítók, rossz társadalmi megítélés. Ha jól tudom, Japánban a tanítók keresnek a legjobban a pedagógusok közül, a tanítóképzőkre a legnehezebb a bejutás.
Személy szerint én jobban aggódom azért,h kik lesznek a kisfiam csoport-, osztálytársai.
Az óvónők nemcsak versikéket tanítanak,hanem sok más érdekes és hasznos dolgot is, legalábbis a mi egyszerű óvodánkban is így van. (merem remélni, az elit helyeken, esetleg városokban még inkább! :))
Az, hogy a mi két óvónőnk hányasra érettségizett nyelvtanból: megmondom őszintén, abszolút nem érdekel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!