Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Babák » Szupinált cipő vásárlásához...

Szupinált cipő vásárlásához kérek segitséget! Adnátok tanácsot?

Figyelt kérdés

Sziasztok:)

A kislányom 1 éves,most kezd el totyogni/járkálni...vagyis már elég szépen megy önállóan.

Úgy látom az egyik bokája,egy picit befelé billen.

Szeretnék neki venni szupinált cipőt.

Tudom,hogy nem olcsók,de ezen nem akarok spórolni :)sok máson megspórolom az árát:)

Milyet vegyek?

Mik a tapasztalatok?

Melyik márka jó???


Már elvesztem a neten ,annyi mindent olvastam erről a témáról:S


Segitsetek legyetek szivesek!

Köszönöm!



2012. máj. 15. 16:15
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:

igen, nem szabad csak úgy venni harántemelőset. nekünk a gyógytornász ajánlotta, mi azért vettük azt. a mostani amit írtam a szamos cipője szupinált cipő, ezeknél enyhén vannak csak a döntések.


a lényeg szerintem hogy tartsa jól a bokáját. én nem vagyok oda a csilivili cipőcskékért amik bár nagyon aranyosak, viszont abszolút nem tartják egy kisgyerek lábát.

2012. máj. 15. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 A kérdező kommentje:

igen..én is úgy vagyok vele.hogy legyen egészséges a lábija is...most alapozzuk meg nekik ,hogy a lehető legjobban fejlődjenek...

Én odavagyok viszont a csillivilli cipőkért:)...de nem veszek olyat mert sajnos ,ahogy írod is...egészségtelenek!

Pont most hallottam ,hogy egy doki mondta,el kellene felejteni a balerina és társai cipőket a kicsiknek..

2012. máj. 15. 23:06
 23/32 anonim ***** válasza:
Orthopédus mit mond? Addig ne vegyél ilyet amíg ő nem mondja, hogy baj van és ha úgy látja, hogy tényleg gond van meg fogja mondani milyet vegyél.
2012. máj. 16. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 A kérdező kommentje:

Szia:)

Jó sokáig fennt voltál te is:)

Ortopédián nem voltam még a gyerekkel,csak amikor a csipőszürésen voltunk,akkor javasolták,h ha elindul akkor a sarokdöntésés cipőt adjam rá.

És,ahogy írtam is én laikus szemmel is látom,hogy kicsit befelé dől a sarka...emiatt akarok olyat venni a lányomnak.

Védőnővel beszéltem és ő is azt mondta,hogy megelőzés miatt is jók ezek a cipők:)

2012. máj. 16. 10:35
 25/32 anonim ***** válasza:

[link]


itt a honlap, itt megtalálod, mi ezt rendeltük, de pont ilyen nem volt, viszont felhívtak előtte, és elmondták, hogy milyen van, vagy milyen lenne, ha várnék. Rendelés előtt esetleg telózz oda, és mindenképpen írd le, hogy cm-ben írod a babád lábát, mert ez az első salus cipője.

És számlát is tudnak adni egészségpénztárra!

2012. máj. 16. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 anonim ***** válasza:

Akkor is érdemes megnézetni mikro elkezd járni, ha semmi baj nicnsen így meg pláne.

Lehet hogy olyan gond van amitől nem sima boltban kapható cipő kell.

2012. máj. 16. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 A kérdező kommentje:

Sziasztok...

Mindenkinek köszönöm a válaszokat:)

Ma megvettem a szandit a lánykámnak..

Salus-t.nagyon szép és nagyon stabil benne a gyerek.

DE..milyen jó,hogy nem neten rendeltem...

Az 1 csatos 20-asba bele sem ment a lába,mig a 2 csatos tökéletesen jó neki:)

Sajna már szandálcipőjük nem volt..azt mondták majd nyár végén...no comment ennyit az itteni választékról:S

Nagyon szépen jár benne a lányom..örülök,hogy megvettük.Jah 7900ft volt.

2012. máj. 17. 16:28
 28/32 anonim ***** válasza:
Szia! Megkérdezhetem, hogy hol vettétek?
2012. máj. 18. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 A kérdező kommentje:

14.50 -es kedves Hsz!

Persze..

Miskolcon a Corában van egy cipőbolt és ott vettük.

Már 2 napja használja a lányom,de nem tudom elmondani mennyire örülök,hogy megvettük..már most sokkal szebben megy!

Ez nem is kérdés..erre szüksége volt!!

Jó hétvégét kivánok !

2012. máj. 19. 14:00
 30/32 karinamama válasza:
100%

Mennyire káros a szupinált gyerekcipő.


A szupináló illetve szupinált gyerekcipőket szívesen nevezik prevenciós gyerekcipőnek is. A megelőzés csodálatos kigondolmánya mely arra hivatott, hogy gyermekeink oly értékes lábacskájának fejlődését a megfelelő irányba kényszerítse. Egy nagyon izgalmas téma hiszen szinte minden szülő a legnagyobb bizalommal olvassa illetve hallgatja azon ortopéd orvosok nagyra becsült szakvéleményét, tanácsait akiket maguk a gyártók „kérnek” fel a pozitív véleményezésre. . A felkérésnek ára van, és aminek ára van azon illik, hogy legyen haszon is. De kinek is a haszna? De ne menjünk ilyen messzire, inkább nézzük meg az alapokat. Tagadhatatlan, hogy a kezdeti stádiumban észlelt deformálódás vagy mondjuk inkább nem egészséges irányba fejlődő gyermekláb esetében tennünk kell valamit. Itt bizony egy jó ortopédusra van szükség aki gyermekünk lábát részletesen megvizsgálja és egyedi fejlődésének jellemzőit feltérképezi. A leletet a szülővel érthetően megbeszéli és tanácsokat ad a teendőket illetően. Nincs két egyforma lábacska így megkérdőjelezendő azon esetleges gyorsan odamondott javallat, miszerint…” egy szupinált cipő kell a gyereknek”. Jobb esetben még gyorsan oda is biggyesztik a márka nevét, mert ugye csakis az lehet a legjobb.

Mint már említettük, ha egy nem egészséges fejlődési irányt kezd felvenni a gyermekünk lába akkor lehet a diagnózistól függően egy szupinált cipő vásárlásnak létjogosultsága. Természetesen amikor az ilyen fajta folyamat már látható akkor inkább egy egyedileg készített ténylegesen ortopéd cipő lenne a legjobb megoldás és nem pedig egy „tucatcipő” vásárlása. Az ilyen szupinált tucatcipők mindegyike azonos mértékben szupinált (kb:4-5-6 mm) egyformán kőkeményre erősített sarokrésszel rendelkezik. Ugyanolyan rugalmas hajlíthatatlan cipőtalpa van mindegyiknek. Esetleg van bennük pár forintos 2-3 milliméteres szilikon ún. biomechanikus tehermentesítő haszontalanság. Természetesen az alig ismétlődő színvariációk is csak abból adódnak, hogy megmaradt olcsó ki tudja honnan vásárolt bőrökből lettek összeállítva. De ne menjünk a dolgok elejébe. Maradjunk meg a lényegnél. Tehát, ha egyáltalán szüksége van gyermekünk lábának egy korrektúrára mert már a kezdeti stádiumban észrevettük az induló rendellenességet akkor inkább egy egyedi cipőt csináltassunk amely 100% ig a gyermekünk igényeinek felel meg és nem standardokat követ.

De a nagy kérdés, szükséges e a „prevenció” gyanánt gyermekünket a szupinált cipő hordásával kínozni, ha a lábacskája egészséges? Mi történik az amúgy egészségesen fejlődő gyermek lábacskájával ha a félrevezetett, gyermekének csak a legjobbat akaró szülő a „drága akkor biztos jó is” gyerekcipőt kis totyogó gyermekére erőszakolja mert a „doktor bácsi azt mondta”.

Próbáljuk ki magunk. A szupináló gyerekcipők egy döntött sarokkal kényszerítik a lábfejet a külső talp él felé. A gyermek testsúlya a külső talpélekre kerül át úgymond tehermentesítve a belső talpélt. Jól hangzik hogy a még fejlődésben lévő gyenge lábfejet tehermentesítve megóvjuk a gyermeket a lúdtalp kialakulásától. csak egy laikus mondhat ilyet, hogy egy fejlődésben lévő testrészt tehermentesíteni kell és csakis akkor fog egészségesen fejlődni. Testünk minden porcikájának szüksége van a terhelésre, a kölcsönhatásokra, hogy ezáltal alkalmazkodva a szuperkompenzáció elve alapján erősödjék és fejlődjék. A tehermentesített testrész elsorvad, gyengül és haldoklik. Félreértés ne essék, a tehermentesítésnek van helye ha egy sérült legyengült beteg testrészről van szó, hogy a gyógyulási folyamatot elősegítsük.

A másik oldalon mi is történik, a külső talp él szenved a túlterheléstől. Az így átrendeződött súlyelosztás pedig feszíti a térdszalagokat és negatívan hat a csípőre. Tessék csak nyugodtan kipróbálni. Kérem kedves szülő, vegye, most le a cipőjét álljon egyenesen és helyezze át a testsúlyát, minkét külső talp élére. Ugye milyen kellemetlen tud ez lenni? Feszülnek a térdszalagok és az állandó feszülés oldal irányba ki is lazítja őket az idő múlásával. Most képzelje el, hogy az „erősített sarokrész” és az alig hajlékony talp a lábait nem engedi mozogni. És most tessék elkezdeni járni. Hát nem fantasztikusan ugyanolyan totyogó mozgást végez mint kis csemetéje? Ön szerint ez természetes? Mert gyermekének az. Ő nem ismer más cipős mozgást csak ezt. A lábfej nem tud szabadon mozogni az Achilles ín megrövidül. Soroljuk még?

És Ön csak vásárolja évről évre, a legmagasztosabb indíttatásából fakadóan a drága prevenciós szupináló cipőket gyermekének. Nagyon valószínű, hogy soha nem lesz lúdtalpas a kicsinyke de kikényszerített diszharmónia miatt a térd és a csípőízület negatív fejlődése garantált.


Fontos és nem lekezelendő tény az, hogy NYUGAT EURÓPÁBAN nem használják a szupináló prevenciós gyerekcipőket. Kihangsúlyozom nem használják nem árusítják és nem is ajánlják. Minden valamire való nyugat európai ortopédus ismeri ezt a kelet európai csodát de egy legyintéssel elintézik a dolgot. A legnagyobb gyerekcipő márkák még csak nem is mérlegelik a saját szupináló prevenciós gyerekcipő kifejlesztését. Pedig hát ha olyan csodálatos lenne akkor nyugaton aztán van pénz amiből olcsóbban sokkal jobb minőségű szupinált cipőket tudnának gyártani mint amelyeket itt hazánkban forgalmaznak. Természetesen vannak piacozó kis magyar vállalkozók akik kiviszik tízesével és megpróbálnak vele külföldön pénzt keresni de valami miatt nincs átütő erő ebben. A magyar piacon éves szinten majdnem 100. 000 pár szupinált cipőt adnak el a „megelőzés” zászlaja alatt a magyar szülőknek, így gondoskodva arról, hogy gyermekeinket már fizikálisan is roncsolják.

De nagyon nagy üzlet ez valakinek. Mi szülők több mint 1. 000. 000. 000 forintot fizetünk évente. és ha már egyszer valaki bekerült ebbe az ördögi körbe akkor alig van kiút ebből. A szupinált gyerekcipő viselése egészséges gyerek számára káros. Egészséges láb fejlődését nem szabad a prevenció zászlaja alatt merev, természetellenes tartású kényelmetlen kínzó eszközzel, a szupinált cipővel megbetegíteni. Felborul az egyensúly, a szó szoros értelmében. A térdek, csípő és később még a gerincoszlop is károsulhat, hiszen egy természetellenes pozícióba kell át deformálódniuk. Ezeket a következtetéseket józan paraszti ésszel is le lehet vonni. De semmi baj, ha a gyermeknek majd kilazul a térde, akkor kap egy térdszorítót, vagy egy fűzőt a csípőre, , vagy valami egészen új találmányt. A lényeg, hogy mindent egy helyről vásároljunk. De miért csak Magyarországon ilyen sikeres ez a szupinált gyerekcipő csoda?


Azt hiszem ha eddig elolvasta a kedves szülő akkor már kezd Önnek derengeni a dolog.

2012. aug. 6. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!