Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.
Nem mentem hozzá egy muszlimhoz, azt hiszem helyesen cselekedtem, de mégis rossz érzés. Velem van a gond, hogy a lenti dolgok nálam nem fértek bele?
Pár hónap "randizás" (ágyig nem jutottunk, nagyon vallásos) után konkrét tények elé állított, némelyekkel egyet is értettem, a többiről megpróbált meggyőzni, hogy az a helyes út.
amikkel nem teljesen értettem egyet:
nem eszek húst, csak néhanapján bacont, de erről le kellett volna mondanom (mert ők nem esznek disznót)
egy focicsapatnyi gyereket akar
bikini helyett teljes testet elfedő úszódressz, mert más nem láthatja a testem.
a barátaimmal csak napközben találkozhatok, éjszakára nem maradhatok ki (nem buliról volt szó, hanem pl. barátnőnél alvás, mert otthon a helyem)
és bár európában lakunk, de azt mondta hogy még nem tudja hol akar élni (szülei iránban, testvérei uae), szóval mintha ezt ő döntené el és nekem beleszólásom se lenne.
ezekkel a tudnivalókkal pár hónap után - együttélés nélkül - elvárta hogy döntsek a jövőmről, hozzámegyek, vagy szabadelvű európai akarok maradni aki nem akar megállapodni. Mivel már mondtam neki hogy szeretem, és ő is nekem, így azt hitte igent mondok, és amikor mondtam hogy nem vagyok benne biztos, akkor azt mondta hogy átvágtam és végig csak játszottam vele, meg a szüleivel (akiknek skypeon megmutatott, persze lefedve). és most elég rossz érzésem van, mert nagyon nagyon kedvelem, szóval nyugtassatok meg hogy reálisan látom a dolgokat, és egy ilyen házasság nem való nekem, aki európai szellemben nevelkedett. Persze semmi bajom a muzulmánokkal, tisztelem az iszlámot, csak nem gondolom úgy hogy egy ilyen radikális változást könnyűszerrel fogadnék.
Hát valahogy úgy. :D Úgy sem fogjuk meggyőzni. Évtizedeken keresztül ezt sulykolták belé, csak az a baj hogy a gyerekeinek is ezt fogja tanítani.
Amúgy meg ismertem iszlám családot: Az apa verte a feleségét, meg a lányát és ha elment otthonról akkor a fiúnak kellett volna megtennie...
SZinte napi szinten látok muszlim családokat, itt Pesten is, és Londonban, Bécsben is. A nők egy kupacban ülnek a metrón, villamoson, néma csöndben, szemlesütve, még nyáron is nyakig, csuklóig beöltözve, az 1-2 férfi kísérő meg osztja az ukázt, hogy leszállás, felszállás...
Semmi nyoma a kedves beszélgetésnek, viccelődésnek, semminek, el vannak különítve. Nők a háttérben, a pasik meg majd dirigálják őket. Nem telefonálnak, nem olvasnak, nem beszélgetnek, csak ülnek némán. Sajnálom őket.
Szállodában, medence mellett láttam a következő jelenetet. Muszlim pasi vígan úszkál, ugye kint 45fok, felesége tokától bokáig beöltözve, elkendőzve ül a medence szélén. Szerencsétlen asszony belemártotta a lábfejét a medencébe, erre a pasi kirontott a medencéből és kiabálva elrángatta onnan a nőt.
Gondolom a kedves 57%os ebben is látja az egyenlőséget és meg tudja magyarázni, hogy nincs is elnyomva a nő, sőt nagyon is boldog. És mivel sokat járok muszlim országokba, annyi ilyet láttam már, hogy hihetetlen. Bár sajnos való igaz, hogy európából se kell kitenni a lábunkat, ha ilyet akarunk látni. Szóval engem nem érdekel semmiféle internetes szöveg, mert a saját szememmel láttam.
Alapvetően nekem nincsen bajom a muszlimokkal, csak az ilyen elborult fanatikusokkal, mint az 57%os.
A nem-muszlimok azért látnak szinte csak rossz példát egyes muszlimoktól mivel a vallásos muszlimok általában más körökben mozognak.
Egy vallásos muszlim igyekszik kivándorlást végezni és elmenni a nyugatról egy iszlám országba (pl. szaúdiba, stb).
Ezzel szemben sok bevándorló viszont ellepi a nyugatot és ők az iszlám országból mennek a nem-muszlimok országába (ezt a vallástudósok nem is nagyon engedik meg egyébként, csak akkor ha valaki tanulni, rokont látogatni vagy egyéb fontos ügyben megy, de a nyugatra költözést és a nem-muszlim országbeli állampolgárság megszerzését nem engedik, én legalábbis ezt olvastam, de Allaah tudja legjobban).
a nem-muszlimok a negatív tapasztalataikat általában a menekültektől, illetve az idős nőkkel összeházasodó észak-afrikaiaktól szerzik, én legalábbis eddig ezt hallottam vissza és ezt olvastam, de Allaah tudja a legjobban.
minden muszlim egyfajta nagykövete az iszlámnak.
nagyon fontos hogy mit mutatunk és hogyan viselkedünk, milyen az interakciónk.
én úgy vettem észre hogy egy muszlimnak és/vagy muszlimának több türelemmel kell rendelkeznie mint egy nem-muszlimnak, olyankor is ha sértegetnek bennünket.
nem minden muszlim reagál megfelelően a nem-muszlimok kérdésére vagy valamilyen megnyilvánulásukra.
ha a nem-muszlimok szinte csak azt látják hogy fiatal algériaiak idős nőkkel házasodnak, majd az eu-ba érve a nőt kidobják, a nagy családot meg idehozzák és segélyen akarnak élni, akkor ezt látva a nem-muszlimok nem akarják az iszlámot megismerni, ugyanis ez a viselkedés nem igazán tetszetős.
ez visszatartja őket az igazi iszlám megismerésétől, elkergeti őket ez a viselkedés és másoknak is elmesélik a negatív tapasztalataikat (pl. itt ezen a fórumon is).
illetve felerősíti a média által közölt sztereotípiákat is.
nem szoktam lehazugozni a nem-muszlimokat amikor leírnak ilyesmiket, mert tudom hogy ez létezik.
van hogy egyesek a vízumért házasodnak, és vannak a deviánsok, meg vannak a magukat békésnek nevező szúfik is, akik szintén nem az igazi iszlámot mutatják.
muszlimaként nagyon de nagyon rossz azt látni és olvasni hogy más testvérem hogyan lopott, csalt vagy vert át valakit. ilyenkor nagyon ideges vagyok és szenvedek, mert ezek az emberek egy hamis képet mutatnak az iszlámról és a muszlimok személyiségéről.
de megint megjegyzem: ezek a muszlimok általában nem a vallásos muszlimok!
viszont a nem-muszlimok szinte csak ezekkel a kevésbé vallásos muszlimokkal szoktak érintkezni.
pár kérdést megválaszolok és leírok pár tényt is, in shaa' Allaah.
1) hogy a feltett kérdésre is reagáljak: az a muszlim fiatalember aki jár egy csajjal, az nem vallásos.
a járás tilos, akkor is ha nem történik behatolásos szex.
nem lehetnek ekkor sem felügyelet kettesben.
kezet sem foghatnak.
egy muszlim és/vagy muszlima nem lehet kettesben egy ellenkező nemű nem-rokon személlyel.
itt megint az van hogy ezt azok a muszlimok nem szokták betartani akik a nem-muszlimokkal egy körben mozognak, pedig kellene. tehát a nem-muszlimok nem is ismerik ezt a szabályt, nem is tudják hogy egy muszlimnak tilos a másik nemmel való privát érintkezés.
csak nagyon indokolt esetben megengedett a nemek keveredése (nem-muszlimok esetében), pl. elsősegély, nincs azonos nemű orvos, valamilyen egyéb ok.
2) nem biztos hogy a kérdésben szereplő fiatalember szunnita, mivel irán lakoságának a túlnyomó többsége tizenkettes shi'a, ami egy olyan irányvonal ami nem iszlám, hanem egy másik hitrendszer.
a tizenkettes shi'aizmus a zsidó hitrendszert követi. egy ember alapította ezt az irányvonalat. a neve 'Abdullaah ibn Saba', más vallástudósok viszont csak ibn Saudah-nak nevezik.
erről többet a www.sunnahpublishing.net oldalon lehet olvasni, in shaa' Allaah.
3) egy nem-muszlim nő nem tudja eldönteni hogy egy muszlim fiatalember mennyire vallásos. az öt ima betartása önmagában nem elég.
nagyon jól kell az iszlámot ahhoz ismerni hogy egy nő kiszűrhesse hogy ki a jó muszlim.
4) az iszlámban van megkövezés.
a halálbüntetést és minden más büntetést az iszlámban a muszlim bíróság szabja ki alapos vizsgálat után.
tehát nincsen rögtön ítélő bíróság.
a házasságtörés vádja nagyon súlyos.
ha nincs rá bizonyíték akkor a vádló embert korbácsolják meg.
5) a muszlim nők nem fürödhetnek nyilvános medencében ahol nem-rokon férfiak is vannak.
mi muszlim nők csak egymás között fürödhetünk, és még egymás előtt sem vetkőzhetünk le.
több hozzászóló is érdekesnek találta hogy a férfiak miért vannak kevésbé felöltözve, míg a nők teljesen:
a válasz az hogy a férfiak szemérme (amit el kell egymás előtt is takarniuk) az a térd és a köldök között van, míg a nőknél az egész test a szemérem része (egyes vallástudósok szerint a kézfejek, lábfejek és arc nem, de erről megoszlanak a vélemények).
a nők egymás között csak azt mutathatják ami a kis rituális bemosakodáskor is ki van takarva.
két kar könyékig, arc, nyak, lábszár egy része.
tehát mi muszlimák egymás előtt sem vetkőzhetünk meztelenre, sőt, átlátszó és tapadós ruhákat sem viselhetünk egymás előtt.
6) 'a férfi ezt és azt tette a nővel':
ezek a történetek általában vagy a nem-muszlim nőkkel estek meg akik nem tudták milyen együtt élni egy muszlim férfival házasságban csak gyorsan össze akartak házasodni, vagy nagyon új muszlimával estek meg, akik még nem rendelkeztek elég tudással az iszlámról.
egy muszlima aki ismeri az iszlámot és a szunnát valamennyire, az nem akar idegen férfiakkal keveredni, nem akar nyilvános medencébe ruhába se bemenni, nem kompromittálja magát.
egy muszlima nem akar direkt bűnt elkövetni.
én muszlima vagyok és egyáltalán nem akarok strandra menni, nem járok ilyen helyekre, mert nőként nem szabad és szégyenlős vagyok.
fürdeni otthon is lehet.
egy nő helye otthon van és én élvezem az itthoni életemet.
egyáltalán nem hiányzik a strand, nem hiányzik a levetkőzés, nem hiányzik a vezetés sem.
nem akarok női magazinokat olvasni, nem akarok tűsarkút viselni.
vezetni nem tudok, mert az iszlámba való belépésem előtt nem tanultam meg, most meg már nem érdekel.
egyébként szaúdiban is csak pár városban tilos a vezetés.
helyette sofőrök és nőknek fenntartott buszok vannak.
megvan az oka a tiltásnak és a nők érdekében van ez.
ezek a történetek hogy 'nem mehettem inni, nem vetkőzhettem le', ezek általában szinte mind a nem-muszlim nőkkel estek meg, akik egyáltalán szinte semmit sem tudtak az iszlámról, de arról sem hogy nekik milyen jogaik vannak feleségként, a férjüknek milyen jogokat kell megadni, és a többi.
tehát ők maguk nagy hibát követtek el, de ezt általában nem ismerik be.
mindenkinek meg kellene ismernie hogy milyen jogai vannak és neki mások felé mit kell megadnia és akkor tudná hogy rendben, hozzámegy ehhez a férfihoz, vagy inkább nem megy hozzá.
de ők nem hallgatnak rám és más muszlimákra sem (fórumra beíró lányokról írok most) hanem sietnek az esküvővel.
utána pedig sok lány és asszony valamelyik fórumon és elkezdett panaszkodni a férjük háta mögött hogy milyen életük van.
ők mentek hozzá a pasihoz ismeret nélkül és kikerülték a sok piros zászlót és figyelmeztetést amit én és más muszlimok nekik írtunk: 'az nem vallásos aki lefeküdt veled', 'ne menj hozzá, mert aki iszik az nem korrekt', 'ismerd meg az iszlámot'.
de ők mégis ilyen pasit akarnak férjnek és apának.
7) az iszlam net oldalon sok deviáns személy van (pl. al-munajjid, zakir naik).
a magyar nyelvű iszlámmal kapcsolatos weboldalak nem biztonságosak és én magam sem innen tanultam az iszlámról.
akit érdekel az iszlám az ezekre a weboldalakra tud elmenni, illetve itt talál sok más linket is, in shaa' Allaah.
8) én el akarok menni innen, mert ez az ország nem a muszlimok területe.
sajnálom hogy olyan sok nem-muszlimnak van rossz tapasztalata a muszlimokkal, de tényleg arról van szó, hogy ezek az egyének nem igazán vallásosak, a vallásos muszlimok pedig általában a saját köreikben mozognak és főleg csak egymással érintkeznek. így akarják elkerülni hogy ne legyenek olyan gyengék, mint akik a nem-muszlimok földjére jönnek hogy eu-s vízumuk lehessen, de Allaah tudja a legjobban.
a rendes muszlimok szépen viselkednek, a szabadidejüket (ami egy muszlim számára hatalmas értek) pedig általában előadások hallgatására, a vallástudósok beszédeinek meghallgatására fordítják, vagy tanulnak, de Allaah tudja a legjobban.
most is megy egy konferencia éppen, de nem itt Mo-n, hanem amerikában.
akit érdekel, annak linkelem az oldalt ahol élőben lehet hallgatni, in shaa' Allaah.
akit érdekel az iszlám az NE a magyar nyelvű oldalakra menjen fel, mert azok nem megbízhatóak.
amiket beírtam az előbb az mind jó oldal.
9) nem lehet azt írni vagy mondani hogy az isi nevű csoport nem muszlim.
ez tekfír, vagyis hitetlennek nevezés.
ilyet nem lehet csinálni.
a vallástudósok egy része nem tartja muszlimnak a terroristákat, de a korrektebbik és erősebbik nlzet az, hogy a terroristák is muuszlimok, csak nem az igazi iszlámot képviselik és nem is azt követik.
az a nevük hogy khawaarij (khawáridzs), azaz lázadók ('akik kimennek').
azért számítanak muszlimnak, mert tudatlanságból teszik amit tesznek, félreértelmezik a Qur'aan-t és a szunnát.
Na akkor igy lezaraskeppen en is elmeselek egy rovid sztorit.
Gimnaziumban tesom ellokott egy lanyt mert az kvaanyazot. A tesitanar a lany mellé allt es azt mondta hogy a mi kulturakban a fizikai eroszak elfogadott. Otthon felhaborodott a csalad es ment a panaszbejelentes.
Nem csak fizikai erőszak van.
Akkor is a lány mellé állnak, ha Laci löki fel és nem Ali. Az ocsmány beszéd valóban nem szép, de senkit nem jogosít fel a másik bántalmazására. A rokonodnak semmi joga nem volt a lányt "nevelni".
Látod, ez is újabb kérdéseket vet fel.
Miért érezte feljogosítva magát rá? Mert lányról volt szó? Petit is ugyan így föllökte volna? Miért nem lehetett egyszerűen rászólni? Mert asszonyállat révén úgyis csak az erőszakból ért?
Csak magad alatt vágod a fát. Arról prédikálsz, hogy hibásan ítélnek meg titeket. De konkrétan csöpög az írásodból a lenézés, a felsőbbrendűség.
Nem tudom olvastad-e amit az előbbi hölgy írt. Tényszerűen elmondta a véleményét. Nem értek vele egyet, de el tudom fogadni. Neki joga van így élni, így gondolkodni, nekem meg nincs jogom ebbe beleszólni, amíg nem akarja rám erőltetni. Óriási különbség van az ő és a te írásaid között.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!