Az emberek miért nézik le a vendéglátásban dolgozókat? (Pincér vagyok)
Nagyon sok esetben az emberek lenéznek engem is és kollégáimat is illetve utalnak rá. Még olyan emberek is akiken látszik h rosszabb életkörülményei vannak, mint az itt dolgozóknak.
Nem teljesen értem az okát h kivel alantasabb munka ez mint pl. Egy ügyfélszolgálatos, biztonsági őr, eladó vagy egy rendezvény szervező.
19-es! A kaját ki tudod vinni, de a pincérkedésnek ez csak egy kis része. Kicsit olyan, mint egy művészet. Kell hozzá tehetség és sok év tapasztalat. Mint akiről a 15-ös írt. Persze a legtöbb nem ilyen, de ez lenne a cél. És egy ilyen profi tudja kezelni a lenéző vendégeket is.
(Én egyébként nem vagyok pincér)
A kérdésre válaszolva pedig azt gondolom, hogy vannak emberek, akik ilyen helyzetben akarják megmutatni a "hatalmukat" általában olyanok, akiknek nincs. Természetesen igazságtalan helyzet ez, a legjobb profi módon helyretenni az ilyen embert.
19-es, na látod, pont az ilyen nagyképű öntelt gyökereket szokta rommá szívatni egy felszolgáló.
Én 30 éve nyomom vendéglátásban, de ennek ellenére -vagy pont azért, mert belelátok, és nem vakon pofázok hülyeségeket) pontosan tudom, hogy a töredékét se tudnám megcsinálni annak, amit egy felszolgáló.
Nem betanított munkásokról beszélek, hanem felszolgálókról!
Meg mi már az a duma, hogy a te munkádat ne tudná bárki elvégezni?! :D
Szerinted más nem tud 8-10 évet tanulni? Vagy valami szupermen vagy, lézernézés is kell a munkádhoz?
Pont erről beszéltem neked, egy felszolgálónak is kell tanulnia 8-10 évet ahhoz, hogy minimálisan belelásson az egész szerteágazó szakmába! Ide egész pontosan 2% jut el azoknak, akik elkezdik ezt tanulni! Kettő % !
Mivel a tanuláson felül kell némi rátermettség is!
Úgyhogy barátom, ezt így látatlanban megelőlegezem neked, ha neked felszolgálásból kéne megélned, (nem Balaton-parti betanított munkára gondolok) ezzel a mindent megmondó stílussal 3 hónapon belül az utcán koldulnád össze a napi zsíroskenyérre valót.
21, a pincérek 1%-a vagy kevesebb dolgozik olyan helyen, ahol szüskég van arra a tudásra, amit elméletben megkapott az iskolában.
Semmi lenézni való nincs a munkájukban, de tetszik vagy sem, bizony ha beesel az utcáról sem okoz problémát megoldani, ellentétben a legtöbb szakmunkával. Hajat festeni, vágni, házat építeni, villanyt szerelni nem tud bárki, felszolgálni igen.
23, téged meg szeretettel várlak holnap délelőtt, csinálhatsz egy TEP-et.
És képzeld, nem szoktak rommá szivatni. Egyrészt, mert mint írtam, eszemben nincs lenézni őket, nem vagyok velük bunkó, de nem voltam az a kb 16 éves kislánnyal sem, aki besegített az étteremben, ahol a hétvégén ebédeltünk. Ő sem tanulta évekig, mégis azt kaptuk, amit kértünk, kedvesen, udvarisan szolgált ki, pedig még csak nem is felszolgálónak tanul...
Ettől még tartom, hogy a felszolgálók 99%-a bárkivel helyettesíthető.
Hát kérdező, én voltam takarítónő és recepciós is (nőként, ez nem tudom, mit számít, esetleg annyit, hogy egy nővel szemben többet meg mernek engedni maguknak, mintha egy izmos és/vagy 190 centis férfi állna a pult túloldalán).
Az általad említett agyi szinttel és viselkedéskultúrával rendelkező vendégek nem voltak különbek semmivel sem ezekkel a posztokkal szemben. Takarítóként olyan irgalmatlan mocskot tudtak otthagyni, hogy csak na, olyanokról van szó, hogy pl véres betétet, a gyerek szros pelenkáját képtelen volt a (naponta ürített) szemetesbe dobni, inkább lebszta a padlószőnyegre, használt óvszer az ágyban és még sorolhatnám. Ha bekopogtam udvariasan, hogy kérnek-e takarítást (nem tették ki a kis táblát, hogy nem), voltak, akik “ne zavarjon”, rosszabb esetben “húzzál már innen” szöveggel az arcomba csapták az ajtót. Aztán némelyik persze panaszkodott, hogy az ő szobáját miért nem tartják tisztán.
Recepciósokról meg már alapból annyit kell tudni, hogy talán tényleg az ételen kívül MINDEN panasszal rajtuk verik el a port először. Koszos a szoba? Hideg a víz a medencében? Túl nagy a forgalom a szálloda melletti autópályán, ahova a szoba ablaka néz? Túl kicsi a szoba/az ágy/a fürdő? Túl hideg a tó/élményfürdő medencéje? Túl messze van a legközelebbi strand? Túl hangos a szomszéd vendég? Bunkó volt a személyzet valamely más tagja?
Mindenre egy a vendég válasza: Szóljunk a recepciósnak!
Ami még egy dolog, mert valóban feladata a panaszkezelés, de azért, mert a medencebárban a mixer rossz koktélt adott neki, nem a recepcióssal kéne úgy beszélni, mint egy senkivel, mert nem ő hibázott (mondjuk senkivel se kéne, mert bárki elronthat bármit, de egy ilyentől azért nem fog atomháború kitörni). Helyben kellett volna jelezni a problémát. Meg néhány panaszt nem ártana átgondolni a kedves vendégnek, azzal mit kezdjen a recepciós, hogy a városi fürdőben a termálmedencében hideg a víz? :D
Szóval most nem az a célom, hogy azon veszekedjünk, kinek rosszabb, hanem hogy felesleges összehasonlítgatni magad más posztokkal. Bizonyos IQ szint alatti emberek kollektíven mindenkit lenéznek a vendéglátásban, mert náluk a kiszolgáló személyzet=rabszolga, akinek kuss van.
Mert a pincérek sokszor úgy lesznek pincérek, hogy tanulatlanok, nincs máshova menniük, ahova felvennék őket. Legalábbis az USA-ban így van és valószínűleg onnan átvettük ezt az attitűdöt, mily oly sok mást. A hatalom a vendég kezében, hiszen ő ugráltatja és az ő borravalójától függ. Akinél ez így van, azt a szerepéből fakadóan lenézzük. (Pszichológia, nem fejtem ki, mert messzire vinne.)
A recepciós nem rohangál, egy pult mögött van, papírokkal meg számítógéppel dolgozik, roppantul elegáns/dekoratív, általában gyönyörű, fiatal egyetemista. Szóval kvázi irodai munkásként, adminisztrátorként tekintenek rá. Így a szemükben "feljebbvaló". A kezében több a hatalom, ő kezeli a foglalásukat, a kulcsokat stb.
Szerintem 2 fő oka lehet a lenézésnek ezesetben:
1. A vendég egy tapló sznob majom, aki annyira primitív, hogy pénz, az anyagi helyzet, illetve a beosztás alapján ítéli meg az embereket
2. A vendéklátós/pincér/szakács egy pöffeszkedő, visszataszító figura, mert függetlenül attól, hogy egy nem éppen tanult ember, viszonylag jól megy neki, ha jó helyen dolgozik. Az ilyen suttyó meg ő maga váltja ki a vendégből az ellenszenvet
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!