Esősorban tanárok válaszát várom. Mikor eldöntöttétek, hogy tanárok lesztek miért pont amellett döntöttetek?
Végzős vagyok, és én is tanárira készülök. Az lenne a kérdésem, hogy most a tanáraim látják hogy jó vagyok, megállom a helyem pedagógusként, de látnak bennem valamit amit én nem. És nem tudom hogy mi az. :D
Ti ezt az egyetemen tanult pszichológia tanulásánál megértitek, vagy csak miután elkezdtek tanítani?! Úgyértem, hogy ti is láttok "valamit" egy gyerekben, amit ő nem tud még magáról. Vagy hogy mennyivel néztek más szemmel a gyerekekre mind például mikor tanultatok?
Én MÁR nem vagyok tanár, de egy pár évig csináltam. Én azért döntöttem így, mert volt olyan terület, amelyhez értettem, és vonzott a gondolat, hogy embereket segítsek. A kettőt így tudtam összekötni.
Én nem tudom, hogy mit látnak benned a tanáraid. Tanárokban is vannak prekoncepciók, részben a tapasztalata, részben a személyiségükből adódóan. Nekem mindig probléma volt, hogy mást láttam a diákokban, mint a kollégák, okosnak tartommam egy utált diákot, szimpatizáltam olyannal, akit az osztályfőnöe hülyének tartott stb. Megmondom őszintén, a személyiség, a jóindulat alapján szimpatizáltam diákokkal ugyanúgy, mint egyébként emberekkel tettem, de ez sosem mutatkozott meg osztályzatokban.
Ha ez nem válasz a kérdésedre, akkor kérlek, kicsit szedd össze jobban a gondolataidat, mert a második bekezdés kissé zavaros.
"Addig szerettem tanítani..."
. Tehát úgy 1978-ig.
"Elképzelhetetlen volt, hogy az órákat valaki zavarja, mással foglalkozzon, tiszteletlen legyen."
. Akkor miért is kellett pofon, meg vonalzó?
Egyébként értem, hogy ez egy jó kis hergelés a tanárok ellen, csak az a baj, hogy a többségnek van ismerőse, aki a '60-as, '70-es években járt iskolába, és tudja, hogy rohadtul nem ilyen volt. :D
“Akkor miért is kellett pofon, meg vonalzó?”
Sajnos mindig volt 1-2 kivétel. A többség viselkedett. A mai iskolák nagy része olyan, mintha állatkertbe lépne be az ember.
2-nek :
Dél-Koreába kellett volna születned. Ott vesszőzhetnél kedvedre seggeket
Nagyjából 10 éves korom óta tanár akartam lenni. A "miért"-re pedig egyszerűen az a válasz, hogy: "mert az a munka tetszett".
Aztán 3 év után otthagytam a pályát. Egyszer-kétszer előfordult, hogy egy-egy félfév erejéig órradóként pár órát bevállaltam, de most már azt sem. Szerettem tanítani, sőt, korrepetálásokat, felkészítéseket még most is elvállalok, de a pedagógusi élet nem nekem való.
A tanárképzőről meg inkább ne beszéljünk. Intézményfüggő persze, de nálunk a pszichológia szakon nullához konvergált a későbbiekben hasznosítható tudásanyag mértéke.
Elsődlegesen, nem kellett volna tanárokat tegezni.
Másrészt, illik megadni az elismerést, megbecsülést; harmadrészt sokféle tapasztalata lehet mindegyik tanárnak, hogy ki miért szereti, nem szereti a foglalkozását, vagy mit szeret tanítani, hogyan tanított (élőben, vagy online, vagy korrepetált magántanár foglalkozásban...)
És miért tekintik butának a tanárokat, miért sértegetik őket... Ez is elfogadhatatlan. Nem csak azért, mert én is tanárnak készültem, ezt tanultam korábban.
"Elsődlegesen, nem kellett volna tanárokat tegezni."
. Miért?
Eddig elég jók a válaszok :D Az egyik azon mereng, hogy milyen jó is volt, amíg szájba lehetett vágni a gyereket, a másik egy anonim fórumon kiakad azon, hogy nem magáznak, zseniális.
Magázódva is lehet tiszteletlennek lenni, meg tegeződve is.
Kérdező : én 18 évesen az akartam lenni, aztán hagytam magam lebeszélni. 25 voltam, amikor azt mondtam, hogy ez az én dolgom és én életem...
Az egyetemi pedagógia/pszichológia tárgyaktól pedig ne várj sokat, egy-két gyakorlatnak láttam értelmét annak idején.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!