Hogyan deríthetem ki, ki az áskálódó?
Egy dolgozói járaton vagyok buszsofőr. Gyárakba szállítom a munkásokat. Van egy melós, aki folyamatosan áskálódik ellenem. A szemembe nem meri mondani a problémáját, annyira nem gerinces. Hanem bemegy a gyár irodájába és valótlanságokat állítva vagy az igazságot erősen elferdítve, próbál alám tenni és kirúgatni.
2,5 éve vagyok ezen a járaton. Eddig senkinek nem volt baja sem velem, sem a vezetési stílusommal. Kb. Fél éve kezdődtek az áskálódások. Kezdve azzal, hogy ez az illető olyanokat állított, hogy rendszeresek a gyorshajtások, a veszélyes előzések és az indexet, nem minden esetben használom. Na most nem tudom, hogy az illető utas, minek képzeli magát, önkéntes rendőrnek vagy esetleg vizsgabiztosnak? De az adott busz hivatalosan 100 km/h-val mehet autópályán, s szinte végig azon megyünk. Nagyobb sebességre, pedig a busz nem képes, mert 100-nál lekorlátoz. Előzés alatt, pedig nem tudom mit ért, de autópályán busszal előzhetek. S azt párhuzamos közlekedésre alkalmas úton, elhaladásnak hívják, a lassabb jármű mellett. Városban is szinte végig 2x2 sávoson megyünk, ahol pedig egy sávos az út, ott a fizikai akadály miatt, nincs is lehetőség előzésre.
Indexet, pedig abban az esetben nem használom, mikor hajnalban teljesen üres a város, s rajtunk kívül, nincs más az úton/járdán. Ez szabálytalan, tudom, de ebben az esetben nem tartom indokoltnak, az index használatát.
Folytatódott azzal, hogy egy vaddisznó feltévedt az autópályára, amit én észlelve, egy hirtelen kormánymozdulattal kikerültem.
Ez a dolgozó, nem a velem, a sofőrrel kommunikálta le, hogy mi volt ez, hanem ismét bement az irodára, s előadta a meséjét, hogy elaludt vezetés közben a sofőr, áttért a másik sávba, majd visszarántotta a buszt, s majdnem felborultunk. Na most a felboruláshoz köze nem volt a dolognak, de még a majdnemtől is messze volt. S nem is a másik sáv felé, hanem a leállósáv felé rántottam a kormányt.
Ezután a buszos cég, beszerelt a buszba a menetrögzítő kamerát.
Ezután ez a dolgozó, már nem tudott mással előállni, mint hogy fáradt a sofőr, ezzel ment az irodára panaszkodni, mivel a kamera miatt, már más ütőkártyája nem maradt. De igazából ahhoz, neki mi köze, hogy fáradt vagyok-e? Arra nem kíváncsi esetleg, hogy viszket-e a hátam, vagy éhes vagyok-e, vagy van-e lukas fogam?
Most, hogy pár napja a menetrögzítő kamera nem működött, mert behalt a töltője, s látta, hogy nincs bekapcsolva, alkalmat talált ismét az áskálódásra, s ismételten előhúzta a veszélyesen vezet a sofőr, kártyát.
Annyi történt, hogy a teljesen üres jeges útszakaszon, kicsit elkapart a busz hátsó kereke, de semmilyen veszélyes dolog nem történt. Az utas megint ment az irodára, s úgy adta elő a történetet, hogy keresztbe fordult és megpördült a busz a kanyarban. S ő életveszélyben érzi magát.
Az a baj, hogy a buszos cég, egy külcég, nem a gyárhoz tartozik. S a gyár a megrendelő, ők dirigálnak.
A főnököm, próbálna kiállni mellettem, de a gyárnál a vezetők, mégis felülnek ezen a dolgozó, hazugságainak. S a gyártól a megrendelő, már kérte a sofőr lecserélését. Az én főnököm, ha nem tudja meggyőzni a megrendelőt, kénytelen lesz elküldeni, mert ebből a városból, nincs más járata. Ő tudja, hogy jó sofőr vagyok, 2009 óta nemzetközi kamionsofőr voltam, Európát bejártam, tehát nem kis gyakorlatom van és soha nem megyek bele veszélyes helyzetekbe.
A gyárból a megrendelővel, próbáltam felvenni a kapcsolatot, de ott csak főnök, a főnökkel tárgyal.
Tehát mit csináljak ebben a helyzetben, vagy hogy derítsem ki, hogy melyik ez a féreg?
#9
Hát igen, ez is a gond. Hogy a gyári vezetésnek, kissebb gondja is nagyobb annál, minthogy egy külcég alkalmazottjával foglalkozzon. Úgy vannak vele, oldja meg a külcég vezetője.
#10
A saját főnökömmel, meg nem akarok kib.szni, mert az teljesen mellettem áll, meg tök normális.
Az indexes pont alapján elől foglalhat helyet, mert a busz közepéből, hátuljából ugyan honnan látná, hogy használod-e az indexet?
Egyébként ez nekem civil, B-kategóriás sofőrként annyira fura. Édesapám hivatásos sofőr, sokáig kamionozott, buszsofőrként is dolgozott, és ő röhögött ki, mikor egyszer álltam be az autómmal a világ végén lévő házuk udvarába, és az utca végén, ahol rajtam kívül senki nem volt, indexeltem, mielőtt bekanyarodtam volna az udvarba. Hogy ezt minek, kinek jelzem, hogy balra fogok kanyarodni, a szomszéd macskájának? Közben meg én észre se vettem, hogy indexelek, egyszerűen odatévedt a kezem, mielőtt elfordítottam a kormányt, mert így van megszokva.
A helyedben amúgy minden szabályt betartanék, hogy tényleg feddhetetlen legyél, mikor vádol, a fedélzeti kamerát meg megjavíttatnám vagy kicserélném akár saját költségen is, ha van erre lehetőség. Aztán előbb-utóbb csak megunja a dolgozó cége, hogy valami akadékoskodó alak folyamatosan a nyakukra jár a hülyeségével, ha tényleg már sokszor bebizonyosodott, hogy hazudik/túloz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!