Aki külföldre furgonoz valóban napi 2-3 órát lehet csak aludni minden nap és 21-22 órát folyamatosan kell vezetni különben nem fizetnek ki?
Igen, miert kerded? Gondolom, csak egy nyomorek emberi leny vagy, akinek 6-8 ora alvas kell. Pff, amator...
Na, kb. ennyi logika van abban, amit kerdezel.
Közúti fuvarozásban dolgozók naponta legfeljebb 9 órát vezethetnek. A napi vezetési időt azonban legfeljebb 10 órára, de legfeljebb heti kétszer meghosszabbíthatják. A járművezetők azonban nem tölthetnek a volán mögött heti 56 óránál többet, két hét alatt pedig 90 óra a vezetéssel tölthető maximális idő.
Szükség esetén egy héten belül legfeljebb 60 órára meghosszabbíthatja a munkaidőt. A meghosszabbítás csak akkor lehetséges, ha a heti munkaidő 4 hónap átlagában nem haladja meg a 48 órát.
A vezetési időre és a pihenőidőre vonatkozó uniós szabályok minden olyan járműre vonatkoznak, amely olyan árukat szállít, amelyek megengedett legnagyobb tömege meghaladja a 3,5 tonnát, vagy utasokkal és a vezetővel együtt legalább 10 üléses a befogadóképessége.
Sajnos vannak még ilyen cégek és vannak akik megcsinálják ezeket, mert nagyon kell nekik a pénz.
Normális cégeknél állítólag már nem nagyon van ilyen, ha esetleg előfordul hogy ennyit kell vezetni akkor utána hagynak pihenni.
Egyébként a furgonosokra is ugyan az a szabály vonatkozik mint a kamionosokra,igazából ezt a furgonosok papír alapon csinálják mint pl lázlap ;németek kérik, franciáknál is hasonló van.
Amiket olvasol az igaz,furgonozásban 1 év alatt öregszik az ember 3 évet is minimum.
Hol nappal vagy éjjel kell menni de van olyan hely is ahol mehetsz éjjel-nappal.
Lehet hogy jól keresel vele talán, de később legyen elég pénzed gyógyszerekre is.
YouTuben van Szili furgonnal vlog csatorna,nézd meg például őt,van mikor olyan tranzit időket kap amit éppen hogy tud teljesíteni.
Beszéltem olyan emberrel aki Németország (Lipcse)-ből Portugália (Lisszabon)-ba majd vissza Lipcse megcsinálta 2 óra alvással több mint ötezer km.
Volt egy házaspár aki ugyan ezt a kört csinálta, persze ők egymást cserélgették.
Nyilván ki lehet fogni jó céget is, de ahoz idő kell.
Szépen tudnak példálózni az AETR-rel, csakhogy a furgonokra pont nem érvényes.
Szóval igen, ha éppen olyan fuvar van, akkor elvárás, hogy egy seggel megjárt 6-800 km-t is akár
#8 De érvényes rájuk is főleg Németben,Franciában papír alapon, csak még keleten nem foglalkoznak ezzel.
2025-26-tól azt hiszem már nemzetközi furgonokba kell tachográf.
Egy kamionos is tud menni napi 600km de akár 800km - is meg tud tenni, persze forgalom függő.
Furgonosok napi 1000-1500 km mennek átlagban kb, de nyilván vannak olyanok is akik 1500km-től többet mennek.
Havi szinten lazább cégeknél 15000 km menne átlagban, aztán vannak olyan cégek ahol már 20000km az átlag, majd van még 25000km és a csillagos ég a határ.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!