Ennek van értelme, vagy csak nettó kibszás?
8 órás munkarendben alkalmaznak, egy kiszállítással foglalkozó cégnél, mindenki előző nap tudja meg mit kell kivinnie másnap.
Eddig úgy volt, hogy ahogy végeztünk mehettünk haza, ha 5 óra alatt akkor 5 óra alatt, a fizetés mindig fix.
Főként nyaranta volt, hogy 9-10 órát is dolgoztunk egy nap, de összességében ez az 5-6 óra a jellemző az év nagy részében. (heti 1x van meg a 8 óra)
A 9-10 órára nem fizettek túlórát mert havi elszámolásban fizették, és akkor ugye nem volt túlórája senkinek.
Most január 1-től bevezették, hogy nem lehet hazamenni, kötelező ledolgozni a 8 órát, de persze ugyan úgy 5-6 óra alatt végez az ember, csak most a gépjárműben kell várakozni amíg idő nem lesz.
A válasz, hogy örüljünk, hogy eddig haza lehetett menni.
Nekem ezzel a 8 órával nincs is bajom, bár a fizetés még mindig annyi mint mikor 5-6 órát dolgoztunk (arra a munkaidőre volt reális az a pénz is, arra is volt kalkulálva) de a fő gond, hogy én dolgozni járok ide, nem pedig azért, hogy 3 órán át üljek egy autóba.
A cég nem tud munkát biztosítani, én erről nem tehetek.
Tudom, hogy sokan örülnének ha lenne egy pihenőjük a munkaidejükben, de én pont nem az a típus vagyok, szeretem a pörgést, ha nincs megállás.
Igazából csak az lenne a kérdés, hogy jól látom, hogy ez csak nettó kiszúrás, és valójában semmi értelme nincs?
GLS, DHL, DPD, eo?
Üdv a klubban, mi 6-14 voltunk bejelentve 8 órában, holott 5-17ig tartott a meló.
De nem panaszkodtunk, ezt vállaltuk, mikor első nap kimentünk valakivel túrára, nemigaz? ;) Még jó, hogy a jatt bőven elég a túlóra kifizetésére. Dolgozni is "tudni" kell ám, meg dörzsöltnek lenni.
Ha nem érted, mire célzok, válts melót, nem neked való.
Öt őrás bérért nyolcat a kocsiban rohadni, miközben egy köcsög lesi a kocsit ötszörös fizetésért? Ezzel a munkahellyel egyet lehet tenni. Sürgősen otthagyni.
A magyar munkáltatóknak kevés undoritóbb és ostobább féreg van . Az utolsó darabka bőröd is lenyúzzák.
Más kérdés, hogy a valóságban ezt nem teheti meg az ember a saját érdekében, de erre megérdemelné a munkáltatód, ha mindent elejtenél a nyolc óra letelte után akkor is, amikor több munka lenne az érintett napra, mint amit fizikálisan képes elvégezni az ember a nyolc óra alatt. Elvégre kitöltötted munkával a munkaidődet és megvár, "átütemezhető" a feltorlódott munka arra a napra is, amikor nem lesz nyolc óra időtartamot kitöltő munkád. Ez nagyon okos ötlet pl. egy szolgáltató iparban, ahol alap, hogy minden "tegnapelőttre" kell, - különben elveszítik a kuncsaftokat a cégek...
A fellépésnek, - amit a bölcs cégvezetésed kitalált, - csak akkor és azokkal szemben lenne erkölcsi alapja, ha valaki menetrend szerint előbb lépne le ÉS nem is végezné el tisztességesen a napi teendőit a teljes fizetésért. Na most ezt aztán magyarázhatod egy olyan "cigánytelepen", ahol éppen dolgozol, - mert itt csak az a kitűzött cél, hogy "nehogy már jól érezze magát!", aki hamarabb végez a nyolc órai időtartamnál. Speciel, folyamatosan fűtenék télen-nyáron a kocsiban (akadásig leengedett ablakokkal), - hogy növeljem a cég megtakarításait, - "Amilyen az adj isten, olyan a fogadj isten"!
Akkor csináld lassabban a napi tennivalókat. Mást nem tudsz csinálni.
Vagy kérd meg, hogy akkor vegxrn7le 6 órásba. Nyilván a béred kevesebb lesz de akkor nem kell ott ülni a kocsiban. 3 óra az nagyon sok egy helyben ülve.
Munkavédelmi oldalról vannak aggályai, ha papíron dolgozol, de valójában teljesen máshol vagy és mást csinálsz.
Ezen kívül nyilván szopatás
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!