Kezdőoldal » Emberek » Munkahely, kollégák » Elvehetem a borravalót a...

Elvehetem a borravalót a pincerektol, ez esteben?

Figyelt kérdés

Mielott barki is szidni kezdene, olvassa vegig.


Kis ettermet nyitottam 1 honapja. 3 pincerem es 2 szakacsom van. Miota megnyitottunk, minden nap dolgozok, es borravalot nem tettem zsebre.


Kozosen osztjuk az osszeset, a szakacsok es a pincerek kozott.


Nekem nagyon fontos, hogy a profizmus latszon a kiszolgalason, a pincer tudjon ajánlani a vendegnek.


Ehhez elengedhetetlen, hogy ismerje a menut.


Elso honapban nem kerdeztem ki sem az italokat, sem az eteleket, de hangsulyoztam, hogy szeretnem, ha tudnák mit árulunk, mi van a menun es miert van rajta. Ehhez termeszetesen kozosen leultunk, es el is meséltem a Whiskyket, az italokat, elkeszitesi modokat.


1 honap utan kerdeztem, hogy milyen GIN van a menun, es 2 pincernek fogalma sem volt, a harmadik tudta.


Arra gondoltam, hogy buntetesbol, vagy inkabb motivalas celjabol megvonnam a kozosen osszegyujtott borravalot (NEM SAJAT ZSEBRE TENNÉM, erre esetleg otletet adhat akinek van), attol, aki nem tud valaszolni... mert aki nem ismeri a menut, nem ajánlott, kevesebbet beszel a vendeggel, az gondolon kevesebb extrat tesz a vendegekert, amiert penz jarna.


Osszesen 8 féle etelunk van, es kb 20 féle ital, amit meg kell jegyezni.


Nem hiszem, hogy annyira nagy kéres, viszont g.ci fonok sem akarok lenni.


Elore is köszi a valaszokat. :)


2020. dec. 6. 19:53
1 2 3
 21/23 anonim ***** válasza:
#19: De, mondhatja, hogy külön kezelve menjen a pénztárgépbe. Asszem' 2019 körül volt erről valami per.
2020. dec. 6. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/23 anonim ***** válasza:
35%
Szerintem ez simán kimeríti a lopás kategóriát! Amivel a kérdező szankcionálhatná a dolgot: szóbeli figyelmeztetés, írásbei figyelmeztetés, kirúgás. A kérdezőnek már az első héten ki kellett volna kérdeznie a pincéreket és ha nem tudja a dolgokat, akkor figyelmeztetést kiosztani, hogy ha nem tanulja meg az étlapot, akkor a következő héten kirúgás. Erre való a próbaidő. A másik dolog: a magyar vendéglátás egy szenny. Testvérem dolgozott és egy ismerősöm benne. Az ember örüljön, ha ezért a pénzért félig meddig épkézláb embert talál. Fizetett szabadság és táppénz nincs, túlórák nomál óraként vannak fizetve, napi bejelentés szerződés helyett, 12+órák naponta, nem gyakori, hogy a borravalót le lesz fölözve stb... Órabér az nuku. Ha ezek nincsenek meg, akkor nagy dolgokat nem lehet a dolgozóktól elvárni, mert ha elvesztik a munkahelyüket szó szoros értelemben nem történik semmi, csak mennek a következő helyre.
2020. dec. 6. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/23 anonim ***** válasza:
50%
Szerintem egy valamit is magára adó pincérben meg van a munkaintelligencia arra, hogy mire van szüksége a hatékony kiszolgáláshoz - kezdve a jó emberismeretnél. A pincér "pedálozik" a borravalóért és minden vendég(kör) egy újabb kihívás számára - még akkor is, ha egy feltételrendszert folyamatosan szűkítő, ám azonos sablon mentén keresi meg a vendég megelégedettségéhez vezető utat. Úgy gondolom, hogy amennyiben a hatékonyság eszköztárában látja annak értelmét, utána fog járni annak, hogy melyik étel, ill. ital milyen tulajdonságokkal van felruházva ill. melyik melyikkel illik össze aromavilágát tekintve. Éppen ezért feleslegesnek vélem, hogy a színvonalasság zászlaja alatt teljesen felesleges kihívások elé állítod a felszolgálóidat, - nyugodj meg, tudják, ha más nem, egymástól ellesik, megtanulják azokat a praktikákat, amelyek hatékonnyá teszik a munkájukat. Úgy vélem, az ételek és az italok árképzésében vastagon benne van az alapanyag, az üzemeltetési költség, a járulékok, az adók, a konyhában, nem kirakatban dolgozók anyagi vonzatai és nyilván a saját juttatásaid, profitod is, és borítékolom, hogy a lehető legkisebb összegre, munkaórára vannak jelentve a felszolgálóid, éppen ezért nem tartom korrektnek, hogy akár csak egyetlen fillért is elveszel, visszatartasz abból a borravalóból, amit a vendégektől kapnak. Nyugodj meg, a vendég sokkal keményebben büntet a figyelmetlenségért, mint amit te csak megálmodni is tudsz, - nem kellene feleslegesen sanyargatni felszolgálókat! Pontosan az általam leírtak tükrében szoktam úgy intézni az éttermi fizetéseket, hogy mindenhol kétszer fizetek - már csak azért is, mert a hivatalosan fizetendő összeget még megfejelik az éttermek egy kötelező, 10 %-os borravalóval, aminek a fantázianeve jelenleg szervírozási díj! Tehát kifizetem a "kötelezőt" és adok külön a pincérnek zsebbe annyi borravalót, amennyit NEKI szeretnék adni! Pechem akkor van, ha van egy fizető pincér, - de ekkor is azt az embert szoktam preferálni, aki az ott tartózkodásunk alatt folyamatosan "körbeugrált", - mondjuk ezt sokszor nem sikerül érvényesítenem.
2020. dec. 7. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!