Miért ilyen rosszindulatuak az emberek?
Az emberek azért rosszindulatúak, mert.
De.
Azért nem feltétlen rosszindulat az, amire te gondolsz itt.
A magadfajták sokszor félreértik a z oktató jellegű kritikát, meg mindent beleképzel a dolgok mögé.
Lehet ez a nő volt már más körmösnél is, és ahogy te nekikezdtél, már abból levágta, hogy inkább még nem bízná rád a kezeit.
Ennyi. Erősebb kutya baxik, ha még nem megy úgy, akkor fogod, és még műkezeken gyakorolsz.
És ne legyél ilyen kis lélekgyenge nyávogós...
Elsőnek igaza van.
A vendég nem volt megelégedve veled, mert pénzt költeni ment oda és alap hogy ő azért fizet amit elvár, mivel te nem teljesítetted az elvárást így örülj hogy valamennyit mégis otthagyott neked. Nyilván kezdő vagy ezért kéne olcsóbban vállalnod és írd a hirdetésbe hogy kezdő vagy és gyakorlásra keresel modellt például. Úgy nagyobb eséllyel találsz olyan vendéget aki megelégszik a nem teljesen 100% os munkával mert kevesebbet fizet, és neked is jó mert gyakorolsz.
Sokan akik már évek óta járnak körmöshöz tudják hogy egy tapasztaltabb hogyan áll neki a munkának, és ha látja hogy más teljesen máshogy csinálja, másképp fogja meg a reszelőt, vagy a sablont már ott is hagy téged mert ő látja hogy már rég rosszul csinálsz valamit. Arról nem is beszélve hogy így is örülj hogy otthagyott valamennyit. Meg persze aki fikázta szerinted a munkádat csak építőjellegű kritikát mondott hogyan csináld másképp hogy jó legyen. Öcsém tetoválóként dolgozik alig 1 éve, és ő is kapta az ívet rendesen, csak azért tudom.
Egyébként ne feledd hogy a vevőnek mindig igaza van., Ő megy oda pénzt költeni, és elvárja hogy megfelelő szolgáltatást adj cserébe. Nyilván gondolj bele abba hogy ha te elmész egy fodrászhoz hogy fesse vérvörösre a hajadat, de ő nem vérvörös hajat csinált neked hanem inkább világosabb vöröset ami messze van a vérvöröstől most csak példát írok. Neked az nem tetszik és közlöd vele hogy vagy megcsinálja normálisan vagy írsz a panaszkönyvbe és otthagyod. Akkor értelemszerűen neked lesz igazad, vagy ha te kifizeted és utólag pattogsz hogy elcseszte... Azért ezekbe gondolj bele egy picit. Ez a szakma sok gyakorlást igényel, ezért javaslom hogy maszekba vállalj ilyen munkákat fél áron például nagyobb eséllyel fogsz ki neked való ügyfeleket, de abból maximum az anyag árat tudod kitermelni, neked abból hasznod nem lesz, csak gyakorlatod. Aztán ha folyamatosan lesznek elégedett vendégeid, és híresztelik hogy ügyes vagy stb... meg lesz egy jó vendégköröd akik ajánlani fognak másoknak mert meg lesznek veled elégedve, akkor már lehet erre építkezni és akkor már jól működő szalonod is lehet. De így kezdőként ezt még felejtsd el.
ELöször is: mindig lesz olyan vevöd aki soha semmivel nem megelégedett és mindenen morog.... Ezt elkerülni nem tudod, az ilyen vevöt is mosolyogva kell kezelni.
Másodszor: attól, hogy valamit elvégzel még nincsen benne gyakorlatod, söt még lehet, hogy tehetséged sincsen hozzá. Ami viszont hiányzik egy ilyen iskola után a tippek trükkök, amikkel finomítani és szépíteni tudod munkádat.
Ha úgy érzed, hogy ezt akarod tovább csinálni, akkor én a helyedben még most keresnék egy profi mükörmöst a mondjuk nem a környéken, olyat akit mindenki dicsér, és megkérném, hogy had üljek be hozzá 1-2 hétre megfigyelni a munkáját. CSerébe vagy fizetsz neki, vagy kipucolod neki a szalonját minden nap... Aztán ha valaki hajlandó erre akkor fogod és hívsz barinöket és megkéred a mükörmöst, hogy a proba alanyaid körmözése közben mondjon kritikát, már akkor ott és akkor.
Az elsőnek annyiban igaza van, hogy ha nem azt kapom az időmért és a pénzemért, amit várok, az elég frusztráló tud lenni. De ettől még lehetne emberként kezelni a másikat. Én aztán nagyon indulatos tudok lenni, ha valami nem jól jön össze, de ettől még tudok normálisan viselkedni más emberekkel, tisztában vagyok vele, hogy senki sem tökéletes, mindenkinek vannak problémái, rossz napja stb. Ha még nekem is megy a normális viselkedés, akkor másnak is. Főleg ha mondjuk tudja a vendég, hogy kezdő dolgozóhoz megy, a legnagyobb parasztság kezdőket lecseszni, hogy nem dolgoznak tökéletesen. Abból, hogy feláll és elmegy a vendég azzal, hogy neki ez nem kell, nem fog kiderülni a körmös számára, hogy mit csinált rosszul, viszont pocsékul fogja érezni magát, és a vendégnek is rossz élmény lesz az egész. Nem értem, hogy ez mire jó. Ha viszont a vendég megmondja NORMÁLISAN, hogy pontosan mi nem tetszett neki, akkor a körmös kap visszajelzést és legközelebb jobban oda tud figyelni, és még a vendég is jobban érezheti magát, mert tudott segíteni valakinek építő jellegű kritikával. Szerintem ez lenne az alapvető, normális emberi viselkedés.
És még hozzátenném azt is, hogy körmökről van szó, mindenkinek más méretű, formájú a körme és mindenki másképp szereti hordani, szóval úgy egyáltalán milyen bunkóság már azért megszólni, mert nem úgy reszelte le egy IDEGEN körmét, ahogy az az idegen szereti. Több évtizednyi munkatapasztalattal se lehet mások gondolatában olvasni. Annyit kellett volna mondania a vendégnek, hogy "még itt is egy kicsit reszelj, légyszi", nem utólag pampogni bunkó hangnemben, hogy milyen sz@r lett, meg reszelhetett volna többet is.
Kérdező, ne foglalkozz ezekkel az emberekkel. Mindig lesznek ilyenek, mindenhol vannak, ezzel számolnia kell annak, aki emberekkel kapcsolatos munkát választ. De gondolj arra, hogy aki bunkó és még elégedetlen is, az nem jön vissza, aki meg kedves és te is kedves vagy vele, az nagyobb eséllyel jön vissza akkor is, ha nem végeztél tökéletes munkát.
Két oldala lehet ennek a történetnek. Az egyik hogy lehet tényleg nem vagy túl ügyes a témában. De kezdőként senki se az. Viszont azt meg kell értened hogyha fizet az ember valamiért akkor egy bizonyos szintű minőséget elvár.
Kérdezd meg a kollegákat hogy ők hogy kezelik az ilyen helyzeteket. És a beszélgetésből próbáld meg kiszűrni hogy nálad jelentősen több alkalommal fordul-e ilyen elő.
A másik pedig hogy az ügyfelek, különösen a középkorú nők (lehet utálni de tapasztalatból mondom) ritka bunkók, beképzeltek és önelégülten elégedetlenek tudnak lenni. Nem véletlenűl alakult ki az a mém se amikor Karen beszélni szeretne a menedzserrel. És sajnos el tudom képzelni hogy a műköröm ezt a korosztájt vonzza.
Lehet ránéz a kezére, de ugyan olyan virsli ujjakat lát mint elötte, csak nagyobb körömmel, elkeseredik és rögtön téged hibáztat mert arra számított hogy úgy fog kinézni mint a modell keze akit valamelyik internetes oldalon látott.
Ezeket szerintem sajnos be kell nyelni. Bármilyen tapló, sajnis nem küldheted el a fenébe mert kiírja facebookra és te leszel azon a héten a falu legutáltabb embere.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!