Miért pont a bölcsészeket szidják, hogy keveset kell tanulniuk?
A bölcsész szakon humán jellegű tárgyakat tanulsz, ergo bemagolod és kész. Aztán utána elmész valamilyen internetes oldalhoz cikkeket írni, tele helyesírás hibával, meg google fordítós szövegekkel. Míg a színművészetisből színész, rendező, dramaturg lesz, a festő tanulóból festő.
A tesi szak egy vicc, szót sem érdemel.
A médiaszak meg nagyjából a bölcsész unokahúga, de nem olyan felkapott.
Itt nem arról van szó, hogy a kevés tanulás miatt utálnák őket, ami egyébként sem igaz, pláne bizonyos szakokon. Ezek az emberek magukat a bölcsészettudományokat szeretnék kiirtani a társadalomból, az állítólagos kevés tanulás csak ürügy.
A magyar társadalomnak mindig szüksége van egy csoportra, amit lenézni meg utálni lehet, és sok mindenkinél a bölcsészek töltik be ezt a szerepet. Ők kiemelten jó célpontnak számítanak, mivel az emberek java része műveletlen, mint a föld, tehát frusztráltnak érzi magát a műveltebbekkel szemben, és az iskolai magyar- meg töriórák emléke is forr még benne.
Erősíti ezt a folyamatot, hogy a műveletlen emberek java részének fogalma sincs róla, milyen fontos szerepet tölt be a humán műveltség egy társadalom életében.
Miért egy bölcsész művelt kedves harmadik? A bölcsészek többsége akkora szakbarbár, hogy az hihetetlen. A biológia, fizika, kémia, matematika, földrajz éppen olyan része az alapműveltségnek, mint a történelem meg a magyar. Egy jóval hasznosabb és gyakorlatiasabb része! A probléma a magyar oktatással pont az, hogy a humán tárgyak agyon vannak hypolva, és használhatatlan baromságokkal tömik a tanulók fejét. Kit érdekel, hogy kinek ki volt a múzsája? Kit érdekel a verselemzés? Mi értelme az életrajz tanulásnak? SEMMI! És az agyatlan évszám magolásnak? Szintén semmi! Azt szépen beleverik a diák fejébe, hogy egy túlértékelt szifiliszes, alkoholista, bunkó milyen verseket írt, de azt persze képtelenek megtanítani, hogy hogyan is kellene egy vitában érvelni... Az is egy vicc, hogy a négy kötelező érettségi tárgyból három bölcsész tárgy. A nyelv az teljesen jogos, egy művelt ember beszéljen nyelveket, de a magyar és a történelem egy vicc. Ahogy oktatják az meg pláne.
Ami pedig az igen művelt bölcsészeket illeti, hát volt szerencsém párral találkozni egyetem alatt. Ha a művelt, az liberalista, alkoholista, kicsapongó, drogos bunkót jelent, akkor valóban igen műveltek voltak.
Na, látod, az 5-ös egy tipikus példánya a gyűlölködésre feltüzelt kispolgároknak, akikről beszéltem. Nyíltan vallja, hogy a legtipikusabb bölcsészeti tárgyaknak (töri, irodalom) a világon semmi értelme nincsen, és gyakorlatilag minden más tudományterület többet ér, mint ezek. Szóval pont úgy van, ahogy mondtam: abszolút nem az a kérdés, hogy a bölcsészeknek mennyit kell tanulniuk. Ezek az obskurantista modern barbárok magát az irodalmat és többi művészetet szeretnék kiirtani a társadalomból, akkor is ez lenne a véleményük, ha a bölcsészek napi 16 órában tanulnának.
(Érdekes különben még az a kiegészítő, de a világnézetének fenntartásában valószínűleg fontos szerepet játszó mániája a fickónak, hogy a bölcsészek mint olyanok drogos, kicsapongó, balliberális csőcselék volnának. És több millió honfitársunkat oltják be és hergelik folyamatosan az ilyen tébolyult, primitív marhaságokkal. Ennek az országnak bizony reszeltek.)
„Nyíltan vallja, hogy a legtipikusabb bölcsészeti tárgyaknak (töri, irodalom) a világon semmi értelme nincsen, és gyakorlatilag minden más tudományterület többet ér, mint ezek.”
„Ezek az obskurantista modern barbárok magát az irodalmat és többi művészetet szeretnék kiirtani a társadalomból,”
És én ilyet hol írtam, drága?! Szerintem sehol!
Az 5-ös tényleg túloz
Humántárgyakra igen is szükség van, csak lehet, hogy épp nem olyan formában, mint, ahogy tanítják őket. Egy idő után például rájöttem, hogy elég csak átfutnom a tankönyvi szöveget ahhoz, hogy tudjak verset elemezni. Hiszen nem egzakt tudomány, csak valahogy mégis megpróbálják annak előadni. Emlékszek, imádtam a törit, ami nem csak évszámok magolásából áll. Nagyon is hasznos, hogy tisztába legyünk a múltunkkal, különböző ideológiákkal, vagy a különböző (pl.: gazdasági) folyamatok hátterében álló döntésekről, taktikákról. Nem csak az általános műveltség megszerzéséhez járul hozzá, hanem a logikát is képes fejleszteni, és emellett megtanít arra, hogy átlássunk bizonyos dolgokat.
Viszont a bölcsész semmilyen kézzelfogható dolgot nem alkot (mint mondjuk a művész vagy a mérnök), de még csak olyan felfedezéseket tesz, ami hasznára válna az emberiségnek (mint mondjuk a fizikus).
És nem alaptalanok a kritikák és egyes sztereotípiák sem.
Én abban a kivételes helyzetben voltam anno, hogy egyaránt jelentkeztem mérnöki és bölcsész szakra is (ha nincs ló, jó lesz a szamár alapon). Amikor az angol tanárnőmnek, akivel igen jóban voltam, elmondtam az ötletemet, hogy megjelölök egy bölcsész szakot, akkor óva intett tőle. Szerencsére aztán mégiscsak volt ló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!