Szeretitek a kávét?
"Ez a küönbség önmagában nem baj, a tudomány ilyen, időnként rácáfol önmagára. Deee... ez senkinek nem tűnt fel annyira, hogy legalább egy fél mondat, vagy új kutatási cél, vagy külső ellenőrzés erejéig ránézzenek?"
Nyilván azért nem néznek rá erre túl gyakran, mert ez sokaknak nem áll érdekében. Ezt nevezik elhallgattatásnak.
Egyébként ennyi erővel az általad linkelt Youtube-videóra is rá lehetne mondani, hogy nem hiteles, hiszen pár dolgot leszámítva mindenki azt tölthet fel a Youtube-ra, amit csak akar.
41, nem a platform teszi hiteless vagy hiteltelenné az infót.
És az miért elhallgattatás, hogy a cég, aki elvégzett egy kutatást, nem teszi fel önmagának a kérdést és nem keres rá magyrázatot?
Ez az elhallgattatás dolog megint a konteó kategória. Kényelmes érv, mert a hiten kívül semmi nem kell hozzá.
46, pont úgy, ahogy attól még, hogy te hiszel valamiben, az sem lesz automatikusan létező dolog.
Ezért érdemes csak tények mentén vitázni.
Márpedig a hiteden kívül nem áll semmi amellett, hogy elhallgattatták. Legalábbis az tény, hogy teljes publicitást és szabadpiaci részről támogatást élvez.
"Márpedig a hiteden kívül nem áll semmi amellett, hogy elhallgattatták."
Az például pont az elhallgattatás része, hogy szándékosan nem néznek rá más cégek ennek a kutatásnak az eredményeire. Támogatást meg nem nagyon élvez ez a kutatás, ugyanis a saját pénzéből csinálta a cég.
A teljes publicitás pedig megvolt a dohányzás káros hatásairól szóló cikkeknél is, csak népszerűsítve nem voltak azok a cikkek. Nem véletlenül.
48, a cikk alapján nem is lett publikálva olyan folyóiratban, ahol a megalapozottság vizsgálata jegyében szokták vizsgálni egmyást a kutatók. Ez viszont a kutatást végző cég múlasztása. Miért nem publikálták ott?
És ne gyere azzal, hogy a Nature meg a Science biztosan elzárkózott a pulbikálástól, elvégre nekik csak jót tesz, ha megjelennek náluk kutatások, pláne, ha az további kutatást triggerel. Ők ebből élnek.
49, pont te írtad, hogy nem a megjelenés helye tesz hitelessé vagy hiteltelenné valamit.
Ezen kívül pedig a Nature és a Science valószínűleg nagyobb pénzt kap a kávés cégektől, mint amennyit egy darab új kutatás publikálásáért kapna. A többségnek nem az az érdeke, hogy kiderüljön az igazság, hanem az, hogy dőljön a pénz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!