Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Vendéglátósok! Sokan miért...

Vendéglátósok! Sokan miért agyatlanok?

Figyelt kérdés

Kávézós vagyok már egy ideje. Nap mint nap szembesülök az emberi természettel, és hihetetlen, mit megengednek maguknak egyesek. Ami elég sok embert fed le. Megvan a menü, abból lehet választani. Ma is, jött egy férfi, hosszú kávét kért (víz és presszó). Aztán mondja, kér bele tejet, nem akar vizes kávét inni (papikám, hosszú kávé... még el is mondom neki, miből áll, nem utólag derült ki). Én erre válaszolom, hogy ehhez nem jár, legfeljebb felüthetem pluszba X forintért. Ő nem akarja. Aztán elkészítem, és megint előhozza a tejet, hogy de csak egy nagyon kicsit akar. Jó, legyen, vannak még rendeléseim, qrvára nem ezzel akarom elbszni az időt, szóval beleöntöttem egy KICSIT. Erre mondja az öreg, hogy jól van, öntsem még, ne sajnáljam. Öntöttem még egy nagyon kicsit, erre is mondta tovább a nótáját, de akkor én akkor befejeztem és visszaraktam a tejet. Közöltem, hogy többet nem önthetek, erre szinte neki állt feljebb. De rahedlien képzelik azt, hogy a menü ellenében én fogok bele rakni tejet, mert ő azt mondta. Nem kéri, nem opció, egyszerűen mondja, hogy így lesz. Az is a szívem csücske, és ez a vásárlók zömére igaz, szinte kivétel nélkül, hogy nem képesek maguktól mondani, mekkora kávét szeretnének. Mondja nekem, kér egy cappucchinót. Most már direkt várok néhány másodpercet és nézek rá, mire megkérdem, mekkora legyen. Aztán valaki rögtön tudja, de akkor miért nem mondja rögtön, más fél percig gondolkodik rajta, mert ez a kérdés eszébe sem jutott, és nem egyszer eljátszom azt, hogy kénytelen vagyok végigmutogatni az elviteles poharakat és a csészéket, hogy eldöntse, mekkorát szeretne. Megint mások pedig nem olvassák el a méreteket. Az egyik nő leadott egy közepes cappucchino rendelést, mire én jó, elkészítem, és hát óóó... hát, neki, az ő saját mindennapjai során az a kicsi, nem gondolta volna.

Vannak rendes vendégek, őket szeretem, ők is engem, sokakkal szinte rutinunk van, előre bekészítem nekik, egy nénike pedig már csak akkor hajlandó rendelni kávét, ha én készítem el, máskülönben fordul és elmegy (nem vicc, tényleg ezt csinálja). Szóval nem utálom csinálni, vannak jó percei, de ezektől az agyament egyénektől falra tudnék mászni. És tényleg nem értem, miért ilyenek. Az egy dolog, hogy köszönni, elköszönni luxus. De miért kell lebaxni elém az aprót, miért kell kikapni a kezemből, miért nem olvassák el, és ha el is olvassák a menüt (elég látványosan...), miért mond olyat hatalmas magabiztossággal, ami nincs és soha nem is volt rajta?!

Ezek "gyúrmájától" belül annyira ki tudok borulni, hogy hálálkodni tudok a mindenségnek is a temperamentumomért.


okt. 27. 20:30
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
37%

Nem olvastam végig, túl hosszú.

Én az tapasztalom, hogy mind két oldalon vannak tahók, nem lehet egyik vagy másik oldalt szidni.

A felszolgálók, pultosok között is találsz full kedves, jófej embert, meg ugyanúgy parasztot is aki már kiégett, nem szereti a munkáját.

A vendégek ugyanígy lehetnek jófejek, de tahók is.

Az emberek ebben az országban mindenszempontból ki vannak égve, egy rabszolga társadalom működik, nem kell meglepődni, ha találkozol bárhol idiótával.

okt. 27. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
82%
Mint vendéglátós kérdezem. A tejes kávés rendelésnél miért nem csak felütötted a kasszában hogy nagykávé helyett tejeskávét kapott a vendég. Fizetésnél blokkon láthatja, ha reklamál, elmondani neki hogy ön addig módosította a rendelését hogy a kasszában ezt tejeskávéként kell beütnöd. Ha fenyegetőzik hogy nem fizeti ki, akkor megmondani hogy semmi probléma ebben az esetben értesítenem kell a rendőrséget hogy a vendég fizetés nélkül akar távozni. Kamera felvétel gondolom van. De ez nem is fontos.. Úgy sem megy el eddig a dolog. A vendég fizet, ha morog is a bajsza alatt…
okt. 27. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
77%
Ezt a nyekegést már kiírtad. Akkor is a tejjel meg a választékkal volt gondod. Továbbra is úgy vélem, nem való neked, hogy emberekkel foglalkozz. A szalag mellett nem kell emberek kívánságait teljesítened. Neked is jobb lenne és az emberiségnek is.
okt. 27. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
20%
3: Pedig a vendéglátást jól csinálta. Tudta kezelni a “vendéget”. És nem elküldte a kuurva anyjába.
okt. 27. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
81%

Hisz ez a dolgod, hogy kiszolgáld az embereket, ilyen hozzáállásal nem kellett volna vendéglátásba menni. Az az elvárásod, hogy minden ember a földön tudja az összes kávé recepjét, és álmukból felkeltve tudják hogy pontosan mit akarnak milyen méretben?


Teljesen indokolatlan dolog miatt vagy kiakadva, ez olyan mintha a egy kerékpárboltos azon lenne felháboródva mikor a vásárló nem tudja mi az a 700c-s gumiméret.

okt. 27. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%
Valóban, a múltkori kérdése ennél durvább volt. Ahhoz képest fejlődött. Ja nem. Még jó, hogy nem küldte el a vendéget az anyjába. Akkor most munkanélküli lenne.
okt. 27. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
28%
Aki nem vendéglátós nem éli át a kérdező problémáját. Nem láttam a korábbi kérdését (linkeljétek be) de higgyétek el, kuurva idegesítő ez a tejes jelenet egy vendéglátó számára. Nincs mindig a vendégnek igaza.
okt. 27. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
#7 És ez igaz az orvosokra, gumiszerelőkre, kozmetikusokra, tanárokra és szinte mindenkire, mert senki nem izoláltan él. Lehetőség szerint olyan foglalkozást kell választani, ami illik a személyiségünkhöz. És még akkor is beleununk egy idő után, nem még akkor, ha eleve gondunk van vele.
okt. 27. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
38%
A vendéglátásban végig kell hallgatni a vendéget, bármit is gonsoljunk a vendégról. Egy kedves mosollyal útjára engedni. Max magadban elküldeni a kuvva anyjába. Mivel te nem vagy a vendégem, és fizetést sem kapok, tekints úgy hogy elolvastam az írásodat, és mosolyogtam is. Esetleg szeretnél még valamit mondani? Félreértés ne essék nincs bajom veled, csak nem hiszem hogy a célközönség vagy akit a kérdező megszólított. Igazat is adok neked, az “okoskodásod” tényleg okos, csak kurvára nem hasznos egy vendéglátósnak. Azért örülök hogy leírhattad, és én is leírtam amit gondolok. u.i.: Ha a világbúgy működne ahogy gondolod, a világin nem lennének sem vendéglátósok sem orvosok, sem stb… a hülye ügyfelek miatt. De ez egy öt évet lehúzott vendéglátós meglátása. Nyugi, jelenleg nem dolgozok a szakmában. Pihenőt tartottam a kovid óta. Ami hamarosan véget ér. Jöhetnek is a vendégek, azt hiszem fel is vettem a ritmust. 🤣
okt. 27. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%
A vendéglátó iparban a vendég a kulcsszó, nem a kávé meg a tej, abból élsz hogy a vendég fizet. A toxikus személyiséged nem való az iparba, de gondolom nem is fogsz sokáig maradni ha "agyatlanak" tartod a vásárlókat.
okt. 27. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!