Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Eladók, vendéglátósok, ügyféls...

Eladók, vendéglátósok, ügyfélszolgálatosok! Ti hogy kezelitek magatokban a bántó, bunkó embereket?

Figyelt kérdés

Itt a hangsúly azon van, hogy magatokban, kifelé nyilván kuss a nevem, ezzel tisztában vagyok. Azokra az esetekre gondolok, amikor - valószínűleg - az illető egyéb ilyen-olyan frusztrációit tölti le rajtam, tehát ténylegesen minden ok nélkül belémköt, onnantól pedig bármit csinálok/nem csinálok, leolt a p..csába, megaláz, leordítja a fejemet, "én vagyok a vevő", aztán jól elküld a k-rva anyámba. Aki emberekkel dolgozik, biztosan ismeri a szitut. Az a legnagyobb gáz, hogy ez a "nem védhetem meg magam"-attitűd lassan kezd "belémszivárogni", a személyiségem részévé válni, hiszen a konfliktusaim nagy része ezekkel az emberekkel történik, és hát ilyenkor ez a szitu.

Ma is leugatott egy "alfahím", aki a barátnőjének menőzött azzal, hogy lealáz egy bolti eladónőt... kívülről vicces, sőt, megkockáztatom, hogy szánalmas is, de átélni nagyon rossz, főleg, ha belegondolok, hogy pl. a férfi kollegámnak nyilván nem ment volna neki... és közben a többi, normális vevőre próbálok koncentrálni és mosolyogni, de a kezem még remeg az idegtől, és a sírógörcs kerülget.

A másik munkahely nem opció, nem szeretik a fősulisokat, hiába levelező, oda is be kell menni, vizsgázni kell, stb., mellesleg nem hiszem, hogy a problémák megoldása a menekülésben rejlik.

Tehát ez a kérdésem: van valami tippetek, tanácsotok, hasznos gondolatotok, tapasztalatotok, hogy hogy lehet ezeket lerendezni, feldolgozni odabent?



2017. márc. 18. 21:03
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

8 évig dolgoztam eladóként, de azt sosem hagytam szó nélkül, ha csak úgy szó nélkül nekiállt bunkózni a vevő.

Lehet szépen hárítani, majd ha nem veszi a lapot akkor felvettem az ő stílusát.

2017. márc. 18. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Én általában mosolyogva, szépen elmondom a mondani valómat(ha bunkón érdeklődik valamiről) tudom hogy ez idegesíti a legjobban az ilyen embereket. Ha bele mászik a fejembe akkor elvonulok egy külön álló helységbe és hagyom hogy forgyogjon magában(max 5-10 perc és tovább áll) de extrém esetekbe kikísértetem a biztonságiakkal vagy rendőrt hívok. Szerencsére a munkatársaimmal jól kijövünk ha látjuk hogy valaki nagyon rosszul kezeli tehát sírás szélén van vagy ha nagyon agresszív a kliens a segítségére sietünk.
2017. márc. 18. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Értelek titeket. Odaáig már eljutottam, hogy bunkóságra nem lehet bunkóság a válasz. Tehát az elején mindig normálisan, mosolyogva (csak finoman, nehogy gúnyos/rosszindulatú/stb. mosolynak lássa) elmondom, hogy mi a szitu. Van, akinél bejön, és ez jó, érzem, hogy csökken a frusztráció, és a végén még ő megy ki mosolyogva. De ez ritka sajnos... a legtöbb ilyen vevőben ott van az a hatalmas, gigantikus felsőbbrendűség-érzés, mert ő a vevő=Isten, és bárhogy reagálok, nem nyugszik le. És persze ott az örök aduász, a panaszkönyv.

Egyszer megcsináltam, hogy annyit mondtam az ordító, magából kikelt vevőnek (régen megszüntetett terméket szeretett volna, és - gondolom - idegállapotából kifolyólag sem értette meg, hogy nem tudok adni), hogy "én ezt nem vagyok köteles végighallgatni", majd otthagytam. Hát ott aztán volt minden, panaszkönyv, főnök felhívása, "ki fogom rúgatni", stb... és még én voltam a sz...r, hogy vevőt márpedig nem hagyunk ott.

Mondjuk az írásotokból azt látom, hogy ti valahogy "le tudjátok sz-rni", helyén kezelni a helyzetet. Vagyis ha a vevő azt mondja, hogy "maga egy ostoba, tanulatlan, nyomorult szellemi fogyatékos idióta fasszópó gyökér", azt ti nem veszitek magatokra. Na ez kellene nekem... hiába tudom, hogy nem igaz, mégis eszméletlen bántó, hogy egy vadidegen megteheti velem, hogy ilyeneket mondjon... és én nem állhatok ki magamért...

2017. márc. 18. 21:37
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
De,igenis ki állhatsz magadért, és tanulj meg kiállni magadért!
2017. márc. 18. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

a saját boltomban vagyok eladó és eleinte nagyon bántó volt hogy ennyire tiszteletlenek,lekezelőek és bunkók az emberek.

mára már megedződtem és elzavarom azt aki nem úgy viselkedik ahogy az normális,vagy ha unatkozok akkor addig cinikuskodok vele amíg felháborodva és megalázva elmegy.

semmilyen formában nem engedem azt meg,hogy a vevő engem lekezeljen,vagy az energiámat elszívja a szemétségével,kötözködésével.

2017. márc. 18. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 BlackSword ***** válasza:
31%
Majd hozzászoksz...
2017. márc. 19. 05:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
Ilyenek már velem is előfordultak mind a 2 végletből. Volt olyan mikor az eladó bunkózott velem minden féle ok nélkül éd volt olyan mikor én voltam az eladó és a vevő bunkózott velem.. Igazából egy darabig vicces az egész, magamban nevetek, majd mikor már harmadszorra is valamit beszól stb akkor kuss ide vagy oda ugyanolyan leszek vele mint ő velem és nem fog érdekelni ha netán a panaszkönyvet kéri. Mikor ilyen közegben dolgoztam velem és munkatársaimmal rendszeressen volt pár ember aki agyonbunkózta magát de nem tudott bennünket meghatni, a raktárban jókat nevettünk az ilyeneken.
2017. márc. 19. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Én is volt eladó, tudom, milyen, és eléggé a szívemre is tudok venni dolgokat, még akkor is, ha tudom, hogy nem tettem semmi rosszat, csak mondjuk vki feldühítette a parasztját, aztán rajtam vezeti le.


Én ilyenkor az ilyen esetek után mindig tudatosítottam magamban, hogy ez nem az én hibám, a vásárló volt tahó. Ha volt rá lehetőség, 2 percre elmentem sétálni vagy ittam vmi cukros levet. Az megnyugtatott.

2017. máj. 24. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!