Ügyfélszolgálatosok, segítség! Mit tesztek, ha a munkaidőtök utolsó perceiben jön be a hívás?
Este nyolckor záródnak nálunk a vonalak. Öten maradnak bent este nyolcig és, hogy igazságos legyen, mindenki egyik héten délelőttös másik héten délutános.
Ebből kifolyólag, hogy ne vesszenek a hívások, akik délután vannak, egészen este nyolcig elérhetőek kellenek, hogy legyenek a telefonon. (akik délelőttösök, azok beállíthatják utolsó 5 percben, hogy ne jöjjön be hívás, mert a délutánosokhoz érkezik be, de a délutánosok nem tudják ugyanezt megtenni).
És előfordul, hogy így 19:58-kor beérkezik egy hívás, ami elhúzódik; mert akadnak hívások, amik háromnegyed vagy 1 órásak, akadnak, amik fél órásak és, ha mázlink van 5-10 perc alatt letudjuk.
Ennek köszönhetően sokszor fordul elő, hogy a délutánosok fél 9 körül indulnak haza.
Eddig nem volt gond, írtunk email a főnöknek és valamelyik nap fél órával később kezdhedtünk.
De as főnök nemrég megkért minket, hogy este nyolckor mindenki lépjen ki a telefonjából és intézzük úgy, hogy ne maradjunk tovább.
Most ha bejön egy hívás pár perccel 8 előtt, nem nyomhatom ki, a szabályzat miatt; ha felveszem, nem tudom letenni hívás közben (plusz képzeljétek el, hogy felhívtok egy ügyfélszolgálatost és bemondja pár perc után, hogy lejárt a munkaideje, úgyhogy csáó), mert a szabályzat kimondja, hogy akinek le kell tennie a telefont az az ügyfél. És nem állíthatjuk be, hogy ne jöjjenek be hívások az utolsó percekben, mert akkor vesztett hívásaink vannak.
Amikor rákérdeztünk, hogyan oldjuk meg, azt mondták, intézzük úgy, hogy ne húzódjon el a hívás - de ha olyan ügyben hívnak, amit fél óra alatt lehet lerendezni akkor én meg senki nem tudja 2 perc alatt megoldani.
Szóval segítség! Mit tehetek? Hogy oldjátok Ti meg? Mert nem merek kekeckedni a főnökséggel és félórát tovább maradni, amikor megkértek minket rá, hogy ne tegyük.
Köszönöm előre is a válaszokat!
Tehát, összegezve, ha a szabályzat szerint befut egy hívás nyolc óra előtt öt perccel, akkor mindenképpen fel venned, de nem húzódhat el, nyolckor(vagy azelőtt) bontani kell a vonalat, és csak az ügyfél lépheti meg ezt. Továbbá saját elmondásod statisztikailag kimutatható, hogy elenyésző számú problémát sikerül öt perc alatt megoldani.
Ennek megfelelően a megoldás a következő: amennyiben a hívás pár perccel a munkaidő előtt fut be, fogadd(előírásnak megfelel), de ne szólj bele, esetleg halózz, mintha nem hallanád (jól), így a kliens azt fogja hinni, hogy valami gond akadt, tehát bontani fogja a vonalat(megint csak a főnökök óhaja szerint történt minden).
Hehehehe
Dolgoztam régebben ügyfélszolisként( szar pénzért, és még csak ilyen jó fejek sem voltak, hogy amennyivel tovább nyúlik a hívás, annyit csúsztathatsz. Ellenben pisilni nem tudtál 1-2 percnél tovább maradni, mert azt is mérték később már, és még az ebédről sem késhettél 1 mp-st sem, pedig a legközelebbi kajálda/bolt a fél órából 10-15-öt simán elvett...)
Ezt csak felvezestésként, hogy lásd, miért volt az én megoldásom az, ami. :)
Először is:
1. - Aki mondjuk 2 perccel hív a zárás(este8) előtt, és nem 2 perces telefonhívás lesz, az eleve egy b.dös paraszt.
ÉS ezt azért mondom, mert én SOHA nem hívom 2 perccel a zárás előtt az ügyfélszolit, de még a bankba/boltba sem megyek be 16:58-kor, ha az 17.00-ig van nyitva.. Van, ahol be sem engednek, és jól teszik. 2 perc alatt-pláne ha sor van-ugyanis nem fogsz végezni. MIért nem jöttél előbb?
2. Tekintve hogy szarba sem volt véve a munkám, a fizetésünk, én ugyan nem maradtam bent más nyavalyáját hallgatni tovább. - Ha utalsz rá, hogy lejár a munkaidő, sok embernek ez is bunkó volt, és csak azért is elhúzza.
CC előtt is megoldottam ezt a problémát ( inkább nem adok ötleteket :), CC óta pedig egyszerűen benne maradsz az utolsó 5 percben mondjuk az utómunkában- már ha van nálatok is, zárásként gondolom rögzítetek manuálisan hívás adatokat.
Egyébként megjegyzem, hogy ha úgy is tűnik, az egyik legjobb üszis voltam( főnökeim szerint is), és maximálisan kiszolgáltam az ügyfeleket. De a megbecsülés hiány miatt én sem álltam ennyire über lojálisan hozzá, pláne, hogy lélekölő tud lenni olykor ( főleg egy idő után).
Arra azért figyelj, hogy mondjuk azt ne csináld, hogy negyedórákat vagy utómunkálaton hívás után mindig ilyenkor, meg az pofátlanság is lenne :D , de az utolsó percekre én simán betenném magam ( pláne ha ezt kérte a főnökség, hogy ne húzzátok tovább), és addig ugye nem jön hívás sem.
Igen és ahogy kettes írta:
ez a másik tanácsom lett volna nekem is: :D
- ha van rögzítés, lenémítod a mikrofonodat, és halózhatsz kedvedre: ügyfél nem hall belőled semmit, te viszont beszélsz, megunja és leteszi.
- ha nincs hangrögzítés simán eljátszod a hülyét és halózol mint aki semmit nem hall, az ügyfél pedig leteszi, ha megunja.
De az első amit írtam kicsit profibb. :D
Két módszert alkalmazok.
1. Utómunka. :D Átlagot néznek, van egy maximális érték, aminek a közelében sem járok, mert egész nap szépen mindent a hívások alatt végzek el, aztán az utolsó néhány percet "leutózom".
2. Ha mondjuk kb. 15 perc van hátra a melóból, kijelölöm a következő hívást az utolsó hívásnak. Értsd: elhúzom mint a taknyot, utánanézek a rendszerekben meg leírásokban olyan dolgoknak is, amiket fejből tudok már, hogy főnökség felől se legyen panasz, meg beszéltetem az ügyfelet, hogy ne vegye észre, húzom az időt... :D Aztán ha sehogy sem sikerül elhúzni, mert már ilyen is volt, marad az utómunka... :D
Az utolsó hívás akkor szokott kicsit orosz rulett lenni, amikor "free" van (nem kapcsol a rendszer hívást hozzád, ketyeg az óra, nem jön a hívás, elérhető vagy, bármikor jöhet BÁRMI. :D Ott azért kicsit para van. De volt már, hogy a műszak utolsó 15 percét így töltöttem, lejárt a műszak, simán kiléptem és kész. De olyan is volt, hogy elérhető voltam egészen az utolsó 2 percig, és olyankor semmilyen eszköz nincs a kezemben, hogy elkummantsam az utolsó hívást, olyankor van az, hogy csendben a rajtam röhögő meg rám mutogató kollégáknak felmutatom a középső ujjamat vigyorogva. :D Aztán igyekszem gyorsan, de pontosan lekezelni a hívást. Nem is rajtam szokott múlni, hanem néha az ügyfél miatt nem sikerül gyorsan végezni, mert szöszmötöl a hívásban, mert hát teljesen felkészülten telefonál be, hogy ha ne adj isten kérdezek valamit, akkor azt elő kelljen keresnie. Ilyenkor sose fog a toll sem, ha felírna valamit... Volt már, hogy a hatodik tollat próbálta az ügyfél, én meg siettem volna már, mert időre mentem valahová, mikor rákérdeztem, hogy ceruza van-e a közelben, az sosem fogy ki. Volt ceruza és meg is köszönte a tippet. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!